וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר: "אם תיכפה מלחמה על חמאס, ישראל תפנה גם את תל אביב"

6.4.2019 / 17:50

מנהיג חמאס ברצועת עזה התחייב שתוקפנות ישראלית תגרור תגובה מצד הארגון. "אני מתחייב שהכיבוש יפנה לא רק את היישובים בעוטף עזה, ולא רק את אשדוד, אשקלון והנגב, אלא גם את תל אביב", הצהיר. לדבריו, "הצלחנו לשים את סוגיית הסרת המצור על ראש סדר היום"

צילום: רויטרס: עריכה: ניב מעוז

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אמר היום (שבת) כי "אם תיכפה מלחמה על חמאס, ישראל תפנה גם את תל אביב". עוד אמר סינוואר כי "הצלחנו לרשום הישגים למרות המצב הסבוך ולשים את סוגיית הסרת המצור על ראש סדר היום והכרחנו את העולם למצוא פתרונות". לדבריו, הוא מתחייב "שהכיבוש יפנה לא רק את היישובים בעוטף עזה, ולא רק את אשדוד, אשקלון והנגב".

בעימותים השבועיים שהתקיימו אתמול בגבול עזה מפגין פלסטיני נפצע באורח אנוש בצפון הרצועה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי צוותים רפואיים נלחמים על חייו. כמו כן, כ-83 מפגינים נפצעו בדרגות שונות, חלקם מאש חיה. על פי ההערכות, בהפגנות משתתפים יותר מ-10,000 פלסטינים.

לקריאה נוספת בנושא
מתאם השבויים במסר לסינוואר: "עזה לא תשוקם בלי הנעדרים"
שקט ייענה בנמנום: בחמאס למדו את תוכנית ההפעלה של נתניהו
דיווח: חמאס והג'יהאד האסלאמי הורו להפסיק את האלימות בגבול עזה

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינואור, בהפגנות נגד ישראל, אפריל 2018. AP
סינוואר ברצועת עזה, החודש/AP

ביום חמישי צה"ל החל לדלל כוחות באוגדת עזה. גורם בצה"ל מסר כי "על רקע השקט היחסי והערכת מצב הוחלט לשחרר חלק מהכוחות". לוחמי גדוד 890 של הצנחנים סיימו את שלב התגבור ועברו לבית ליד.

במקביל, בחמאס והג'יהאד האסלאמי הורו לאנשיהם לעצור את האלימות על הגדר ברצועת עזה. מקורות בארגונים אמרו אתמול לעיתון "אל-קודס" היוצא לאור בירושלים כי הם הורו גם על הפסקת פעילות יחידת הבלבול הלילית ועל שיגור בלוני התבערה ועפיפוני הנפץ, על רקע מאמצי ההסדרה בתיווך מצרים.

כמו כן, ביום שלישי ערוץ הטלוויזיה אל-קודס, המזוהה עם חמאס, דיווח כי "כחלק מההבנות להסכם רגיעה בין חמאס לישראל תתקיים עסקת חילופי שבויים תמורת רגיעה". לפי הדיווח, הציפייה היא לשחרור אסירי חמאס תמורת שבויים.

עוד באותו נושא

ברקע המגעים מול חמאס: אלפי מפגינים בגבול רצועת עזה

לכתבה המלאה
הפגנות יום שישי בגבול רתועת עזה 5 באפריל 2019. סוכנות קודס, אתר רשמי
הפגנות בגבול רצועת עזה, אמש/אתר רשמי, סוכנות קודס

בשבוע שעבר ציינו הפלסטינים שנה להפגנות. כ-40 אלף מפגינים השתתפו בשיאה של "צעדת המיליון" שהוביל חמאס. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי שלושה בני אדם נהרגו, ו-315 נפצעו. ההרוגים הם אדהם נדאל צקר, נער בן 17 שנורה ממזרח לעיר עזה ותאמר אבו אל-ח'יר, בן 17 גם הוא שנורה בחזהו באזור חאן יונס ובלאל מחמוד נג'אר בן 17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully