וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה שהלכה כפי שבאה: קריסת הפסקת האש היא רק עניין של זמן

27.3.2019 / 18:41

בהתחממות הביטחונית האחרונה חמאס הצליח לפורר את התדמית של "מר ביטחון" ולחשוף את כל מה שילד בעזה כבר יודע - נתניהו רוצה בהמשך שלטון הארגון ברצועה. בינתיים, כשמצרים והאו"ם משמשים כבייביסיטרים, הקטטה הבאה בין הצדדים עלולה לפרוץ כבר בסוף השבוע הקרוב

צילום: שי מכלוף

קשה לדעת בשלב זה למי להאמין. לאותו גורם מדיני שבישר לנו ש"אין הפסקת אש", או לצבא שבאותו רגע ממש הסיר את הגבלות התנועה באזור הדרום. ואולי למנהיג חמאס שהסביר במעין "סיכום אירוע" כי "ההתנגדות אמרה את דברה והכיבוש הבין את המסר". בפועל, נשמרת הפסקת אש, גם אם ראש הממשלה בישראל מסרב להודות בכך מטעמים של קמפיין בחירות.

חמאס הצליח לפגוע בתכניותיו פעם אחר פעם. בפעם הראשונה, כאשר מנע ממנו מלהופיע בבמה הביתית האהובה עליו כל כך זו של הוועידה השנתית של איפא"ק בוושינגטון, אותה במה ש"הופקרה" לידיו של בני גנץ. בפעם השנייה, כשחמאס הצליח לפורר את התדמית של "מר ביטחון" של נתניהו ולחשוף את מה שכל ילד בעזה כבר יודע - ממשלת ישראל רוצה את חמאס ברצועה. נתניהו לא יודה בכך, גם שרי ממשלתו, אך החלופה לשלטון הארגון ברצועה תהיה כנראה כאוטית ומסוכנת הרבה יותר. מכאן ההעדפה של ראש הממשלה להגיע להסדר כזה או אחר עם חמאס, מאשר לפתוח במלחמה שתוביל לשום מקום.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג חמאס הנייה אחרי ההסלמה ברצועת עזה: ישראל הבינה את המסר
שקט שברירי ברצועת עזה: צה"ל וחמאס נערכים לעימותים בשבת
צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה; יורטה רקטה שנורתה לאשקלון

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בהערכת מצב והתייעצות ביטחונית בהשתתפות הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המל״ל ובכירי צה״ל ומערכת הביטחון.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לא יודה בכך, אך רוצה את חמאס בעזה. נתניהו בהערכת המצב הביטחונית/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אלא שגם כעת לא ברור מה ניסה חמאס להשיג בסבב האחרון, מלבד העובדה שרצונו לשמר את עזה בכותרות. הוא היה מוכן להסתכן במלחמה, לירות טיל לעבר השרון, ביודעו ששינוי של ממש בשטח לא יקרה לפחות עד הבחירות. קברניטי חמאס הבינו כי סבב מהלומות קצר כפי שהיינו עדים לו, הוא בגדר מה שנקרא בערבית: "טיטי טיטי, זאי מא רוחתי זאי מא ג'יתי". כלומר, כפי שהלכתי, כך גם באתי.

המצב בעזה נותר כפי שהיה. אין הסדר משמעותי יותר וחמאס ממשיך לעשות קולות של הסלמה מבלי שירצה במלחמה של ממש מול ישראל. לפחות אף אחד לא יכול לבוא בטענות לחמאס, כי הוא הפך לסוג של רשות פלסטינית שמשתף פעולה עם ישראל. הארגון עושה זאת, אך במקביל ממשיך לירות טילים ורקטות, בטעות או שלא בטעות.

עוד באותו נושא

מתכוננים להסלמה: חטיבת גבעתי נערכת להקפצת כוחות לאוגדת עזה

לכתבה המלאה
גדודי עז אדין אל קסאם עורכים תמרונים צבאיים 25 במרץ 2018. רויטרס
ממשיך לירות רקטות בטעות או שלא בטעות. חמאס/רויטרס

השאלה שנותרה כעת היא עד כמה שברירית הפסקת האש ששוב הושגה בחסות המצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלדנוב. השניים האחרונים הפכו ממזמן לבייביסיטרים של הילדים שמתקוטטים ובכל פעם נקראים להפריד ביניהם, עד לקטטה הבאה. בהיעדר פתרון כולל יותר לרצועת עזה, ברור שהקטטה הזו כבר בפתח, ייתכן שגם ביום שבת הקרוב.

חמאס ממשיך לתכנן את צעדת ה"מיליון" שלו - שברור שאולי ישתתפו בה כמה עשרות אלפי אנשים, אך בוודאי שלא מיליון - וירצה להפוך את האירוע למדמם במיוחד. השאלה היא לאן יובילו תמונות ההרוגים והפצועים בשבת: האם שוב יתחדש הירי לעבר ישראל, ושוב קמפיין הבחירות יחזור להתמקד בעזה? אם לא, נוכל להמשיך לחזור לשגרת הטלפון הפרוץ, הצוללות ושאר האירועים שבשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully