וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות הנעדר הנוסף בבית משפחת באומל: "כעת זה שחור על גבי לבן"

פרחיה היימן, אחותו של הנעדר יהודה כץ מקרב סולטאן יעקוב הגיעה לביקור ניחומים בבית משפחת באומל. "קורע לב לראות את עובדת מותו", אמרה. על התקווה למציאת בנה: " לא מתנדבת להרוג אותו, כל עוד יש שביב תקווה שנחלץ חי - אני ממשיכה לאחוז בכך"

עריכה: שניר דבוש

פרחיה היימן, אחותו של הנעדר יהודה כץ מקרב סולטאן יעקוב, הגיעה היום (חמישי) לביקור ניחומים בבית משפחת באומל בירושלים. כשהביטה על מודעת האבל של זכריה באומל, שגופתו הושבה אתמול לישראל אחרי 37 שנה, אמר כי זה "קורע לב" לראות את עובדת מותו שחור על גבי לבן. "זה לא דבר פשוט. לזה אי אפשר להתכחש", הסבירה.

גופתו של באומל, שהיה אחד משלושת הנעדרים בקרב, הושבה במסגרת מבצע "זמר נוגה" שבוצע בחשאיות דרך מדינה שלישית. היימן סיפרה כי ראש אכ"א הגיע אתמול כדי לספר למשפחתה על מציאת גופתו של באומל ועדכן כי אין ידיעות חדשות לגבי יהודה כץ. "אני מנסה הרבה שנים להבהיר את עמדת המוצא שלי", אמרה היימן. "אני לא מתנדבת להרוג את יהודה. כל עוד יש שביב של תקווה שייתכן שנחלץ חי מהקרב, הזמן שעבר לא מרפה את ידיי. זה קשה, זה כמעט בלתי אפשרי, אבל אני ממשיכה לאחוז בו. כמו בן אדם שביד אחת כמעט נופל מהגג ומישהו מחזיק אותו עם האצבע".

עוד באותו נושא:
החוקר שאיתר את הגופה: "כשאמרו לי 'הפעם זה בול' - נשמתי נעצרה"
אחרי 37 שנים: הושבה גופתו של זכריה באומל מנעדרי קרב סולטאן יעקוב
"התרגשות גדולה, לצד כאב עצום": משפחות נעדרים על השבת באומל

אחותו של יהודה כץ הגיעה לבית משפחת באומל בירושלים, 4 באפריל 2019. מאיה הורודניצ'אנו
"מרגישות אחת את השנייה". הייימן מחוץ לבית משפחת באומל, היום/מאיה הורודניצ'אנו

היימן סיפרה כי היא ומשפחות יתר הנעדרים שמרו על קשר לאורך השנים, והגדירו אותה ושתי אחיות נוספות כ"קבוצת התמיכה היחידה בישראל לחיילים נעדרים". אתמול, מאוחר בלילה, הן שוחחו בעקבות השבת הגופה ולדברי היימן הן "מרגישות אחת את השנייה".

היימן הבהירה כי יהודה הוא מטנק אחר, באירוע שהתרחש שלושה-ארבעה קילומטרים משם, "והנסיבות שלו אחרות לגמרי. אי אפשר ללמוד מאחד על השני. אני לא אוותר ואמשיך להילחם על האופציה שייתכן שיהודה עדיין בחיים. והיה שלא, כמו אלפי משפחות בישראל, אנחנו נדע להתמודד עם בשורה. אבל לא עם שמועות. אנחנו רוצים ידיעות מוצקות".

עוד באותו נושא

פוטין לנתניהו: צבא רוסיה בשיתוף סוריה איתרו את הקבר של באומל

לכתבה המלאה
זכריה באומל. דובר צה"ל, אתר רשמי
"קורע לב לראות את עובדת מותו שחור על גבי לבן". זכריה באומל/אתר רשמי, דובר צה"ל

קרב סולטאן יעקוב היה אחד הקרבות הקשים ביותר במהלך מלחמת לבנון הראשונה, והוא התרחש בין צה"ל לצבא סוריה בצומת שמדרום לכפר השוכן בבקעת הלבנון. 20 חיילים נהרגו בקרב, פרט לשלושת הנעדרים - יהודה כץ, צבי פלדמן וזכריה באומל שהצטרף למניין ההרוגים.

על רקע השבת גופתו של האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאישר את הדיווחים על כך שצבא רוסיה עומד מאחורי המבצע יחד עם הסורים. נתניהו הודה לפוטין בשם כל עם ישראל על "המחווה שתיזכר לדורות". כמו כן, רוסיה השיבה לישראל שרידים נוספים של באומל בהם סרבל ונעליים.

באומל יובא למנוחות הערב ב-19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל ונתניהו צפוי להשתתף בהלוויה.

יהודה כץ, זכריה באומל, צבי פלדמן, נעדרי קרב סולטן יעקב. מאי 2013. באדיבות המשפחה
"נילחם על האופציה שייתכן שהוא עדיין בחיים". נעדרי סולטאן יעקוב יהודה כץ/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully