וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

''הסוף קרוב'': שרים בממשלת בריטניה פועלים להדחת מיי

24.3.2019 / 14:45

בצל הנסיונות הכושלים להגיע להסכם הברקזיט, דווח בעיתון הבריטי ''הסאנדיי טיימס'' כי 11 שרים בממשלתה של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ידרשו את התפטרותה. ''הסוף יגיע. היא תעלם בעוד עשרה ימים''

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שרים בכירים בממשלתה של תרזה מיי פועלים להדיחה תוך ימים ספורים - כך דיווח הלילה (ראשון) העיתון הבריטי ''הסאנדיי טיימס'. זאת על רקע המבוי הסתום בניסיון להגיע להסכם הברקזיט, שבועות ספורים טרם עזיבתה המתוכננת של בריטניה מהאיחוד האירופי. אם מיי תופל - הסכם הברקזיט יהיה מוטל בספק.

העורך הפוליטי של עיתון ''הטיימס'', טים שיפמן, דיווח כי 11 שרים בכירים בקבינט של מיי מעוניינים בהתפטרותה והם פתחו במאמץ משותף להדחתה מהתפקיד. השרים הבכירים, שנותרו עלומי שם, הזהירו כי מיי הפכה לדמות רעילה ובלתי יציבה וסברו כי שיקול דעתה ''השתבש''. אחת האפשרויות הן שהמחוקקים הספקנים יסיכמו לתמוך בתכניתה אם תודיע על תאריך עזיבתה, על אף שלא ברור מתי הצבעה שלישית על ההסכם עשויה להתקיים.

מחאה נגד תרזה מיי. רויטרס, אתר רשמי
"מיי הפכה לדמות רעילה ובלתי יציבה". מחאה ברחובות לונדון נגד מיי, אתמול/אתר רשמי, רויטרס

''הסוף יגיע. היא תעלם בעוד עשרה ימים'', צוטט גורם בכיר בממשלה בעיתון. ''כושר השיפוט שלה השתבש. אתה לא יכול להיות חבר בקבינט ולטמון את ראשך בחול'', צוטט גורם בכיר אחר. לפי ''הטיימס'' שרי הממשלה מתכננים להתעמת עם מיי ביום שני. אם תסרב ללכת, השרים יאיימו להתפטר.

עוד דווח בעיתון כי סגנה של מיי, דיוויד לידינגטון, הוא אחד מהמועמדים למלא את תפקיד ראש הממשלה באופן זמני, לצד סגן השר לאיכות הסביבה, מייקל גוב, ושר החוץ, ג'רמי האנט. עם זאת, הבוקר הכחיש לידינגטון כי יש לו כוונה להחליף את מיי ואמר כי היא עושה עבודה מצוינת.

לאחר שני נסיונות בהם נכשלה מיי לזכות באישור הפרלמנט הבריטי להסכם שגיבשה עם האיחוד על תנאי הפרישה של בריטניה ממנו ועל מתווה היחסים העתידי איתו, ביקשה השבוע מיי מבריסל לדחות את תאריך הפרישה המיועד מ-29 במרץ ל-30 ביוני. האיחוד הסכים בתגובה לדחיית הברקזיט רק עד 22 במאי, וגם זאת אך ורק בתנאי שהפרלמנט הבריטי יאשר בשבוע הקרוב את ההסכם שגובש בבריסל. אם הפרלמנט לא יאשר אותו גם הפעם, הפרישה תידחה ל-12 באפריל בלבד אלא אם המחוקקים יסכימו על צעדים חלופיים.

(עדכון ראשון: 1:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully