וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות באמסטרדם: אוהדי כדורגל ריססו צלבי קרס וכתובות נאצה

אוהדי קבוצת דן האג חשודים שריססו כתובות נאצה על גבי מבנים לקראת המשחק מול אייאקס, הקבוצה המזוהה עם הקהילה היהודית, ככל הנראה כדי להקניטה. בין השאר הושחת פסל בריסוס בצבעי דן האג בדן האג גינו את המעשה: יריבות היא דבר מקובל, אך יש לנהוג במתחרים בכבוד

כתובות נאצה על מבנה באמסטרדם לקראת משחקי כדורגל בין האג לבין אייאקס. AP, אתר רשמי
צלב קרס שצוייר על קיר מוזיאון באמסטרדם/אתר רשמי, AP

צלבי קרס וכתובות נאצה התגלו הערב (שישי) על מבנים באמסטרדם. על פי החשד, האחראים לריסוס הכתובות האנטישמיות הם אוהדים של קבוצת הכדורגל דן האג ההולנדית שהשחיתו מבנים לקראת משחק בליגה ההולנדית שתערך ביום ראשון הקרוב, בינה לבין קבוצת הכדורגל אייאקס מאמסטרדם.

קבוצת אייאקס מזוהה עם הקהילה היהודית בעיר, וכדי להקניט אותה - אוהדי הקבוצה המתחרה מהאג נוהגים להשמיע קריאות אנטישמיות. על פי החשד, ממניעים אלו הושחת בין השאר פסל המנציח את השביתה הכללית שהוכרזה ב-1941 במחאה על כיבוש הנאצים את העיר וריכוז היהודים. צלבי הקרס רוססו על הפסל בצבעי ירוק וצהוב - צבעיה של קבוצת דן האג.

עוד בוואלה! NEWS:
החללית בראשית בדרך לירח: השלב הראשון עבר בהצלחה אבל מה הלאה?
הפלסטינים: נער נורה למוות בעימותים עם צה"ל בגבול רצועת עזה
''לדפוק את ראש הממשלה'': חקירות שרה נתניהו נחשפים

אוהדי דן האג. GettyImages
אוהדי דן האג/GettyImages

מנכ''ל קבוצת דן האג, מאטיס מאנדרס, אמר בהצהרה כי המועדון וההנהלה ''דוחים בתוקף את המעשים הבלתי נתפסים האלה. זה לא מכובד ועצוב''. מאמן אייקאס, אריק טן האג, גינה את הגרפיטי ואמר כי ''יריבות בכדורגל זה מקובל, אך עלייך לנהוג במתחרים בכבוד''.

התקרית באמסטרדם באה על רקע עלייה ניכרת בהיקף האירועים האנטישמיים ברחבי אירופה. ביום שני צעדו עשרות אלפים ברחבי צרפת וגינו את האנטישמיות בעקבות שורת אירועים שהתרחשו במדינה. הנשיא עמנואל מקרון הבטיח להפעיל יד קשה נגד התופעה.

"זה הולך וחוזר, כמו בכל מקום", אמר לוואלה! NEWS הרב מנחם דנאוו על גל האנטישמיות האחרון שפוקד את צרפת, בה חיה הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה. "התחושות לא טובות כי אנחנו מרגישים שהאנטישמיות חוזרת, אבל זה ככה זה כל הזמן". הוא אמר כי לא כולם סבורים שההפגנות עוזרות. "צריך לנקוט צעדים רציניים יותר", אמר. לדבריו, כולם התרגלו כבר להשחתת קברים, כפי שקרה בעיירה הסמוכה לשטרסבורג ביום שני, שעות לפני ההפגנות. "אנחנו מבינים שבממשלה מתחילים להזיז דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully