וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות, משפחות בעוטף מתרחקות למרכז: "חוסר הביטחון מחלחל"

28.3.2019 / 21:26

לקראת עצרת חמאס שמתוכננת להתקיים בסוף השבוע הקרוב סמוך לגבול הרצועה, רבים מתושבי הנגב המערבי צפויים להתרחק מהאזור עם ילדיהם. אחת מהן, שתיסע למשפחתה במרכז הארץ, הסבירה כי המצב "לא מאפשר לנו להעביר את הימים האלה בבית, המקום שאמור להיות הכי בטוח"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

במועצות האזוריות בעוטף עזה נערכים לעצרת חמאס שמתוכננת להתקיים ביום שבת הקרוב סמוך לגבול לציון יום השנה לתחילת צעדות השיבה. חלק מהתושבים בקיבוצים סמוכי הגדר מתכוונים לצאת מהאזור ולחזור לאחר ההפגנות, שבהן צפויים להשתתף יותר ממאה אלף פלסטינים. בנוסף לכך, במכללה האקדמית ספיר החליטו לבטל את כנס שדרות לחברה ולדחות אותו למועד אחר השנה "על רקע אי ודאות לגבי המצב הביטחוני".

רק היום נחתו שלושה צרורות של בלוני תבערה בשטחים חקלאיים בנגב המערבי, ואתמול גרמו כמה בלונים נוספים ששוגרו מרצועת עזה לשריפה בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול. התושבים דורשים מהממשלה שבמסגרת ההבנות שיושגו עם מצרים יופסקו לאלתר שיגורי בלוני הנפץ והתבערה, כמו גם ההפגנות הליליות מול הגדר שמפריעות לשגרת חייהם. משרד הבריאות נפלסטיני דיווח הערב על חמישה פצועים בעימותים עם כוחות צה"ל בהפרות סדר בגבול הרצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: נכנס למערכה רחבה רק לאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות
טנקים, צלפים וכלי טיס לא מאוישים: בצה"ל נערכים לשבת הסוערת
הסלמה שהלכה כפי שבאה: קריסת הפסקת האש היא רק עניין של זמן

שרון קלדרון תושבת עוטף עזה 16 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
"הבית אמור להיות המקום הכי בטוח". קלדרון (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
צרור בלונים עם חפץ חשוד מחוץ לאחד הישובים באשכול 28 במרץ 2019. אתר רשמי
צרור בלונים שאותר מחוץ לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול/אתר רשמי

"בעקבות ההתראות על המהומות על הגדר, החלטנו לצאת מהאזור ולבלות את סוף השבוע עם משפחה במרכז", אמרה שרון קלדרון, תושבת קיבוץ סופה. "החשיפה הבלתי נגמרת בחודשים האחרונים למהומות, לירי על הדרום ותחושת חוסר הביטחון שמחלחלת בנו בשבוע האחרון, לא מאפשרים לנו להעביר את הימים האלה בבית, במקום שאמור להיות המקום הכי בטוח".

קלדרון איננה תושבת האזור היחידה שתעביר את השבת הקרובה רחוק מהאזור. "יהיו משפחות רבות שייקחו את הילדים ולא יהיו פה, יעדיפו להיות רחוקים מהאזור", אמרה אחת מתושבות הקיבוצים סמוכי הגדר. "רק מחר נדע כמה משפחות יעבירו את השבת לא בקיבוץ".

"זה ברור לכולם שיהיו הרבה כאלה", הוסיפה התושבת. "אבל לא מדובר בנטישה, יהיו פה הרבה תושבים שיישארו. המשפחות עם הילדים הקטנים כנראה שלא יהיו פה".

שריפה קטנה פרצה בשדה חקלאי של ישוב באשכול.כנראה מבלון תבערה, 28 במרץ 2019. דוברות המועצה האזורית אשכול,
שריפה שפרצה במועצה האזורית אשכול בעקבות בלון תבערה (צילום: דוברות המועצה האוזרית אשכול)/דוברות המועצה האזורית אשכול

בצה"ל השלימו את ההיערכות המבצעית ליום האדמה, שבמסגרתה הגיעו מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה לפיקוד הדרום. הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים סדרת דיונים שכללו הערכת מצב, דיוני תרחישים ואישור פקודות אופרטיביות, והוחלט על עוצר יציאות מלא של כלל הכוחות הלוחמים המוקצים לפיקוד הדרום. לפי דובר צה"ל, "הכוחות מבצעים תדריכים, מסדרי מוכנות ואימונים לתרחישים אפשריים".

בצל ההיערכות להתחממות, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בתום פגישה עם מפקדי בגבול עזה כי "בימים האחרונים הנחיתי לעבות כוחות ולהוסיף כלים כדי להיות מוכנים למערכה רחבה. אנחנו מהדקים את טבעת הביטחון סביב רצועת עזה. ידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה נכנס אליה חזקים ובטוחים, ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות אחרות".

תמונות מצבירת כוחות צה"ל לקראת כניסה לרצועה, 26 במרץ 2019. דובר צה"ל
ההיערכות המבצעית הושלמה. טנקים בגבול עזה (צילום: דובר צה"ל)/דובר צה"ל
בשל נפל שנתגלה בסמוך למסילה באיזור שדרות, בעת סריקה יזומה של צוותי בטחון של רכבת ישראל,  הופסקה בהוראת גורמי הבטחון, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. 26 במרץ 2019. דוברות רכבת ישראל
נפל רקטה שהתגלה סמוך למסילה בשדרות, לפני יומיים (צילום: דוברות רכבת ישראל)/דוברות רכבת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully