וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות לפני הבחירות: האסירים הביטחוניים יפתחו מחר בשביתת רעב

נציגים של אסירים בכמה בתי כלא הזהירו כי החל ממחר תפתח קבוצת מחבלים הכלואים בבתי סוהר בישראל בשביתת רעב אם דרישותיהם לא ייענו. חמאס העביר השבוע למשלחת המצרית את דרישות האסירים ובהן הסרת משבשי הקליטה הסלולריים ושיפור תנאי הכליאה. ארדן: "מקווים שיישברו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נציגי האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל הודיעו היום (שבת) כי קבוצה ראשונה של אסירים תחל מחר בשביתת רעב. האסירים הודיעו כי אם בתוך שבוע לא ייענו דרישותיהם, אז הם גם יפסיקו לשתות מים. בין היתר, דורשים האסירים להסיר את משבשי הקליטה הסלולרית שהותקנו בכמה בתי כלא.

מוקדם יותר השבוע אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, כי המשלחת המצרית העבירה לישראל שלוש דרישות בשם ארגונו בנוגע לאסירים הפלסטינים הכלואים בארץ. בהן: הסרת משבשי הקליטה הסלולריים, ביטול צעדי הענישה האחרונים והשבת הביקורים ושיפור תנאי הכליאה.

"סוגיית האסירים נמצאת בעדיפות עליונה במהלך השיחות עם המצרים על ההסדרה עם ישראל", אמר. דבריו של ראש הלשכה מגיעים ברקע הדיווחים על הבנות ובצל איומי אסירי הארגון הכלואים בישראל לפתוח בשביתת רעב במחאה על תנאי כליאתם.

עוד בנושא:
אחרי התקיפה בכלא קציעות: אסירי חמאס נשפטו, בשב"ס פשטו על תאים
לאחר המהומות בכלא קציעות: אסיר שלף דוקרן בחיפוש של סוהרים
ברקע חסימת הסלולר: אסירי חמאס בכלא רמון הציתו 14 תאים

אסירים ביטחונים בכלא נפחא 29 אפריל 2004. ראובן קסטרו
ביטול צעדי הענישה האחרונים והשבת הביקורים. אסירים ביטחוניים/ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר כי "השביתה תהיה מדורגת, מחר אמורים להתחיל אותה ראשי ארגון חמאס ולאחר כמה ימים עשרות מחבלים נוספים כמו אלה שהובילו את הפיגוע במלון פארק ושבוע לאחר מכן עוד מאות אסירים", אמר באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא. "זה נכון שלאסירים הפלסטיניים יש מעמד אבל כמו לפני שנתיים כשברגותי הוביל שביתת רעב המונית והכי ארוכה אי פעם, הם לא הצליחו להדליק את השטח ולגרום להפגנות המוניות".

ארדן אמר כי "בזמנו אנחנו גרמנו לברגותי להאמין שאת הטורטית העביר לו מישהו מהצד שלו אבל זה היינו אנחנו שהעברנו לו אותה. כרגע ההיערכות שלנו היא לתגבר בתוך הכלא, רופאים ופרמדיקים כדי שלא יהיה צורך לפנות אותם וכמה שפחות שהם יצאו ויציפו בתי חולים אזרחיים, אנחנו מקווים שהם יישברו לפני כן".

קצינים בכירים בשירות בתי הסוהר אמרו לוואלה! NEWS כי הסרת שבשי הקליטה הסלולרית בבתי הכלא הביטחוניים בהתאם לבקשת חמאס היא בגדר הפסד או כניעה לארגון. לדבריהם, "הדבר יוביל לפגיעה קשה ביכולת להתמודד אחר כך עם בכירי חמאס".

"הממשלה ומערכת הביטחון דרשו לבודד את האסירים הביטחוניים בבתי הכלא ולמנוע מהם גישת טלפונים. אם יוחלט להסיר את השבשים - מה הטעם שאנחנו נמשיך להשקיע בחיפושים אחרי החדרת טלפונים לאסירים"?, אמר לוואלה! NEWS קצין בכיר בשב"ס.

עוד באותו נושא

חמאס דורש הקלות לאסירים; בכירים בשב"ס: "יוביל לפגיעה קשה"

לכתבה המלאה
כלא שיטה. ויקיפדיה, צילום מסך
"אסור להיכנע לאסירים". בית הסוהר שיטה/צילום מסך, ויקיפדיה

הקצין הבכיר הוסיף כי אין הגיון במהלך מאחר והוא מבטל את ההשקעה וההתרעה שנוצרו. "אין פה ההיגיון אז פשוט בואו ונאפשר להם להשתמש בטלפונים ניידים כמה שהם רוצים. שב"ס השקיע הרבה מאוד אמצעים וכסף יקר כדי להתקין את השבשים. אנחנו פועלים כל הזמן כדי למנוע הברחות טלפונים וכדי לאתר טלפונים מוברחים לכלא. אז איך זה הגיוני להסיר את השבשים. על ידי הסרתם אנחנו בעצם אומרים להם - תמשיכו להכווין טרור מבתי הכלא, אנחנו לא רואים לא שומעים".

בשב"ס מעריכים כי האסירים הביטחוניים של חמאס יפעלו בשעות ובימים הקרובים מול הנהגת הארגון ועל דעת הקהל בעזה כדי שהם יכללו בהסכם הרגיעה המתגבש עם ישראל בתיווך מצרים.

חודש של תקיפות והתפרעויות

לפני כשבועיים במהלך חיפוש סוהרים בבית סוהר קציעות ניסה אסיר לשלוף דוקרן. הסוהרים השתלטו עליו ומנעו את הפגיעה. לא היו נפגעים באירוע. בעקבות המקרה, כוחות השב"ס החלו בסריקות נוספות בעקבותיו, פשטו על אגף חמש בכלא והחרימו ציוד של האסירים.

יום לפני כן תקפו שני קציני שב"ס, ופצעו אחד מהם באורח בינינוי. מתחקיר האירוע עולה כי אסירי חמאס הוצאו מתאיהם באגף 4 והיו אמורים לעבור לאגף אחר. כשבשלב מסוים שני האסירים התנפלו על שני הקצינים בעזרת דוקרנים ופצעו אותם. בעקבות האירוע שב"ס הזרים כוחות ויחידות מיוחדות לכלא ויחידת לוחמי מצדה הצליחה להשתלט על האסירים. משב"ס נמסר כי המצב בבית הסוהר בשליטה מלאה של הסגל.

במהלך השתלטות לוחמי מצדה על האירוע נפצעו 11 אסירים ופונו לבית החולים שמונה, מתוכם פונו במסוק כמה מהם במצבים משתנים. בעקבות התקרית בכלא קציעות ועל בסיס כוננות קבועה במרחב הוקפץ צוות תאג"ד רפואי אל הכלא. אל הכוח הרפואי הצטרף כוח מצומצם של חטיבת גבעתי מבסיס האימונים החטיבתי הסמוך לכלא קציעות.

שב"ס החל לנקוט בצעדי ענישה כלפי יותר ממאה אסירים באגף חמאס שלקחו חלק במהומות באגפים הביטחוניים בכלא רמון, במהלכן הוצתו מזרנים ב-14 תאים. עשרות מחברי ארגון הטרור הכלואים ברחבי הארץ הועברו לתאי בידוד בבתי הסוהר קציעות ורמון וכן למתקני כליאה נוספים. משב"ס נמסר כי הענישה נגד האסירים המציתים ומפרי הסדר כוללת סנקציות מחמירות והטלת קנסות. איש סגל ואסיר נחבלו קלות בעקבות השריפה שפרצה באגף חמאס בו מותקנת חסימת סלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully