וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב נוסף: מיי תבקש הארכה בברקזיט כדי לשבת עם האופוזיציה

2.4.2019 / 23:32

כמוצא אחרון לפתור את המבוי הסתום אליו הגיע הסכם היפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי, ראשת הממשלה תבקש הארכה קצרה ככל הניתן במטרה להגיע להבנות עם הלייבור. קורבין בתגובה אמר כי הוא ישמח להיפגש עם מיי, אולם רבים מחברי מפלגתה זעמו על החלטתה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה היום (שלישי) כי היא תבקש עיכוב נוסף בהיפרדות מהאיחוד האירופי, מעבר ל-12 באפריל, כדי לשבת עם מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין. זאת כמוצא אחרון לפתור את המבוי הסתום אליו הגיע הסכם הברקזיט. קרוב לשלוש שנים לאחר שהממלכה המאוחדת הצביעה במשאל עם על עזיבת האיחוד, טרם ברור מתי או אם בכלל תפרוש בריטניה מהחברות המועדון האירופי אליו הצטרפה לראשונה בשנת 1973.

המהלך של מיי מציע לשמור על קשרים כלכליים הדוקים עם האיחוד האירופי אחרי הברקזיט, למרות שהוא עלול להוביל לפיצול במפלגתה השמרנית. "אני מציעה לשבת עם מנהיג האופוזיציה ולנסות להגיע להסכם ששני הצדדים ידבקו בו, על מנת להבטיח שנעזוב את האיחוד האירופי ונעשה זאת לפי תכנית", אמרה. "נצטרך הארכה נוספת לסעיף 50, קצרה ככל הניתן, שתסתיים כשנעביר הסכם. עלינו להיות ברורים למה מיועדת ההארכה - להבטיח שנעזוב בדרך מתוזמנת ומסודרת".

לקריאה נוספת בנושא
אין יציאה: בריטניה מתקרבת לצומת מסוכן ללא דרכי מילוט
עוד הפסד למיי: הפרלמנט הבריטי דחה שוב את הסכם הברקזיט
לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא: הפרלמנט הבריטי סוף סוף אמר את דברו

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, 2 באפריל 2019. רויטרס
מבקשת הארכה קצרה ככל האפשר. מיי, היום/רויטרס

קורבין אמר בתגובה כי ישמח מאוד לפגוש את ראשת הממשלה וציין כי לא יציב מגבלות לפני השיחות. מנהיג הלייבור הוסיף כי הוא יערוך הצבעת אי-אמון בממשלה אם ההסכם ייכשל לקבל את תמיכת הרוב בפרלמנט. "אחריותנו כאופוזיציה היא להבטיח שלא נקרוס (בהיעדר הסכם)", דברי מנהיג הלייבור.

חברי המפלגה השמרנית התומכים בברקזיט זעמו על מחוותה של יו"ר המפלגה ללייבור. "זאת גישה לא מספקת ביותר, אלה לא האינטרסים של המדינה וזה לא מייצג את תוצאת משאל העם", מסר חבר הפרלמנט ג'ייקוב ריס-מוג. "מנהיגים שהחליטו ללכת עם האופוזיציה מאשר עם מפלגתם מגלים כי חבריהם לא ילכו איתם", הוסיף והדגים פיצול פוליטי שאירע בבריטניה במאה ה-19 על רקע חוקי התירס.

בוריס ג'ונסון, הפנים של קמפיין הברקזיט ב-2016, טען כי פשרה עם הלייבור תהווה בגידה במשאל העם. הוא טען שהכלכלה החמישית בגדולה בעולם תהיה מחוץ לאיחוד האירופי, אולם תישאר כפופה לחוקיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, 2 באפריל 2019. רויטרס
ישמח לפגוש את מיי. קורבין, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully