וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא: הפרלמנט הבריטי סוף סוף אמר את דברו

המחוקקים דחו את כל שמונה ההצעות האלטרנטיביות להסכם הברקזיט של מיי, והותירו את התהליך במבוי סתום. למרות הבטחתה של מיי להתפטר אם ההסכם שלה יעבור, רבים במפלגתה עדיין מתנגדים. "לא אצביע בעד גם אם רובה יוכנס לפי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בריטניה נותרה תקועה במבוי סתום, אחרי שהפרלמנט דחה אתמול את כל שמונה ההצעות האלטרנטיביות להסכם הברקזיט של ראשת הממשלה תרזה מיי לפתרון המשבר שמשתק את הממלכה. בין ההצעות שהעלו המחוקקים, שהשתלטו על התהליך ולקחו אותו מהממשלה, היו עזיבת האיחוד ללא הסכם וביטול הפרישה.

מיי הבטיחה לחברי מפלגתה כי אם הם יתמכו בהצבעה השלישית בהסכם שגיבשה עם בריסל, היא תתפטר לפני תחילת השלב השני בשיחות. היא הצליחה לשכנע כמה ממתנגדיה הבולטים, בהם שר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון, שאמרו כי הם יצביעו בעד ההסכם, אולם חלק מאגף הברקזיט הנוקשה במפלגה השמרנית הבהירו כי עמדתם לא השתנה. בנוסף לכך, גם חברי המפלגה הצפון אירית (DUP), שעל עשרת חבריה נשענת ממשלת מיי, נותרו איתנים בהתנגדותם להסכם.

אחד מחברי אגף הברקזיט הנוקשה במפלגה, מארק פרנסואה, אמר לרשת BBC כי הוא לא יצביע בעד ההסכם גם "אם יכניסו לי רובה לפה". ההתנגדות המרכזית משורות השמרנים להסכם נוגעת לסוגיית צפון אירלנד, סעיף ה"בקסטופ" שאמור להבטיח שהגבול בין צפון אירלנד, חלק מהממלכה, לבין אירלנד, חברת האיחוד, יישאר בטוח. הם חוששים כי משמעות הדבר היא שבריטניה תהיה כבולה לאיחוד במקרה כזה.

עוד בוואלה! NEWS:
''הסוף קרוב'': שרים בממשלת בריטניה פועלים להדחת מיי
משבר הברקזיט: מאות אלפים צעדו בלונדון בדרישה למשאל עם שני
3.5 מיליון גלילים: בבריטניה אוגרים נייר טואלט לקראת הברקזיט

שער הגרדיאן על מיי, 28 במרץ 2019. גרדיאן, אתר רשמי
"הפרלמנט הבריטי אמר סוף סוף את דברו". שער הגרדיאן, היום/אתר רשמי, גרדיאן

מיי אמרה אתמול בכינוס המפלגה השמרנית כי היא תתפטר מהנהגת המפלגה אחרי 22 במאי - תאריך הפרישה החדש - אולם היא תישאר בתפקיד עד שייבחר לה מחליף. עם זאת, בדאונינג סטריט אמרו כי יהי זה "משחק שונה לגמרי" אם ההסכם שלה לא יעבור. ביום שני אמורים להתחדש הדיונים בפרלמנט על האלטרנטיבות הרצויות להסכם, והממשלה הבהירה כי לא תעלה אותו להצבעה נוספת אם לא יהיה לה רוב בטוח.

היא זקוקה לשכנוע של 75 מורדים ממשלתה כדי להפוך את ההפסד בהצבעה הקודמת על ההסכם, שנדחתה ברוב של 149 קולות ב-13 במרץ. ואולם, הודעתה על התפטרותה כדי לפנות מקום למנהיג מפלגה חדש שיקדם את הברקזיט אחריה חיזקה את ההתנגדות של הלייבור שבאופוזיציה. התכנית האלטרנטיבית של הלייבור נדחתה אתמול ברוב של 307 קולות מול 237 תומכים.

הפרלמנט יתכנס מחר לדיון נוסף, אך לא ידוע אם הוא יצביע על ההסכם בפעם השלישית. יו"ר הפרלמנט ג'ון ברקו הבהיר בשבוע שעבר כי הוא ידרוש שינויים משמעותיים כדי לאפשר למחוקקים הזדמנות שלישית להביע את דעתם, בהחלטה שהפתיעה את הממשלה.

עוד באותו נושא

מיי הצהירה כי תתפטר אם הסכם הברקזיט יעבור: "קשובה להלך הרוח"

לכתבה המלאה
חיצונית - כותרת העיתונים בבריטניה אודות הצהרת תרזה מיי כי תתפטר אם הסכם הברקזיט יעבור. אתר רשמי
כותרות העיתונים בבמלכה, היום/אתר רשמי

העיתונים בבריטניה תיארו בשעריהם את המצב העגום שאליו נקלעה הממלכה, וראשת הממשלה שלה. ב"גרדיאן", בעל העמדות השמאליות, נכתב: "הפרלמנט אמר סוף סוף את דבריו - לא, לא, לא, לא, לא, לא, לא, לא". בצהובון הדיילי מירור נכתב "הסוף של מיי", במשחק מילים על תאריך עזיבתה של מיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully