וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ של חמאס לפני הבחירות: הטבות לעזה עוד השבוע - או הסלמה

31.3.2019 / 21:49

עבור חמאס, פתיחת מעבר כרם שלום והגדלת מרחב הדיג הם צעדים מובנים מאליהם, ולא מתנה שסינוואר יכול להציג כהישג. לכן, אם בישראל לא יתקבלו עד יום שלישי החלטות על חבילת הטבות, המצב עלול להידרדר - עד חזרה לשיגורי רקטות

צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכה: איתי עמרם ותומר לוי

חמאס משתמש במערכת הבחירות בישראל כמנוף לחץ אדיר על ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. הסיבה: רצון הארגון להגיע בתיווך מצרים להבנות ברמה הטקטית ואולי גם להסדרה כללית ברמה האסטרטגית. עד שיתקבלו החלטות בנושא, ימשיך חמאס לפעול במרחב כדי לדרבן את התהליך בצד הישראלי.

לפיכך, חמאס משתמש בכמה כלים להשגת מטרותיו: שיגור רקטות לעבר שטחים פתוחים בישראל, שיגורים כושלים לכאורה בתוך השטח הפלסטיני, הפרחת בלוני טרור בהיקף נמוך, חיכוך נקודתי על גדר המערכת והצהרות קיצוניות בכלי התקשורת.

עוד באותו נושא בוואלה! NEWS:
המתיחות בדרום: רקטה שוגרה לעבר שער הנגב ונפלה בשטח רצועת עזה
חמש רקטות נורו לעבר העוטף; בתגובה צה''ל תקף יעדי חמאס ברצועה
עשרות אלפים הפגינו בגבול הרצועה; שלושה פלסטינים נהרגו מירי צה"ל

צעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
אם לא יתקבלו החלטות עד שלישי - הטרור יתגבר. צעדות השיבה בסוף השבוע/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פתיחת מעבר כרם שלום והחזרת מרחב הדיג, הם לא מתנה שסינואר יכול להציג כהישג

מבחינת ארגון הטרור, פתיחת מעבר כרם שלום הבוקר והחזרת מרחב הדיג מחר בשעה 6 בבוקר, הם מהלך מובן מאליו ולא מתנה שמנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינואר, יכול להציג לרחוב הפלסטיני כהישג. לכן, אם עד יום שלישי לא יתקבלו בישראל החלטות על חבילת הטבות לרצועה - נראה מהר מאוד את הטרור מתגבר בדמות: שיגורי רקטות, השלכות מטעני חבלה בהיקף גדול מהסוג שמרעיד חלונות גם בשדרות והסביבה ולא רק ביישובים סמוכי גדר.

עוד באותו נושא

שקט ייענה בנמנום: בחמאס למדו את תוכנית ההפעלה של נתניהו

לכתבה המלאה
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הגיע להשתתף בצעדה במזרח חאן יונס, 30 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
רוצה להשיג הישג לרחוב הפלסטיני. מנהיג חמאס ברצועה סינואר/מערכת וואלה! NEWS, --

ישראל עלתה על מוקש גדול. הטבות לחמאס עשויות להתפרש כרפיסות בפני ארגון טרור אך יביאו לשקט יחסי עד אחרי הבחירות. אך אי מתן הטבות לחמאס - עשוי לגרור את צה"ל לימי קרב סמוך מאוד לבחירות כשלאזרחים המצביעים בבחירות תהדהד התרעת "צבע אדום" בעת ההצבעה בקלפיות.

הנוסחה המורכבת לפתרון שמחפשים ראשי הביטחון

כבר היו מפלגות שאיבדו את השלטון בגלל פיגועים רצחניים בימי הבחירות וחמאס בהחלט יכול להשפיע בצורה ישירה על הבחירות בישראל. ראשי מערכת הביטחון יחד עם מצרים מנסים להמציא נוסחה מורכבת שתרצה את כל הצדדים. כדי להגיע להסכמות חולף זמן והמתח גואה בהתאם.

עם זאת, אסור לטעות במחשבה שהבנות בטווח הזמן הנראה לעין יכולות לפתור את רוב הבעיות של ממשלת חמאס. המצב ברצועת עזה מורכב מאוד ונפיץ. תזרים הכסף לתשלום משכורות בעייתי, היקף המיסים בעלייה, כוח הקנייה בשוק בירידה דרמטית כך גם תקציב ארגוני הסיוע הבין לאומי, המחאות העממיות ברחובות עזה ושאר הערים הפלסטיניות מאוד מדאיגות את צמרת הארגון.

נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך פסגת הליגה הערבית בתוניסיה 31 במרץ 2019. רויטרס
מחכה לראות את חמאס מאבד את השלטון. אבו מאזן, הערב/רויטרס
יש מי שמכנה את אבו מאזן פירומן שאוחז גפרור וממתין לרגע הנפיץ להצית את האש

בנוסף לכך, הג'יהאד האסלאמי מאתגר את חמאס ומותח עליו ביקורת בגלוי. ואם לא די בכך - יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מחכה לראות את חמאס מאבד את השלטון. יש מי שמכנה אותו כ"פירומן" שאוחז ביד גפרור בוער שממתין לרגע הנפיץ ביותר כדי להצית את האש ברצועת עזה. עוד קיצוץ ב"תקציב-עזה" והאזור יכול להיכנס לסחרור.

לכן, בצה"ל לא ממהרים לשחרר את תגבור הכוחות שהגיע בשבוע שעבר שהוצב לאורך גדר המערכת ובמרחבי אוגדת עזה. מערכת הביטחון ערוכה להידרדרות ולתגובה מידית. ככל שנתקרב ליום הבחירות המתח יעלה אם הוא לא יתפוגג לחלוטין ביום שאחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully