וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס והג'יהאד האסלאמי הורו להפסיק את האלימות בגבול עזה

3.4.2019 / 16:55

גורמים בשני הארגונים אמרו לעיתון אל-קודס כי ההחלטה התקבלה לאור ההתקדמות בשיחות להקלת המצור, שאינן נתקלות בבעיות בשלב זה. גם שיגורי בלוני התבערה ופעילות יחידת הבלבול הלילית יופסקו

צילום: רויטרס: עריכה: ניב מעוז

חמאס והג'יהאד האסלאמי הורו לאנשיהם לעצור את האלימות על הגדר ברצועת עזה. מקורות בארגונים אמרו היום (רביעי) לעיתון אל-קודס היוצא לאור בירושלים כי הם הורו גם על הפסקת פעילות יחידת הבלבול הלילית ועל שיגור בלוני התבערה ועפיפוני הנפץ, על רקע מאמצי ההסדרה בתיווך מצרים.

הגורמים בשני הארגונים אמרו כי ההחלטה התקבלה לאור ההתקדמות בשיחות להקלת המצור, שאינן נתקלות בבעיות בשלב זה.

האירוע בא על רקע דבריו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, שאמר אתמול כי המשלחת המצרית העבירה לישראל שלוש דרישות בשם ארגונו בנוגע לאסירים הפלסטינים הכלואים בארץ. בהן: הסרת אמצעי השיבוש הסלולריים, ביטול צעדי הענישה האחרונים והשבת הביקורים ושיפור תנאי הכליאה. "סוגיית האסירים נמצאת בעדיפות עליונה במהלך השיחות עם המצרים על ההסדרה עם ישראל", אמר.

לקריאה נוספת:
דיווח: הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס צפוי לכלול עסקת שבויים
הלחץ של חמאס לפני הבחירות: הטבות לעזה עוד השבוע - או הסלמה

צעדת המיליון, 30 במרץ 2019. AP
צעדת המיליון, 30 במרץ 2019/AP

בתוך כך, אמר בכיר בחמאס לעיתון "פלסטין" כי חלק מההבנות בחסות מצרים, קטאר והאו''ם יישומו לפני הבחירות וישנם סעיפים שיידחו לאחריהם. למשל פרויקטים שמצריכים תקופות זמן ארוכות יותר ליישום. לוחות הזמנים לדבריו, הוצגו בפני הפלגים הפלסטינים ועליהן להחליט אם לקבל אותם או לדון בהם מחדש. ההבנות שהוסכמו בין הפלגים וישאל לטענתו כוללות את המעברים, הדיג, תעסוקה, בריאות, תכניות בנייה ופרויקטים גדולים ברצועת עזה. כאשר ישראל יישמה חלק מהם כמו פתיחת המעברים לסחורות והרחבת תחום הדייג ל-28 קילומטרים. "העם הפלסטיני מצפה לכך שהכיבוש ידבק ביתר ההבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully