וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין לנתניהו: צבא רוסיה בשיתוף סוריה איתרו את הקבר של באומל

יקי אדמקר, עם פמליית ראש הממשלה במוסקבה

4.4.2019 / 13:08

פחות משבוע לפני הבחירות, ראש הממשלה הגיע למוסקבה לפגישה עם פוטין שהודה כי הרוסים והסורים עומדים מאחורי המבצע להבאת עצמותיו של באומל, אחד מנעדרי קרב סולטאן יעקוב. שארית שרידיו בהם סרבלו ונעליו הועברו לישראל בטקס מיוחד. נתניהו: "המחווה שלכם תיזכר לדורות"

צילום: לע"מ ויקי אדמקר, עריכה: שניר דבוש

פגישת נתניהו-פוטין - כל הפרטים:

- פוטין: צבא רוסיה והסורים איתרו את הקבר של זכריה באומל
- נתניהו: "המחווה שלכם לא תישכח, היא תיזכר לדורות"
- ראש הממשלה פנה לנשיא הרוסי לפני שנתיים שיסייע במציאת גופת באומל
- שארית שרידיו של באומל בהם סרבל ונעליים הועברו לישראל בטקס מיוחד
- באומל יובא למנוחות בירושלים בשעה 19, נתניהו צפוי להשתתף בהלווויה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר היום (חמישי) כי מוסקבה עומדת מאחורי החזרת שרידי גופתו של זכריה באומל, אחד משלושת נעדרי קרב סולטאן יעקוב, יחד עם הסורים. "כפי שאתם יודעים אנשי הצבא שלנו והסורים הם אלה שאיתרו את גופתו", אמר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמבקר היום במוסקבה. "חשוב שקרובי המשפחה שלו יוכלו להניח זר על הקבר שלו", הוסיף הנשיא הרוסי.

טקס שנערך לאחר פגישת השניים במשרד ההגנה הרוסי כלל משמר כבוד בהשתתפות הרמטכ"ל הרוסי. בטקס הוצב ארון ובתוכו שרידים מחפציו של באומל בהם סרבל ונעליים שהגישה רוסיה לישראל. על הארון הונח דגל ישראל שנמסר על ידי הרמטכ"ל הרוסי לראש הממשלה. נתניהו והבכיר הרוסי הניחו זרי פרחים על הארון והדגל הורד לחצי התורן.

נתניהו הודה לפוטין "בשם עם ישראל כולו" ואמר לו כי "המחווה שלכם לא תישכח, היא תיזכר לדורות בתולדות עמנו". עוד אמר בטקס כי "מחמם את הלב לראות את השותפות של הערכים של כיבוד ואחוות לוחמים והעקרון החשוב שלא משאירים אף אחד מאחור".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ייתכן שנתניהו הרוויח מעסקאות לא חוקיות של בן דודו עם לוב
החוקר שאיתר את הגופה: "כשאמרו לי 'הפעם זה בול' - נשמתי נעצרה"
למרות העלייה בטמפרטורות: ייתכנו גשמים ברחבי הארץ | התחזית

הארון עם פריטיו של זכריה באומל, 4 באפריל 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הארון עם שרידי הלבוש של באומל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

"לפני שנתיים פניתי אליך בבקשה אישית שתעזור לנו למצוא את השרידים של החיילים, כולל את זכריה באומל, מתוך השותפות הגדולה לערכים של רעות לוחמים ואחוות לוחמים - ונענית מיד", אמר נתניהו. "אמרת שאתה תפעל באופן אישי. אתה הפעלת את אנשיך שעשו עבודה יוצאת מן הכלל, ולפני ימים אחדים הבאתם לנו את זכריה באומל ז"ל לארץ, והוא ייטמן בירושלים היום בלילה. אני רוצה להודות בשמי ובשם עם ישראל על מה שעשית ועל הידידות האמיצה, היא חשובה לנו היא חשובה ליחסינו".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי בני המשפחה "התרגשו בדרך שלא אוכל לתאר". לדבריו, "האבא כבר נפטר, אבל האימא עוד מעט בת 90, הייתה בסערת רגשות גדולה. האחות, האח והילדים שלהם באו לראות אותי. כשסיפרתי להם על ההחלטה שלך, שחיילים רוסים עשו זאת תוך סיכון עצמי, הם היו פעורי פה, והם ביקשו ממני להביע את תודתם".

ארון ובו פריטים השייכים לזכריה באומל, טקס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו,
הרמטכל הרוסי גרסימוב, 4 באפריל 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
משמר הכבוד בטקס לזכרו של באומל במוסקבה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

נתניהו נחת מוקדם יותר לפגישה עם נשיא רוסיה, שמתקיימת חמישה ימים לפני הבחירות בישראל, כחלק מהניסיון של נתניהו להדגיש את הקמפיין המדיני, שכלל גם את הנסיעה לארצות הברית והפגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וכן את אירוח נשיא ברזיל בישראל. "אני יוצא לעוד פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונדון באירועים בסוריה והם מצטברים, בתיאום השוטף והמאוחד בין הצבאות שלנו, ובעוד נושאים אחרים חשובים למדינת ישראל", אמר נתניהו. עם זאת, ראש הממשלה לא התייחס לדיווחים על מעורבותה של רוסיה לכאורה במבצע להחזרת גופתו של באומל.

לביקור במוסקבה הצטרפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, ראש המוסד יוסי כהן, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן והמזכיר הצבאי תת-אלוף אבי אהרון בלוט. בנוסף אליהם, לטיסה הצטרפו ראש אכ"א מוטי אלמוז ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

פגישת ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין במוסקבה, 4 באפריל 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מודה לך בשם עם ישראל". נתניהו עם פוטין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדאנוב, שהיה בעבר שגריר רוסיה בישראל, קיבל את פני נתניהו בשדה התעופה במוסקבה. אחרי פגישתו עם פוטין ימריא חזרה לישראל בשעה 14:00. מלבד מבצע "זמר נוגה" להבאת גופתו של באומל לישראל, פגישתם עוסקת גם בסוגיות כמו ההתבססות האיראנית בסוריה והתקיפה שיוחסה לישראל בשבוע שעבר במדינה. ההפוגה מקמפיין הבחירות בישראל לא תהיה ארוכה, היות שנתניהו צפוי לשוב לישראל עוד הערב וככל הנראה להשתתף בהלווייתו של באומל.

שיחת הטלפון ותקיפת המחסנים האיראניים

פגישתם האחרונה של שני המנהיגים נערכה בסוף פברואר, אז נתניהו החליט לקצרה ביממה בשל הגשת כתב החשדות נגדו בגין שוחד בתיק 4000 על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. במהלך הפגישה שארכה שעתיים הציג ראש אמ"ן מפות ועזרי מודיעין על תהליך ההתבססות של איראן בסוריה והפעילות הישראלית. לאחר מכן התקיימה ארוחת צהריים משותפת לשני הצדדים. אותה פגישת עבודה התקיימה לראשונה אחרי האירוע שבו הופל מטוס רוסי בשמי סוריה לאחר תקיפה אווירית של צה"ל.

זכריה באומל. דובר צה"ל, אתר רשמי
על פי הדיווחים, רוסיה הייתה מעורבת בהשבת גופתו. באומל/אתר רשמי, דובר צה"ל

נתניהו אמר אז כי עיקר השיחה עסקה בהתבססות האיראנית בסוריה. "דנו בה בפירוט רב", אמר. "הבאנו חומרים מודיעיניים. הבאנו דוגמאות להתבססות וצעדים שאנשינו מבצעים. פוטין גילה הבנה לצורכי הביטחון של ישראל, זה היה מפגש מאוד מועיל". נתניהו חזר ואמר כי היעד של ישראל להוציא את כל האיראנים מסוריה, "זה לא רק יעד שלנו אלא יעד מוצהר רוסי".

ביום שני שוחחו נתניהו ופוטין בטלפון, כחמישה ימים אחרי התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה. בשיחה עסקו השניים בסוגיות אזוריות, ולפי מוסקבה, השיחה הייתה ביוזמת ישראל לאחר שביום רביעי שעבר יוחסה תקיפת מחסני נשק איראניים לישראל. לפי דיווחים, התקיפה אירעה באזור נמל התעופה בחאלב שבצפון-מערב, וכי בתקרית נהרגו לפחות שבעה בני אדם. גם סוכנות הידיעות של המשטר דיווחה כי מקור הפיצוצים הוא ב"תוקפנות אווירית" וטענה שמערכות ההגנה האוויריות סיכלו את התקיפה ויירטו חלק מהמטרות. האזור הותקף כמה פעמים בשנים האחרונות בתקיפות שיוחסו לישראל.

(עדכון ראשון: 6:18)

פגישת ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין במוסקבה, 4 באפריל 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פוטין עם נתניהו והמשלחת שהתלוותה אליו למוסקבה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון
ארון ובו פריטים השייכים לזכריה באומל, טקס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו,
הרמטכל הרוסי גרסימוב, 4 באפריל 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הטקס לזכרו של באומל במוסקבה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון
ארון ובו פריטים השייכים לזכריה באומל, טקס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו,
הרמטכל הרוסי גרסימוב, 4 באפריל 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
משמר הכבוד בטקס לזכרו של באומל במוסקבה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully