וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לחזרה לשגרה: ישראל הגדילה את מרחב הדיג ברצועת עזה

1.4.2019 / 9:13

בהודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי הגדלת מרחב הדיג נעשתה "כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטרית ברצועה". גורמי ביטחון מעריכים: נועדה לייצר שקט בתקופת הבחירות - אך מדובר באתגר מודיעיני וללוחמי חיל הים שמתמודדים עם תקיפות חמאס בזירה

אתר רשמי

שוב איתות על חזרה לשגרה למרות המתיחות: ישראל הודיעה הבוקר (שני) על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה מ-12 מיילים (22 קילומטרים) ל-15 מיילים ימיים (28 קילומטרים). בהודעה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטרית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת".

אזור הדיג ייפתח מחדש לאחר שנסגר בשל ההסלמה בדרום שהחלה עם ירי הרקטה אל מושב משמרת שבשרון ופגיעה ישירה בבית במושב. והרחבה זו מצטרפת לפתיחת מעבר כרם שלום אתמול והשבתו לפעילות סדירה למעבר סחורות וסולר לתחנת הכוח ברצועה. "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות ולא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", הוסיפו במתפ"ש.

במקביל נמשכת המתיחות באזור כאשר במשטרה התקבל דיווח אודות מחאה בכרם שלום תוך חשד לתגרה במקום ציבורי. שוטרים הגיעו למקום ועכבו שלושה חשודים במעורבות באירוע. כמו כן, אתמול נורתה רקטה לעבר המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב שהתפוצצה בשטח רצועת עזה ולא חצתה לשטח ישראל.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שקט ייענה בנמנום: בחמאס למדו את תוכנית ההפעלה של נתניהו
המתיחות בדרום: רקטה שוגרה לעבר שער הנגב ונפלה בשטח רצועת עזה
חמש רקטות נורו לעבר העוטף; בתגובה צה''ל תקף יעדי חמאס ברצועה

דייגים פלסטינים מול חופי עזה, פברואר 2015. AP
דייגים פלסטינים מול חופי עזה/AP

בחצי שנה האחרונה ביצעו בצה"ל סדרה של תקיפות נגד תשתיות ימיות של הזרוע הצבאית בחמאס בדגש על תשתיות של יחידת העילית (נוכבא ימית). גורמי צבא הדגישו בחודשים האחרונים כי תקיפות אלה הם פועל יוצא של מאמץ מודיעיני ומבצעי של צה"ל לקזז את היכולות הצבאיות של חמאס בזירה הימית.

גורמי ביטחון מעריכים כי ההחלטה הבוקר להרחיב את מרחב הדיג נועדה לייצר שקט במיוחד במהלך תקופת הבחירות אך מדובר באתגר ביטחוני עבור גורמי המודיעין בכלל וללוחמי חיל הים בפרט. הפלסטינים אמנם משתמשים בזירה הימית לצורך דייג אך במקביל מתקיימת פעילות צבאית של חמאס לאימונים לאיסוף מודיעיני ומוכנות לקראת פיגועים בעתיד. זאת, כפי שארע במהלך מבצע צוק איתן במהלכו הפתיעה חוליית צוללנים של ארגון הטרור את כוחות חיל הים ופגעה בטנק באמצעות מטען חבלה לאחר שביצעו פשיטה ימית.

עוד באותו נושא

הלחץ של חמאס לפני הבחירות: הטבות לעזה עוד השבוע - או הסלמה

לכתבה המלאה
מהומה במעבר כרם שלום: פעילי עוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין חוסמים כעת את המעבר לתנועת משאיות לעזה.. עוצמה יהודית, אתר רשמי
פתחו בתגרה. פעילי עוצמה יהודית במעבר כרם שלום, היום/אתר רשמי, עוצמה יהודית

בנוסף, חמאס מפעיל מאמץ גדול מאוד להבריח אנשים ואמצעים מחופי מצרים לחופי רצועת עזה. כוחות הים המצריים וכוחות חיל הים מפעילים מאמץ גדול מאוד להתמודד עם ההברחות וכעת האתגר גדל פי כמה בשל הטווחים. המרחב שהוגדל יאפשר טווח אימונים טוב יותר עבור חמאס וברגע שיחליטו לבצע פיגוע - האתגר לאתר את אותן צוללים יהיה גדול יותר. חמאס מבצע ניסויים באמל"ח במיוחד בזירה הימית.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully