וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד גיבוש ההסכם: מיי ביקשה מהאיחוד דחייה בברקזיט עד 30 ביוני

5.4.2019 / 17:58

במכתב לנשיא המועצה האירופית כתבה ראשת ממשלת בריטניה כי ממשלתה מבקשת לעכב את תאריך ההיפרדות מהאיחוד, במטרה להגיע להבנות בפרלמנט בנושא ההסכם. מיי הצהירה כי אם התכנית תגובש טרם המועד המבוקש, היא תציע לקצר את ההארכה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ביקשה היום (שישי) מנשיא המועצה האירופית דונלד טאסק דחייה בברקזיט עד 30 ביוני, על מנת לאפשר למחוקקים הבריטים להגיע להבנות בנושא הסכם ההיפרדות מהאיחוד. לדברי מיי, אם התכנית תגובש טרם מועד זה, הממלכה המאוחדת תציע לקצר את ההארכה.

"הממשל ירצה להסכים על סדר זמנים שיאפשר לממלכה המאוחדת להיפרד מהאיחוד האירופי לפני 23 במאי, ובהתאם לכך יבוטלו הבחירות לפרלמנט האירופי, אולם אם זה לא יתאפשר נמשיך בהכנות לבחירות", אמרה ראשת הממשלה.

לקריאה נוספת בנושא
אין יציאה: בריטניה מתקרבת לצומת מסוכן ללא דרכי מילוט
עוד הפסד למיי: הפרלמנט הבריטי דחה שוב את הסכם הברקזיט
לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא: הפרלמנט הבריטי סוף סוף אמר את דברו

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, 3 באפריל 2019. רויטרס
הממשל רוצה להסכים על סדר זמנים לברקזיט. מיי/רויטרס

הבקשה הרשמית הוגשה לנשיא המועצה האירופית לאחר שביום שלישי האחרון הצהירה מיי כי תבקש עיכוב נוסף בהיפרדות מהאיחוד האירופי, מעבר ל-12 באפריל, כדי לשבת עם מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין. זאת כמוצא אחרון לפתור את המבוי הסתום אליו הגיע הסכם הברקזיט. קרוב לשלוש שנים לאחר שהממלכה המאוחדת הצביעה במשאל עם על עזיבת האיחוד, טרם ברור מתי או אם בכלל תפרוש בריטניה מהחברות המועדון האירופי אליו הצטרפה לראשונה בשנת 1973.

המהלך של מיי מציע לשמור על קשרים כלכליים הדוקים עם האיחוד האירופי אחרי הברקזיט, למרות שהוא עלול להוביל לפיצול במפלגתה השמרנית. "אני מציעה לשבת עם מנהיג האופוזיציה ולנסות להגיע להסכם ששני הצדדים ידבקו בו, על מנת להבטיח שנעזוב את האיחוד האירופי ונעשה זאת לפי תכנית", אמרה. "נצטרך הארכה נוספת לסעיף 50, קצרה ככל הניתן, שתסתיים כשנעביר הסכם. עלינו להיות ברורים למה מיועדת ההארכה - להבטיח שנעזוב בדרך מתוזמנת ומסודרת.

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר בתגובה כי בקשתה של בריטניה לקבל דחייה עד ה-30 ביוני צריכה הבהרות לקראת פגישת מנהיגי האיחוד האירופי בשבוע הבא. "מכתבה של מיי מעלה שאלות רבות שצריכים לדון בהן", אמר. "אנחנו מקווים לעוד הבהרות מלונדון לפני יום רביעי הבא".

(עדכון ראשון 12:19)

עוד באותו נושא

עיכוב נוסף: מיי תבקש הארכה בברקזיט כדי לשבת עם האופוזיציה

לכתבה המלאה
מכתב הבקשה של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לנשיא המועצה האירופית דונלד טוסק בבקשה לדחות את הברקזיט עד 30 ביוני, 5 באפריל 2019. רויטרס
מכתב בקשת הדחייה ששלחה תרזה מיי לנשיא המועצה האירופית דונלד טוסק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully