וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע חסימת הסלולר: אסירי חמאס בכלא רמון הציתו 14 תאים

18.3.2019 / 20:18

אסירים ביטחוניים העלו באש מזרנים ב-14 תאים באגף של הארגון, שבו מותקנת חסימת סלולר. איש סגל ואסיר נפצעו קל וטופלו במקום. כל 88 אנשי האגף הוצאו ממנו עד לכיבוי השריפה. "האסירים שביצעו את ההצתה יישפטו וייענשו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

אסירי חמאס בבית הסוהר רמון הציתו היום (שני) 14 תאים באגף של הארגון, שבו מותקנת חסימת סלולר. בעקבות הדליקה, אחד מאנשי הסגל במקום נחבל קלות בידו ואסיר נחבל ברגלו. בדוברות שירות בתי הסוהר (שב"ס) מסרו כי "בית הסוהר היה ערוך והשריפה כובתה על ידי סגל בית הסוהר וצוותי כיבוי שהיו בכוננות".

סמוך לשעה 18:15 הציתו האסירים מזרנים ב-14 התאים. בעקבות השריפה, בכל 88 האסירים שהיו באגף הוצאו ממנו. בשב"ס הודיעו כי המצב בשליטה מלאה ו"האסירים שביצעו את ההצתה יישפטו וייענשו".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: הירי בתחנת הרכבת הקלה בהולנד - בגלל ויכוח משפחתי
"נכה אותו בשדה המשפטי": משפחתה של תהילה נגר מגייסת כסף למאבק
מחכים לטעות הראשונה: המצוד המתוח אחרי המחבל מהפיגוע בשומרון

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
מחאה פרצה בינואר בעקבות חיפושים בתאים. אסיר בכלא כרמל/יותם רונן

בתחילת החודש דווח ברשת "אל-קודס" כי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל מתכננים להסלים את צעדיהם נגד שב"ס, בין היתר בבתי הכלא רמון, אשל ונפחא. צעדים אלה עלולים להגביר את החיכוך ביניהם לבין הסוהרים בהמשך לשביתות הרעב שהחלו בחודש ינואר.

מחאת האסירים הביטחוניים פרצה בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבתי הכלא, כחלק מפעילות שב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי הכלא. בעקבות זאת, פרצו מהומות שבמהלכן התפרעו 300 מאסירי כלא עופר ושרפו את אחד מהתאים. שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו במהומות ופונו לקבלת טיפול רפואי, ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

כמה ימים לאחר מכן החלו אסירי כלא עופר להחזיר את ארוחותיהם ו-30 אסירים נוספים מכלא רמון הצטרפו אליהם בהמשך. במקביל, החלו הפגנות בגדה המערבית וברצועת עזה לתמיכה באסירים. בחמאס ובג'יהאד האסלאמי קראו להסלים את המאבק ו"להתנגד למתקפה הטרוריסטית", בעוד שהשר לביטחון פנים אמר כי הצהרותיהם "לא יעמדו במבחן המציאות".

(עדכון ראשון: 18:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully