וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס צפוי לכלול עסקת שבויים

ערוץ הטלוויזיה אל-קודס דיווח שההכרעה תתקבל בקרוב. במקביל, לוחמי חיל הים ירו לעבר כלי שיט פלסטינים בדרום הרצועה, יממה לאחר הגדלת מרחב הדיג.בנוסף, פלסטיני נהרג בעימותים עם צה"ל בקלנדיה. ממשפחת שאול נמסר "נמאס לנו שעושים על חשבון המשפחות ספינים תקשורתיים''

צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכה: איתי עמרם ותומר לוי

המתיחות בדרום - כל העדכונים

- דיווח: הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס יכלול עסקת חילופי שבויים
- צבע אדום נשמע בשער הנגב והתברר כהתרעת כשווא
- חיל הים פתח באש לעבר כלי שיט שחרגו מהאזור המותר בדרום הרצועה
- ישראל הגדילה אתמול את מרחב הדיג ברצועת עזה ל-28 קילומטרים

"כחלק מההבנות להסכם רגיעה בין חמאס לישראל תתקיים עסקת חילופי שבויים תמורת רגיעה", כך דווח הבוקר (שלישי) ערוץ הטלוויזיה אל-קודס המזוהה עם הארגון. לפי הדיווח, הציפייה היא לשחרור אסירי חמאס תמורת שבויים וההכרעה הסופית בנושא תתקבל בשעות הקרובות.

במקביל לדיווחים על רגיעה, נמשכת המתיחות בדרום, כאשר התרעת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית שער הנגב ולאחר בדיקה נמסר מצה"ל כי מדובר בהתרעת שווא. בנוסף, לוחמי חיל הים פתחו הבוקר באש לעבר כלי שיט פלסטינים בדרום רצועת עזה, זאת לאחר שחרגו מהאזור המותר לתנועה בים. התקרית התרחשה במרחב הדיג מול חאן יונס ורפיח כשמדובר באזור המשמש לרוב להברחות ממצרים. לא דווח על נפגעים.

עוד בוואלה! NEWS:
מטען צינור מחובר לצרור בלונים אותר בשדרות; אין נפגעים ונזק
איתות לחזרה לשגרה: ישראל הגדילה את מרחב הדיג ברצועת עזה
ירי טיל נ"ט או צליפה: צה"ל מעריך שהג'יהאד האסלאמי מתכנן פיגוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציפייה לשחרור אסירי חמאס תמורת שבויים. כלא קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע התרחש יממה לאחר ההקלות שנתנה ישראל לדייגים פלסטינים עם הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה מ-12 מיילים (22 קילומטרים) ל-15 מיילים ימיים (28 קילומטרים). מתאם פעולת הממשלה בשטחים הדגיש אתמול בהודעתו כי "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות ולא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון".

בתוך כך מתיחות גם בגדה כאשר משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי צעיר פלסטיני נהרג הלילה במהלך עימותים עם כוחות הביטחון במחנה הפליטים קלנדיה באזור עטרות מצפון לירושלים.

התקריות מצטרפות למטען הצינור שאותר אתמול בשדרות לאחר שככל הנראה התנתק מצרור בלוני נפץ ששוגר משטח רצועת עזה. כוחות משטרה הוזעקו למקום בעקבות אזרח שהבחין בחפץ החשוד, שנפל ברחוב. החפץ טופל ללא נפגעים או נזק במקום. בצה"ל העריכו אתמול כי ארגון הג'יהאד האסלאמי מתכנן פיגוע הכולל ניסיון ירי טילי נ"ט, ירי רגיל או פיגוע צליפה נגד הכוחות בגבול הרצועה.

במסגרת ההקלות לפלסטינים בהמשך לאיתותים והרצון לשוב לשגרה - מעבר כרם שלום נפתח ושב לפעילות סדירה למעבר סחורות וסולר לתחנת הכוח ברצועה.

מבחינת חמאס הגדלת מרחב הדיג ופתיחת מעבר כרם שלום אתמול לסחורות הם מהלך מובן מאליו ולא מתנה שמנהיג הארגון ברצועת עזה, יחיא סינוואר, יכול להציג לרחוב הפלסטיני כהישג. ולכן ההחלטות על חבילות ההטבות לרצועה שעשויות להתקבל היום קריטיות. בצה"ל לא ממהרים לשחרר את תגבור הכוחות שהגיע בשבוע שעבר והוצב לאורך גדר המערכת ובמרחבי אוגדת עזה. מערכת הביטחון ערוכה להידרדרות ולתגובה מידית.

(עדכון ראשון: 7:50)

צעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מערכת הביטחון ערוכה להידרדרות מיידית. כוחות צה"ל בגבול הרצועה, השבוע/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

משפחתו של אורון שאול, חייל חטיבת גולני, שגופתו מוחזקת בידי חמאס מסרה כי "שבענו מדיווחיי סרק מהסוג הזה כבר למעלה מ-4 שנים. התעייפנו מלצפות ולהתאכזב מחדש. נמאס לנו שעושים על חשבון המשפחות ספינים תיקשורתיים. לצערנו, זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו מקבלים דיווחים מהסוג הנ"ל דרך התקשורת ולא מהגורמים שמלווים את המשפחה - וזה אומר הכל!".

עוד מסרה המשפחה כי ''למעשה, לממשלה היה שלל הזדמנויות להחזיר את הבנים והיא נכשלה כל פעם מחדש! אנחנו לקראת בחירות -בעוד פחות משבועיים תקום ממשלה חדשה, ו"להפתעתנו" אף מפלגה לא טרחה להזכיר את סוגיית השבוים והנעדרים! זה רק מוכיח ומראה על חוסר הרצינות וחוסר הנכונות לעסוק בנושא.אנחנו לא מוכנים לשמוע על שום הסדרה עם עזה שלא יכלול את חזרתם של אורון והדר לארץ ישראל! ממשלה שלא עומדת בהתחייבויות שלה כלפי החיילים שלה בוודאי לא תוכל לעמוד בהתחייבויות שלה כלפי האזרחים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully