וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה ליועמ"ש: בדוק חשד לפלילים בדיווחים שהעביר נתניהו

4.4.2019 / 20:41

לקראת דיון בוועדת ההיתרים על המימון המשפטי של ראש הממשלה, אסף משרד מבקר המדינה חומר על דיווחים שהעביר נתניהו בעשור האחרון. לאחר שנבחן החומר, הוחלט במשרד המבקר כי אין מנוס מלהעבירו ליועמ"ש, כדי שיבדוק אם הוא מעלה חשד לעבירות

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

מבקר המדינה יוסף שפירא העביר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט חומרים הנוגעים לראש הממשלה בנימין נתניהו מהם עולה חשד לעבירות פליליות. במשרד המבקר אספו לאחרונה את כל החומר הרלוונטי לראש הממשלה מאז 2009 לקראת הכינוס המחודש של ועדת ההיתרים שתדון בבקשתו של נתניהו למימון הגנתו המשפטית, והם שהועברו לבחינת היועמ"ש, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 12.

מדובר בכל בקשות נתניהו, ההחלטות בעניינו, המסמכים שהגיש, הצהרות ההון שלו, התכתבויות המבקרים עם פרקליטיו ועוד. מהליכוד נמסר בתגובה לפרסום: "עוד קשקוש מופרך שנועד לטשטש את השאלה האמיתית שעומדת בפני אזרחי ישראל ביום שלישי הקרוב: בחירה בממשלת ימין חזקה של נתניהו או ממשלת שמאל חלשה של יאיר לפיד, גנץ, העבודה ומרצ".

לקריאה נוספת בנושא
שלום ברנר מונה לראשות ועדת ההיתרים שתדון במימון הגנת נתניהו
בג"ץ החליט: ועדת ההיתרים תדון שוב במימון הוצאות הגנת נתניהו
"לחצים פוליטיים": יו"ר ועדת ההיתרים שפסל את מימון נתניהו התפטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים של הליכוד, 2 באפריל 2019. רויטרס
חשד לפלילים. נתניהו/רויטרס

בשבוע שעבר מונה השופט בדימוס שלום ברנר מונה לתפקיד יו"ר הוועדה למתן היתרים, שתעסוק בבקשתו של ראש הממשלה למימון הגנתו המשפטית. בעקבות המינוי, בקרוב ייקבע מועד להמשך הטיפול של הוועדה בפנייתו של נתניהו. זאת, לאחר שבג"ץ החליט כי הוועדה תקיים דיון נוסף בבקשה, בעקבות עתירה שהגיש נתניהו באמצעות עורכי דינו.

יו"ר הוועדה הקודם, השופט בדימוס עוני חבש, הגיש בחודש שעבר מכתב התפטרות. חבש עמד בראש הוועדה שמנעה מנתניהו לקבל כספים מאנשי עסקים למימון הגנתו. במכתב ההתפטרות כתב חבש כי הסיבה היא פרסומים שונים שגרמו לתחושה שמופעלים על הוועדה לחצים פוליטיים.

הוועדה בראשותו דחתה את בקשתו וקבעה כי מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית, הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון. עוד נקבע כי על נתניהו להחזיר למיליקובסקי 300 אלף דולר שכבר קיבל למטרה זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יוסף שפירא במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
העביר את החומרים ליועמ"ש. מבקר המדינה יוסף שפירא/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

נתניהו, שעומד בפני הגשת כתב אישום כפוף לשימוע בשלושה תיקים בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, ביקש לקבל עד שני מיליון דולר מבן דודו נתן מיליקובסקי ומאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. ראש הממשלה נדרש להיתר מיוחד, שכן על פי כללי ועדת אשר למניעת ניגוד עניינים של חברי ממשלה, אסור לשר לקבל כל שכר או טובת הנאה מלבד משכורתו מהמדינה.

(עדכון ראשון: 20:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully