וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי טיל נ"ט או צליפה: צה"ל מעריך שהג'יהאד האסלאמי מתכנן פיגוע

1.4.2019 / 13:07

ברקע האותות על חזרה לשגרה בדרום בצה"ל מעריכים שהארגון מתכנן לבצע פיגוע הכולל ניסיון ירי טילי נ"ט, ירי רגיל או פיגוע צליפה נגד הכוחות בגבול הרצועה. למרות זאת, מוקדם יותר הודיעה ישראל על הגדלת מרחב הדיג ברצועה ל-28 קילומטרים

אתר רשמי

ברקע האותות על חזרה לשגרה בדרום - בצה"ל מעריכים היום שארגון הגי'אהד האסלאמי מתכנן פיגוע הכולל ניסיון ירי טילי נ"ט, ירי רגיל או פיגוע צליפה נגד הכוחות בגבול הרצועה. למרות הערכות אלה, מוקדם יותר הבוקר הודיעה ישראל על הקלות לדייגים הפלסטינים בהם הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה מ-12 מיילים (22 קילומטרים) ל-15 מיילים ימיים (28 קילומטרים).

בהודעה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטרית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". הקלה זו מצטרפת לפתיחת מעבר כרם שלום אתמול והשבתו לפעילות סדירה למעבר סחורות וסולר לתחנת הכוח ברצועה. "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות ולא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", הוסיפו במתפ"ש.

עוד בוואלה! NEWS:
איתות לחזרה לשגרה: ישראל הגדילה את מרחב הדיג ברצועת עזה
המתיחות בדרום: רקטה שוגרה לעבר שער הנגב ונפלה בשטח רצועת עזה
חמש רקטות נורו לעבר העוטף; בתגובה צה''ל תקף יעדי חמאס ברצועה

צעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
חיילים לאורך גבול רצועת עזה, בסוף השבוע האחרון/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ההקלות לפלסטינים מתרחשות במקביל למתיחות בדרום. אתמול שוגרה רקטה לעבר המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. הרקטה התפוצצה בשטח הרצועה ולא בשטח ישראל. כמו כן, אתמול לפנות בוקר חמש רקטות שוגרו לעבר המועצה האזורית אשכול ונפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק. בתגובה לירי, טנקים של כוחות צה''ל תקפו יעדי חמאס במרכז הרצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הירי.

עוד באותו נושא

הלחץ של חמאס לפני הבחירות: הטבות לעזה עוד השבוע - או הסלמה

לכתבה המלאה
דייגים פלסטינים מול חופי עזה, פברואר 2015. AP
דייגים פלסטינים מול חופי עזה/AP

מבחינת חמאס הגדלת מרחב הדיג הבוקר ופתיחת מעבר כרם שלום אתמול לסחורות הם מהלך מובן מאליו ולא מתנה שמנהיג הארגון ברצועת עזה, יחיא סינואר, יכול להציג לרחוב הפלסטיני כהישג. לכן, אם עד מחר לא יתקבלו בישראל החלטות על חבילת הטבות לרצועה - נראה מהר מאוד את הטרור מתגבר בדמות: שיגורי רקטות, השלכות מטעני חבלה בהיקף גדול מהסוג שמרעיד חלונות גם בשדרות והסביבה ולא רק ביישובים סמוכי גדר.

בנוסף לכך, הג'יהאד האסלאמי מאתגר את חמאס ומותח עליו ביקורת בגלוי. ואם לא די בכך - יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מחכה לראות את חמאס מאבד את השלטון. יש מי שמכנה אותו כ"פירומן" שאוחז ביד גפרור בוער שממתין לרגע הנפיץ ביותר כדי להצית את האש ברצועת עזה. עוד קיצוץ ב"תקציב-עזה" והאזור יכול להיכנס לסחרור.

לכן, בצה"ל לא ממהרים לשחרר את תגבור הכוחות שהגיע בשבוע שעבר שהוצב לאורך גדר המערכת ובמרחבי אוגדת עזה. מערכת הביטחון ערוכה להידרדרות ולתגובה מידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully