וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס דורש הקלות לאסירים; בכירים בשב"ס: "יוביל לפגיעה קשה"

מנהיג הארגון אמר שהמשלחת המצרית העבירה לישראל דרישות בנוגע לאסירים הכלואים בארץ. בשירות בתי הסוהר מזהירים כי הסרת שבשי הקליטה היא כניעה לחמאס. הנייה: "הטיל לת"א - טעימה ממה שיקבל הכיבוש אם יתנהג בטיפשות". במקביל, הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר תקף בעזה

צילום: ״מסדר הדר״ למען השבת החיילים והאזרחים מעזה

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, אמר היום (שלישי) כי המשלחת המצרית העבירה לישראל שלוש דרישות בשם ארגונו בנוגע לאסירים הפלסטינים הכלואים בארץ. בהן: הסרת אמצעי השיבוש הסלולריים, ביטול צעדי הענישה האחרונים והשבת הביקורים ושיפור תנאי הכליאה.

"סוגיית האסירים נמצאת בעדיפות עליונה במהלך השיחות עם המצרים על ההסדרה עם ישראל", אמר. דבריו של ראש הלשכה מגיעים ברקע הדיווחים על הבנות ובצל איומי אסירי הארגון הכלואים בישראל לפתוח בשביתת רעב ביום ראשון הקרוב במחאה על תנאי כליאתם.

הנייה איים כי "הטיל לתל אביב שוגר בשל טעות טכנית, אבל זו הייתה טעימה למה שיקבל הכיבוש אם יתנהג בטיפשות". במקביל, הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר תקף חוליית מפריחי בלונים בזייתון שבדרום רצועת עזה. לא ידוע על נפגעים.

מוקדם יותר דיווח ערוץ הטלוויזיה אל-קודס המזוהה עם חמאס כי "כחלק מההבנות להסכם רגיעה בין חמאס לישראל תתקיים עסקת חילופי שבויים תמורת רגיעה". לפי הדיווח, הציפייה היא לשחרור אסירי הארגון תמורת שבויים וההכרעה הסופית בנושא תתקבל בקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסה לדקור סוהר בדוקרן: כתב אישום נגד אסיר בטחוני בכלא קציעות
אחרי התקיפה בכלא קציעות: אסירי חמאס נשפטו, בשב"ס פשטו על תאים
"נגמרה החינגה": ארדן הודיע על שינוי תנאי כליאת אסירי חמאס ופתח

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה מחוץ למשרדו שהופגז על - ידי חיל האוויר 27 במרץ 2019. רויטרס
"סוגיית האסירים בעדיפות עליונה". הנייה על חורבות משרדו, שבוע שעבר/רויטרס

קצינים בכירים בשירות בתי הסוהר אמרו לוואלה! NEWS ביממה האחרונה כי הסרת שבשי הקליטה הסלולרית בבתי הכלא הביטחוניים בהתאם לבקשת חמאס היא בגדר הפסד או כניעה לארגון. לדבריהם, "הדבר יוביל לפגיעה קשה ביכולת להתמודד אחר כך עם בכירי חמאס".

"הממשלה ומערכת הביטחון דרשו לבודד את האסירים הביטחוניים בבתי הכלא ולמנוע מהם גישת טלפונים. אם יוחלט להסיר את השבשים - מה הטעם שאנחנו נמשיך להשקיע בחיפושים אחרי החדרת טלפונים לאסירים"?, אמר לוואלה! NEWS קצין בכיר בשב"ס.

עוד באותו נושא

דיווח: הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס צפוי לכלול עסקת שבויים

לכתבה המלאה
אסירים ביטחונים בכלא נפחא 29 אפריל 2004. ראובן קסטרו
"לא הגיוני להסיר את השבשים". אסירים ביטחוניים בכלא נפחא/ראובן קסטרו

הקצין הבכיר הוסיף כי אין הגיון במהלך מאחר והוא מבטל את ההשקעה וההתרעה שנוצרו. "איפה פה ההיגיון אז פשוט בואו ונאפשר להם להשתמש בטלפונים ניידים כמה שהם רוצים. שב"ס השקיע הרבה מאוד אמצעים וכסף יקר כדי להתקין את השבשים. אנחנו פועלים כל הזמן כדי למנוע הברחות טלפונים וכדי לאתר טלפונים מוברחים לכלא. אז איך זה הגיוני להסיר את השבשים. על ידי הסרתם אנחנו בעצם אומרים להם - תמשיכו להכווין טרור מבתי הכלא, אנחנו לא רואים לא שומעים".

פעילות ביטחונית של שב"ס בבית הכלא קציעות, 25 במרץ 2019. שב"ס, אתר רשמי
ינסו להגביר את הלחץ על ישראל. כלא קציעות/אתר רשמי, שב"ס

בשב"ס מעריכים כי האסירים הביטחוניים של חמאס יפעלו בשעות ובימים הקרובים מול הנהגת הארגון ועל דעת הקהל בעזה כדי שהם יכללו בהסכם הרגיעה המתגבש עם ישראל בתיווך מצרים. בנוסף, בשב"ס נערכים לפתיחת שביתת רעב כללית כבר בראשון של אסירי החמאס שתכלול החזרת ארוחות כדי להגביר את הלחץ על ישראל.

תעסוקה בריאות ובנייה - לפני הבחירות, חשמל - אחרי

בתוך כך, במקביל לדיווחים על ההבנות המתגבשות, בכיר בחמאס אמר כי המשלחת הביטחונית המצרית שחזרה לרצועת עזה אתמול בערב, לאחר שנפגשה עם מנהיגים ישראלים - הציגה לוחות זמנים ליישום ההבנות.

בכיר הארגון אמר לעיתון "פלסטין" כי חלק מההבנות בחסות מצרים, קטאר והאו''ם יישומו לפני הבחירות וישנם סעיפים שיידחו לאחריהם. למשל פרויקטים שמצריכים תקופות זמן ארוכות יותר ליישום. לוחות הזמנים לדבריו, הוצגו בפני הפלגים הפלסטינים ועליהן להחליט אם לקבל אותם או לדון בהם מחדש. ההבנות שהוסכמו בין הפלגים וישאל לטענתו כוללות את המעברים, הדיג, תעסוקה, בריאות, תכניות בנייה ופרויקטים גדולים ברצועת עזה. כאשר ישראל יישמה חלק מהם כמו פתיחת המעברים לסחורות והרחבת תחום הדייג ל-28 קילומטרים. "העם הפלסטיני מצפה לכך שהכיבוש ידבק ביתר ההבנות".

לדבריו ההקלות שיישומו לפני הבחירות נוגעות למעברים, לייצוא סחורות, הגדלת שטח הדיג, שיפור החשמל ופרויקטים תעסוקתיים. קו החשמל הוא בין הפרויקטים שיידחו לאחר הבחירות בשל כך שדרושה חצי שנה כדי להתקינו וחיבור גז לתחנת הכוח עשוי לקחת שנה שלימה. הבכיר הבהיר כי אם ישראל תתנער מההבנות - הרי שהעם, הפלגים וההתנגדות ימשיכו בתהלוכות עד להשגת המטרות בהן הסרת המצור על עזה.

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully