וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם השבויים במסר לסינוואר: "עזה לא תשוקם בלי הנעדרים"

5.4.2019 / 21:30

לאחר השבת גופתו של זכריה באומל, המתאם ירון בלום אמר לוואלה! NEWS כי "בעזה חייבים להבין שלא יהיה שיקום עמוק ללא שחרור השבויים והנעדרים". הוא שיבח את פעילות גופי המודיעין ואת שיתוף הפעולה בין ישראל ורוסיה. "המשפחות בישראל צריכות להיות מעודדות"

הלווית זכריה באומל/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

על רקע איתורו של נעדר סולטאן יעקוב זכריה באומל והבאתו לקבורה בישראל, מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה ירון בלום משגר הערב (שישי) מסר למנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בסוגיית השבויים והנעדרים. "חמאס יודע היטב שיש צירי תיווך ומי מנהל אותם", אמר בלום לוואלה! NEWS. "הם חייבים להבין שלא יהיה שיקום עמוק לעזה ללא שחרור חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם אסייד אני שב ומדגיש לא יהיה שיקום עמוק בעזה ללא השבויים והנעדרים".

על המשך הפעילות לשחרור שבויים ואיתור נעדרים אמר בלום, בכיר השב"כ לשעבר, כי "יש לנו עוד פעילות בקרב סולטאן יעקוב. יש לנו מחויבות אדירה לרון ארד, גיא חבר, ולאורון שאול והדר גולדין ולשני אזרחים ישראלים אברם מנגיסטו והישאם אסייד שעברו מרצונם בשל מצבם הנפשי והחמאס עושה בהם שימוש ציני במיוחד בתקופת בחירות, ומבצע מניפולציות מחרידות בנושא. המשפחות בישראל צריכות להיות מעודדות. אנחנו הופכים כל אבן ולא חוסכים במאמצים לאתר ולהניע תהליכים. מדובר במאמצים עילאיים. כל גופי מערכת הביטחון רתומים לנושא בהם צה"ל, שב"כ מוסד. יש לי דלת פתוחה אצל כל ראשי הארגונים וכולם קשובים מאוד".

לקריאה נוספת:
הגופות הנוספות - והחיפושים: פרטים חדשים על מבצע "זמר נוגה"
רוסיה ממשיכה לחפש אחר נעדרים נוספים מקרב סולטאן יעקוב
החוקר שאיתר את הגופה: "כשאמרו לי 'הפעם זה בול' - נשמתי נעצרה"

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינואור, בהפגנות נגד ישראל, אפריל 2018. AP
"אין שיקום בלי הנעדרים". סינוואר בעזה/AP

הוא שב וציין כי המבצע לאיתור באומל לא היה יוצא אל הפועל ללא מעורבות הדרג המדיני בישראל והדרג הבכיר ברוסיה. "יש קשר חם וקרוב מאוד בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולראש הממשלה בנימין נתניהו", אמר. "ראש הממשלה קיים שיחות בטלפון ובפנים מול פנים בנושא הזה. לא מדובר בשיחות של דקות".

על המעורבות של נשיא רוסיה בנושא אמר בלום שחזר אתמול ממוסקבה כי "לפוטין יש מחויבות גדולה לנושא. הוא התרשם מאוד מהמאמץ הבלתי פוסק שלנו לאתר את חיילי צה"ל  הנעדרים גם אחרי עשרות שנים". לטענת בלום, פוטין "מעריך מאוד את מאמץ ההישרדות של העם היהודי לאורך השנים. חשוב לי רק להבהיר כי ללא מידע מודיעין של השב"כ והמוסד המבצע שהאופרטור שלו היה אמ"ן זה לא היה מבשיל לכדי איתור באומל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום - 5 אפריל 2019. ויקיפדיה, אתר רשמי
מסר ישיר לסינוואר. מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום/אתר רשמי, ויקיפדיה

בלום אף שב ושלל את הטענות כי המבצע לאיתור באומל תוזמן בכוונה לתקופת הבחירות. "זה שקר וכזב", הבהיר. "איזה מסר הטענות העבירו למשפחות? יש לנו מחויבות גדולה מאוד לנושא. ואני שמח מאוד על ההתקדמות. יש כאן שילוב זרועות של כל המערכת ללא ציניות".

רוסיה ממשיכה בחיפושים

עם השבת גופתו של באומל שנטמן אתמול, ההערכות הן שנמשכים החיפושים אחר יתר הנעדרים - יהודה כץ וצבי פלדמן, שעדיין לא נמצאו 37 שנים אחרי מלחמת לבנון הראשונה. רוסיה הבהירה כי פרסום החזרת הגופה, ומעורבותה במבצע "זמר נוגה" יחד עם הסורים, לא צפוי לפגוע בהמשך החיפושים. גורם מדיני רמז בהתייחסות להמשך החיפושים כי "תבינו מה שתבינו". כשנשאל האם יהיה תג מחיר להחזרת הגופה, השיב: "ממש לא".

לדברי הגורם המדיני, המבצע של צבאות רוסיה וסוריה התקיים לבקשת ישראל, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לפני כשנתיים עם פוטין והעלה את הנושא של נעדרי סולטאן יעקוב. "השגנו מודיעין, ביקשנו להתמקד בזה ופוטין הסכים לעשות זאת. היה קשר, לפחות ארבע חמש פעמים, בכל פעם העלנו את הנושא, ונעשו ניסיונות כאלה ואחרים", סיפר הגורם המדיני.

הלוויתו של  זכריה באומל, הר הרצל, ירושלים 4 באפריל 2019. ראובן קסטרו
הלווייתו של זכריה באומל, אתמול/ראובן קסטרו

הגורם המדיני הוסיף כי "הקשר המיוחד שנרקם ביננו הוא נכס לישראל. זה לא דבר שגרתי. זה משרת אותנו בפגישות על מה עושים בסוריה ואיך אנחנו יכולים לפעול בתאום המרבי בתיאום ביטחוני. הדבר הזה משרת אותנו כדי לשמור על מרחב הפעולה שלנו מול האיראנים וחיזבאללה, אבל גם למטרות ארוכות טווח יותר מול סוריה".

הגורם המדיני הסביר כי "הרוסים ביקשו מאיתנו לא להגיד, כיבדנו אותם. לא ידענו מה הם ירצו כאן. לא ידענו עד שפוטין דיבר על כך". על עיתוי השבת הגופה אמר כי "הבדיקה פשוט נגמרה יום לפני, לקח זמן עד שמוודאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully