וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאוס נמנע, בינתיים: האיחוד הסכים לדחות את מועד הברקזיט

היציאה בריטניה הייתה אמורה לצאת לפועל בשבוע הבא, אך מנהיגי האיחוד הסכימו על דחייתה עד ל-22 במאי - יום לפני תחילת הבחירות האירופיות. אם הסכם הברקזיט לא יאושר, מועד הפרישה מהאיחוד יידחה ל-12 באפריל בלבד. "מקווה שכולנו מסכימים שהגענו לרגע ההכרעה", אמרה מיי

צילום: רויטרס

האיחוד האירופי הסכים הלילה (שישי) לדחות את פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, שהייתה אמורה להתקיים ב-29 במרץ. אם הפרלמנט הבריטי יאשר את המתווה בשבוע הבא, הברקזיט ייצא לפועל בעוד חודשיים, ב-22 במאי.

אולם, אם ההסכם שסוכם עם בריסל לא יאושר, הברקזיט יידחה בפרק זמן קצר יותר - עד 12 באפריל - כדי לאפשר לממלכה זמן לקבל את המתווה או "להראות לאן פניה מועדות". נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק אמר כי "כל האופציות על השולחן".

האפשרות של יציאה מהאיחוד ללא הסכם, שהייתה אמורה לצאת לפועל בשבוע הבא, הייתה תרחיש בלהות שממנו הזהירו רבים. ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי כעת על חברי בית המחוקקים הבריטי לקבל החלטות ברורות בנוגע לצעדים הבאים. "אני מקווה שכולנו מסכימים שהגענו לרגע ההכרעה", אמרה מיי לעיתונאים אחרי פגישתה עם מנהיגי האיחוד.

מיי הודתה כי היא "הביעה תסכול" כשהאשימה את חברי הפרלמנט בדחיית הברקזיט, אך הוסיפה שהיא יודעת שגם חברי הפרלמנט מיואשים. "אעשה כל מאמץ אפשרי על מנת לוודא שנוכל לעזוב את האיחוד עם הסכם ולקדם את המדינה שלנו", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
3.5 מיליון גלילים: בבריטניה אוגרים נייר טואלט לקראת הברקזיט
"משבר חוקתי": יו"ר הפרלמנט הבריטי מסרב הצבעה נוספת על הברקזיט
ראש ממשלת הולנד: מיי היא כמו האביר חסר הגפיים ממונטי פייתון

תרזה מיי ביציאה מרחוב דאונינג 10, 14 במרץ 2019. AP
האיחוד הסכים לבקשתה לדחות את מועד הברקזיט. מיי/AP

מיי ביקשה לדחות את הברקזיט בשלושה חודשים לאחר שהפרלמנט דחה בפעם השנייה וברוב גדול את התכנית שאליה הגיע במשא ומתן עם האיחוד האירופי, ברוב של 391 תומכים מול 242 מתנגדים. היא הבהירה שבכוונתה להעלות להצבעה נוספת ושלישית במספר את ההסכם שגיבשה עם בריסל.

דחייה ארוכה יותר הייתה מאלצת את בריטניה להשתתף בבחירות לפרלמנט האירופי בסוף מאי, מה שהממשלה בלונדון הצהירה שאין בכוונתה לעשות. בהצעתה המקורית ביקשה מיי לדחות את הברקזיט עד 30 ביוני, תוך הסתמכות פרשנות מחמירה של החוק, אך מנהיגי האיחוד הסכימו על הזזתו ל-22 במאי - היום האחרון לפני תחילת ההצבעה.

ראשת הממשלה הבריטית גם דחתה את הקריאות לביטול סעיף 50, ההליך שפתח רשמית את פרישת הממלכה מהאיחוד, אחרי שיותר משני מיליון חתימות נאספו בעצומה אינטרנטית נגד הברקזיט. היא הבהירה שהאנשים בבריטניה הצביעו בעד יציאה מהאיחוד ונאמר להם שההחלטה שלהם תכובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully