וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: האסירים הביטחוניים החלו בשביתת הרעב בבתי הכלא

7.4.2019 / 8:16

ברשת "אל-מיאדין" דווח כי האסירים החזירו את ארוחות הבוקר שקיבלו. בבתי הכלא הוצבו בשבועות האחרונים כוחות מיוחדים וננקטו צעדי ענישה ביחס לכל אירוע משמעתי. צעדי הענישה כוללים העברה לבידוד או להפרדות, והוצאת האסיר לכלא אחר. "אנחנו ערוכים כבר תקופה לא קצרה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל פתחו הבוקר (ראשון) בשביתת רעב והחזירו את ארוחות הבוקר - כך דווח ברשת "אל-מיאדין". שירות בתי הסוהר העביר בימים האחרונים שורה של מסרים לאסירים, לפיהם שב"ס נחוש להתמודד עם שביתת הרעב המתוכננת.

על פי ההערכות, את השביתה מובילים חמישה עד עשרה אסירים דומיננטיים של חמאס, אליהם יצטרפו בימים ובשבועות הקרובים כמה מאות אסירים ביטחוניים. האסירים הודיעו כי אם בתוך שבוע לא ייענו דרישותיהם, הם גם יפסיקו לשתות מים. בין היתר, דורשים האסירים להסיר את משבשי הקליטה הסלולרית שהותקנו בכמה בתי כלא.

"אנחנו ערוכים כבר תקופה לא קצרה בבתי הכלא", אמרו בשירות בתי הסוהר. "מאז האירועים בכלא עופר ואחר כך האירועים בכלא רמון ובניסיון הרצח של שני קצינים בכלא קציעות על רקע הצבת השבשים (משבשי הקליטה הסלולרית שהותקנו בכמה בתי כלא), הבהרנו ובמהירים כי שירות בתי הסוהר נחוש לעמוד במשימה שלו והשבשים ימשיכו להיות בבתי הכלא הביטחוניים.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס דורש הקלות לאסירים; בכירים בשב"ס: "יוביל לפגיעה קשה"
אחרי התקיפה בכלא קציעות: אסירי חמאס נשפטו, בשב"ס פשטו על תאים
לאחר המהומות בכלא קציעות: אסיר שלף דוקרן בחיפוש של סוהרים
ברקע חסימת הסלולר: אסירי חמאס בכלא רמון הציתו 14 תאים

אסירים ביטחונים בכלא נפחא 29 אפריל 2004. ראובן קסטרו
אסירים ביטחונים בכלא נפחא/ראובן קסטרו

עוד הוסיפו כי "אנחנו מקבלים גיבוי מהדרג המדיני בעניין הזה. וערוכים לממש את הריבונות בבתי הכלא וההחלטה על שביתת הרעב היא ההחלטה של אסירים והם יישאו בתוצאות".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הכחיש הערב פרסומים כי ישראל הציעה לחמאס הקפאת מיסוך סלולארי בבתי הכלא. ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לאור הפרסומים השקריים אבקש להבהיר: לא הוקפא מיסוך הסלולר בבתי הכלא הביטחוניים של שב"ס ולא הוצעה שום הקפאה של מיסוך הסלולר".

מוקדם יותר השבוע, אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, כי המשלחת המצרית העבירה לישראל שלוש דרישות בשם ארגונו בנוגע לאסירים הפלסטינים הכלואים בארץ. בהן: הסרת משבשי הקליטה הסלולריים, ביטול צעדי הענישה האחרונים והשבת הביקורים ושיפור תנאי הכליאה.
"סוגיית האסירים נמצאת בעדיפות עליונה במהלך השיחות עם המצרים על ההסדרה עם ישראל", אמר.

עוד באותו נושא

מתיחות לפני הבחירות: האסירים הביטחוניים יפתחו מחר בשביתת רעב

לכתבה המלאה

בשב"ס נערכים לשביתה מדורגת

בשירות בתי הסוהר נערכים לשביתה מדורגת. בבתי הכלא הוצבו בשבועות האחרונים כוחות מיוחדים וננקטו צעדי ענישה ביחס לכל אירוע משמעתי שהתקיים בכלא. "כל מי שיפר את המשמעת בבתי הכלא, ינקטו נגדו צעדי ענישה והם יהיו מגוונים, החל מהוצאת ציוד מתוך התאים, העברה לבידוד או להפרדות, או אפילו הוצאתו מהכלא לכלא אחר", אמרו.

בשב"ס מסבירים כי בשלב הראשון, מי שיזדקק לטיפול רפואי יקבל זאת בתוך הכלא. במקביל אם השביתה תתגבר, ותהיה כמות גדולה של אסירים הזקוקים לטיפול רפואי, בשב"ס מתכוונים יחד עם משרד הבריאות וצה"ל להקים מחלקות אשפוז ותפעול בתוך בתי הכלא. עוד הוסיפו בשב"ס כי הדריכות המבצעית היא לא רק סביב שביתת הרעב של האסירים שעליה הכריזו כמה אסירים דומיננטיים, אלא גם על מגוון תרחישים מבצעיים החל מתקיפת אנשי סגל, שריפת תאים, וניסיון בריחה של אסירים.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully