וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ייתכן שנתניהו הרוויח מעסקאות לא חוקיות של בן דודו עם לוב

לפי תחקיר שערך ''האפינגטון פוסט", חברתו של נתן מיליקובסקי מכרה חומרי גלם לייצור אלקטרודות ללוב, בזמן שנתניהו היה מושקע בחברת חומרי הגלם בין השנים 2007-2010. זאת, למרות הסנקציות האמריקניות על משטר קדאפי. לדברי בן דודו, ''הוא לא היה מעורב, אלא משקיע פסיבי''

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי היה להרוויח מעסקאות בלתי חוקיות של בן דודו נתן מיליקובסקי עם לוב - כך דיווח הלילה (חמישי) אתר החדשות האמריקני ''האפיגנטון פוסט''. על פי הדיווח, נתניהו החזיק במניות בחברת סידריפט-קוק (Seadrift-Coke) מטקסס, שהייתה בבעלותו של מיליקובסקי, בזמן שחברה אחרת בבעלותו מכרה ציוד ללוב, בניגוד לסנקציות האמריקניות עליה. בתחקיר שערך האתר נמצא כי נתניהו הרוויח יותר מ-700% על מניותיו בחברה, שאותן רכש ב-2007 ומכר ב-2010.

עוד נודע כי בזמן שנתניהו החזיק במניות סידריפט, חברה אחרת בבעלות מיליקובסקי, C/G אלקטרודות, הואשמה על ידי המחלקה למסחר אמריקני בעסקאות בלתי חוקיות עם לוב, בהנהגת מועמר קדאפי, בשנים 2007 ו-2008, תוך הפרה של תקנון הפצת נשק גרעיני בארצות הברית. באותה תקופה, חברת סידריפט הייתה הספקית העיקרית לחומרי גלם לחברת C/G, כך שנתניהו ככל הנראה מעסקאות המכירה ללוב.

עוד בוואלה! NEWS:
מספר גופות הובאו לישראל - רק גופתו של באומל זוהתה בוודאות
צה"ל ירה ופגע בשלושה חשודים עם סכינים שחצו את גבול רצועת עזה
ברק על פרשת הצוללות: "רה"מ שקרן, כל ילד יודע - המלך הוא עירום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, 17 במרץ 2019. רויטרס
''משקיע פסיבי''. ראש הממשלה, בנימין נתניהו/רויטרס

המסמכים הקשורים לחקירת הסחר בין החברות לא מפרטים איזו יישות בלוב רכשה את חומרי הגלם מסידריפט, החיוניים לייצור פלדה עבור תעשיות שונות. מחלקת המסחר בארצות הברית האשימה את החברה של מיליקובסקי ב-23 אישומים ובמסגרת הסדר טיעון נקנסה החברה ברבע מיליון דולר.

סימני השאלה החדשים סביב ראש הממשלה מגיעים פחות משבוע לפני הבחירות. באוגוסט 2007, חודש לאחר התקשרות סידריפט עם לוב, רכש נתניהו מניות של החברה. בזכות סגירת העסקה בין שתי החברות כי חברת חומרי הגלם תהווה הספק העיקרי ל-C/G אלקטורודות, ובזכות התהדקות הקשרים העסקיים בין שתי החברות, נהנה נתניהו מרווחים לכיסו הפרטי כבעל מניות בחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"נתניהו לא לקח חלק בהנהלת החברה או בעסקיה"

ישראל ולוב היו יריבות במשך עשרות שנים ושלטונו הדיקטטורי של קדאפי לא הכיר מעולם בישראל. בשנה שעברה דווח כי המוסד רצח שני יועצים צבאיים איראניים בלוב. בשנת 2011 קרא נתניהו להתערבות בינלאומית למען הפלת קדאפי, אך מנהיג לוב מצא את מותו בידי כוחות המורדים שרצחו אותה במהלך התקוממות באותה שנה.

מיליקובסקי אמר ל''האפינגטון פוסט'' כי נתניהו לא ידע על העסקאות עם C/G ומכירת האלקטרודות ללוב. לדבריו, ''הוא לא היה מעורב בסידריפט, אלא משקיע פסיבי''. עוד הוסיף כי ''אני לא אומר שום דבר נוסף, כי אני לא מדבר עם כתבים''. דוברו של ראש הממשלה נתניהו אמר כי ראש הממשלה הוא משקיע פסיבי בסידריפט ובעל אחוז קטן של מניות. ''נתניהו לא לקח חלק בהנהלת החברה או בעסקיה'', אמר דוברו.

שליט לוב מועמר קדאפי ומאחוריו כמה משומרות הראש שלו, שכונו "האמזונות", במסיבת עיתונאים בנציבות האיחוד האירופי, בריסל, אפריל 2004. AP Photo/Thierry Charlier, AP
יחסים עכורים בין המדינות. שליט לוב, מועמר קדאפי/AP, AP Photo/Thierry Charlier

הגילויים החדשים מוסיפים נדבך נוסף לסערת אחזקת המניות של נתניהו וקשריו הכספיים עם מיליקובסקי, בן דודו, על רקע הטענות על כך שלאורך רוב חודשי שנת 2010 החזיק במניות חברת תוספי פלדה שאחד מלקוחותיה היה תאגיד המספנות הגרמני "טיסנקרופ". בסוף חודש פברואר, חשף דוח ממשלתי את אחזקותיו הקודמות של נתניהו בסידריפט. הידיעה התפרסמה בעקבות דחייתו של מבקר המדינה את בקשת נתניהו לאשר בדיעבד הלוואה בסך 300 אלף דולר ממיליקובסקי למימון מאבקיו המשפטיים בתיקיו שבהם הוא מואשם בשוחד והפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully