וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר חוקתי": יו"ר הפרלמנט הבריטי מסרב הצבעה נוספת על הברקזיט

19.3.2019 / 9:20

ג'ון ברקו אמר כי לא ניתן להעלות שוב את ההסכם שגבישה מיי, אחרי שנדחה כבר פעמיים, והותיר את הממשלה ללא מענה. תומכי הברקזיט הקשה סבורים כי גדל הסיכוי לפרישה מהאיחוד ללא הסכם, אך בלונדון יבקשו בכל זאת את דחיית מועד הפרישה מהאיחוד

צילום: רויטרס

יו"ר הפרלמנט של בריטניה, ג'ון ברקו, הכריז אתמול (שני) כי לא יאפשר להצביע פעם נוספת ושלישית על הסכם הברקזיט של ראשת הממשלה תרזה מיי, אלא יהיו בו שינויים משמעותיים. המחוקקים דחו ברוב גדול את ההסכם בשבוע שעבר ובינואר, והודעתו של יו"ר הפרלמנט - שהפתיעה את דאונינג 10 - הכניסה לסחרור נוסף את התהליך הכאוטי במיוחד.
.
תומכי הברקזיט, הרוצים פרישה מוחלטת, סבורים כי התרחיש של עזיבה ללא הסכם הוא הסביר ביותר, אבל הממשלה הבהירה כי היא תנסה לדחות את מועד הפרישה - 29 במרץ - בהנחה שבבריסל יאשרו זאת. פרקליט המדינה רוברט באקלנד אמר אחרי הודעת יו"ר הפרלמנט כי "אנחנו נמצאים עתה במשבר חוקתי משמעותי". הוא אמר לרשת BBC כי אחת הדרכים להשיב לפרלמנט את ההסכם היא להכריז על סיום המושב הנוכחי ולפתוח באחד חדש. לפי תקדימים שמגיעים עד שנת 1604, חוקי הפרלמנט קובעים כי לא ניתן להעלות את אותה ההצעה יותר מפעם אחת באותו מושב של הפרלמנט.

הממשלה הודיעה כי היא לוקחת בחשבון את הצהרתו של ברקו, והוסיפה כי היא לא הייתה מוכנה לה או עודכנה כי הוא עומד למסור אותה. באיחוד הבהירו כי יסכימו להארכת הברקזיט רק אם לונדון תציג תכנית ברורה שתפתור את המבוי הסתום שאליו נקלעה הממלכה מאז ההחלטה ב-2016 לעזוב את הגוש. מיי הזהירה בימים האחרונים כי ללא גיבוי ההסכם שלה, הברקזיט עומד בפני דחיה משמעותית או אף ביטול ההליך כולו.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת הולנד: מיי היא כמו האביר חסר הגפיים ממונטי פייתון
הקרב בין בריטניה לאיחוד מקרב את הממלכה לתרחיש האימים
הפרלמנט אישר: בריטניה תבקש מהאיחוד האירופי לדחות את הברקזיט

יו"ר הפרלמנט של בריטניה ג'ון ברקו, 18 במרץ 2019. רויטרס
הפתיע את הממשלה. יו"ר הפרלמנט ברקו, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully