וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי הצהירה כי תתפטר אם הסכם הברקזיט יעבור: "קשובה להלך הרוח"

אחרי שחברי פרלמנט קראו לה לפרוש ברקע המשבר שפוקד את הממלכה, אמרה ראשת ממשלת בריטניה כי בכוונתה להתפטר אם העסקה שאליה הגיעה עם האיחוד האירופי תאושר בפרלמנט. "אני יודעת שיש רצון למנהיגות חדשה, ולא אעמוד בדרכו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה הערב (רביעי) כי בכוונתה להתפטר מתפקידה אם תצליח להעביר את הסכם הברקזיט. "שמעתי בצורה ברורה מאוד את הלך הרוח במפלגה", אמרה מיי לחברי פרלמנט על פי הודעה שנמסרה מדאונינג 10. "אני יודעת שיש רצון לגישה חדשה - מנהיגות חדשה - בשלב השני של המשא ומתן על הברקזיט, ואני לא אעמוד בדרכו של הרצון הזה".

דבריה נאמרו אחרי כישלונה בניסיונות לאשר אותו בשתי הצבעות שהתקיימו עד כה בפרלמנט. בשיחה עם מחוקקים ממפלגתה השמרנית ביקשה מיי את תמיכתם בעסקה שתעמוד פעם נוספת להצבעה: "אני מבקשת מכל מי שנוכח בחדר לתמוך בהסכם כדי שנוכל להשלים את חובתנו ההסיטורית - להוציא לפועל את החלטת העם הבריטי לעזוב את האיחוד האירופי ביציאה חלקה ומסודרת".

עוד בוואלה! NEWS:
''הסוף קרוב'': שרים בממשלת בריטניה פועלים להדחת מיי
משבר הברקזיט: מאות אלפים צעדו בלונדון בדרישה למשאל עם שני
הכאוס נמנע, בינתיים: האיחוד הסכים לדחות את מועד הברקזיט

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי במסיבת עיתונאים בבריסל, 22 במרץ 2019. רויטרס
הייתה אמורה לסיים את תפקידה ב-2022. מיי/רויטרס

הצהרתה של מיי היא התפנית הדרמטית האחרונה במשבר בן שלוש השנים שאליו נקלעה הממלכה סביב פרישתה המתוכננת מהאיחוד האירופי. אחרי שהעסקה שאליה הגיעה ראשת הממשלה הבריטית במשא ומתן עם האיחוד האירופי נדחתה, עדיין לא ברורים פרטי הברקזיט, או אפילו האם הוא ייצא לפועל. רבים מחברי המפלגה השמרנית דורשים ממיי לקבל התחייבות ברורה לגבי התפטרותה.

מיי כבר הבטיחה בעבר לסיים את תפקידה לפני המועד המתוכנן בשנת 2022. פרישתה המוקדמת מעלה את הסיכויים לאישור ההסכם לפני המועד האחרון שנקבע ל-12 באפריל. כעת צפויה הממשלה להחזיר את העסקה בחזרה להכרעת הפרלמנט.

ב"טיימס" דווח כי שר החוץ הבריטי לשעבר בוריס ג'ונסון, שידוע בעמדותיו האירו-סקפטיות, צפוי "להחליף צד" ולגבות את ההסכם בעקבות הודעת מיי על כוונתה להתפטר. העסקה, שזכתה למתקפות מימין ומשמאל, כוללת את פרישתה של בריטניה מהגופים הפוליטיים של האיחוד, אך משאירה בידיו חלק מסמכותו בנוגע לגבול בין אירלנד לצפון אירלנד.

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully