וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש רקטות נורו לעבר העוטף; בתגובה צה''ל תקף יעדי חמאס ברצועה

אחרי שאירועי יום האדמה ו"צעדת המיליון" בגבול רצועת עזה הסתיימו עם פחות אלימות מהמצופה, נשמעה הלילה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים ולא דווח על נזק. בתגובה, טנקים תקפו עמדות חמאס. מעבר כרם שלום שב לפעילות מלאה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

לילה מתוח בדרום - כל העדכונים:

- אזעקות צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול
- צה"ל: זוהו חמישה שיגורים לישראל, כולם נפלו בשטח פתוח
- דיווחים פלסטיניים: הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הירי
- צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה בתגובה למטח הלילי
- מעבר כרם שלום נפתח מחדש למעבר סחורות

חמש רקטות שוגרו הלילה (ראשון) מרצועת עזה לשטח ישראל. כל הרקטות, שגרמו להפעלת אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, נפלו בשטחים פתוחים. אין דיווח על נפגעים או נזק. בתגובה לירי, טנקים של כוחות צה''ל תקפו יעדי חמאס במרכז הרצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הירי.

השיגורים בוצעו על רקע הדיווחים על גיבוש ההבנות בין ישראל לבין חמאס, בתיווך מצרים שקיימה מאמצים להשבת היציבות ברצועה. אתמול אמר סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, כי ההבנות המתגבשות "אינן הסכם שלום עם הכיבוש ואין להן מימד מדיני או לאומי. אנחנו רוצים תהדיה כדי להפסיק את התוקפנות נגד עמנו, ולהשיג תנאים טובים יותר לחיזוק יכולת ההתנגדות שלו".

אתמול 40 אלף פלסטינים השתתפו אתמול ב"צעדת המיליון" שמוביל חמאס. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי שלושה נערים נהרגו מהאש, ו-315 מפגינים פלסטינים נפצעו. ההרוגים - כולם בני 17 - הם אדהם נדאל צקר, שנורה ממזרח לעיר עזה, תאמר אבו אל-ח'יר, גם הוא שנורה בחזהו באזור חאן יונס, ובלאל מחמוד נג'אר.

לקריאה נוספת בנושא:
צה"ל: "חמאס שלט בהפגנות בעזה - בריסון שלא נראה כל השנה"
עשרות אלפים הפגינו בגבול הרצועה; שלושה פלסטינים נהרגו מירי צה"ל
בצל המתיחות, משפחות בעוטף מתרחקות למרכז: "חוסר הביטחון מחלחל"

צעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
היערכות צה''ל לצעדות השיבה ברצועת עזה, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בצל המתיחות, מעבר כרם שלום שב היום לפעילות סדירה, לאחר שהופסקה בו העבודה בשבוע שעבר בעקבות שיגור הרקטה לעבר השרון והפגיעה הישירה בבית במושב משמרת. הבוקר הסתיימה בו הבדיקה הביטחונית והוא נפתח למעבר החורות וסולר לתחנת הכוח ברצועת עזה.

חמאס ריסן את המפגינים בגבול

אחרי שאירועי יום האדמה ו"צעדת המיליון" בגבול רצועת עזה הסתיימו עם פחות אלימות מהמצופה, דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר אתמול ''שהארגון השולט ברצועה פעל ב"ריסון שלא נראה כמוהו בשנה האחרונה. היו מאות אנשי חמאס עם וסטים כתומים שחצצו בין ההמון לבין הגדר. זה לא היה הרמטי. היו מקומות שהופעלה אלימות נגד מי שהגיעו לגדר".

גם גורם מדיני אמר כי "בזכות המדיניות הישראלית הכוללת תקיפות עוצמתיות של חיל האוויר, אזהרות חריפות שהועברו לחמאס וההיערכות המסיבית של צה"ל שעליה הנחה ראש הממשלה נתניהו - אירועי הגדר עברו בשקט יחסי. ישראל מביעה סיפוק גם ממאמצי ההרגעה מהצד המצרי".

ברקע ההפגנה, סינוואר שהגיע בעצמו לשטח אמר כי "עמנו מדגיש כי הוא ישבור את המצור ואומר היום 'אנחנו רוצים לחיות בכבוד'. הכיבוש נמצא היום במבחן חדש. אנחנו ניצבים בפני שנה חדשה של התהלוכה הזו שלא תהיה כמו השנה שעברה. אנחנו נמצאים על המשמר מול כל הפשעים שיבצע נתניהו ולא נחסוך במאמץ להגן על אנשינו".

פלסטינים מפגינים בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. רויטרס, רויטרס
הפגנות בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס, רויטרס

שלשום נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול ודובר צה"ל פרסם כי האזעקה הייתה התרעת שווא. ביום חמישי נחתו שלושה צרורות של בלוני תבערה בשטחים חקלאיים בנגב המערבי, וביום רביעי גרמו כמה בלונים נוספים ששוגרו מרצועת עזה לשריפה בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול.

כמו כן, ביום רביעי חיל האוויר תקף כמה יעדי טרור בדרום רצועת עזה, במתחם צבאי של ארגון חמאס ברפיח. כעבור זמן מה שוגרה רקטה לעבר אשקלון ואזעקת צבע אדום נשמעה באזור התעשייה באשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי הרקטה יורטה על ידי לוחמי כיפת ברזל. דובר צה"ל פרסם כי האזעקה הייתה שווא.

(עדכון ראשון: 00:43)

פלסטינים בצעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. רויטרס, רויטרס
פלסטינים בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס, רויטרס
כוחות צה"ל בהכנות לצעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
כוחות צה"ל נערכים בגבול, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully