וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על פרשת הצוללות: "רה"מ שקרן, כל ילד יודע - המלך הוא עירום"

ראש הממשלה לשעבר תקף את נתניהו וקרא יחד עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון להקמת ועדת חקירה באשר לתיק 3000. ברק כינה את רה"מ שקרן והסביר כי הוא "מצא לנכון להסתיר תהליך ואז נחשף בשקר". עוזי ארד: "השחיתות הגדולה ביותר שהייתה אי פעם במדינת ישראל"

צילום: אבי כהן, עריכה: איתי עמרם

בכירים לשעבר במערכת הביטחון קראו הערב (רביעי) להקים ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות. ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד והאלופים (במיל') עמוס ירון, אילן בירן ונעם תיבון, כינסו מסיבת עיתונאים בנוגע להתפתחויות האחרונות בתיק 3000. במהלך הכנס נקטעו הדוברים כמה פעמים על ידי הקהל, שהגיב לדבריהם ואף התעמת עמם.

"הדבר החמור כאן הוא שראש הממשלה מצא לנכון להסתיר תהליך, ואז נחשף בשקר - שלא הסביר מדוע ישראל הסירה את התנגדותה למכירת צוללות מתקדמות למצרים", אמר ברק. "נתניהו משקר. הדבר המטריד הוא שהניסיון לספר לנו שהדבר היה סוד, אבל אין שום סוד שהגרמנים אמורים לדעת ושר הביטחון לא. מה הניע את ראש הממשלה לקבל את ההחלטה הזו לבד ולא ליידע את שר הביטחון?". ברק תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי "כל ילד בן 12 מזהה שהמלך עירום. נתניהו יודע זאת ב-2007 וב-2010. זה הולך ומעמיק".

פרשת הצוללות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
הרמטכ"ל לשעבר חלוץ: "נתניהו המציא המצאה על סוד כמוס"
גם ראש המוסד לא עודכן על הצוללות: "גרסת נתניהו לא הגיונית"
פרשת הצוללות | "החשש משיבוש פחת": מיקי גנור שוחרר למעצר בית

אירוע בנושא התייחסות לפרשת הצולות בהשתתפות :  אהוד ברק, דן חלוץ, עוזי ארד, אילן בירן, עמוס ירון, נעם תיבון ודרור הלוי, בית ציוני אמריקה, תל אביב 3 באפריל 2019. אבי כהן, אתר רשמי
מסיבת העיתונאים, הערב/אתר רשמי, אבי כהן

הרמטכ"ל לשעבר חלוץ, סיפר כי בתקופתו ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט אישר את ההחלטה הזאת. "לא הסכמתי אותה, אבל קיבלתי אותה כי התהליך היה סגור מראשיתו ועד סופו. התקיימה כל השרשרת ההיררכית". לדבריו, "ספינות השטח באו לעולם בחטא, וצריך לברר את החטא הזה. אין לו שום הצדקה לא מבצעי ולא תקציבית ונשאלת השאלה אם זה התקבל כדת וכדין". חלוץ דרש הקמת ועדת חקירה מיוחדת בנושא תהליכי קבלת ההחלטות של ראש הממשלה והגורמים שנושאים באחריות.

ראש המל"ל לשעבר ארד כינה את הפרשה "השחיתות הגדולה ביותר שהייתה אי פעם במדינת ישראל". ארד מנה שלושה דברים שהובילו לטענתו לשחיתות: "אמצעי לחימה יקרים וקריטיים, סדרי הגודל של התקציבים, הדרג שאליו זה מגיע - עד לשכת ראש הממשלה". עוד הוסיף כי בעסקת הצוללות "מעורבים שני סוגים של אירועים חמורים. ראשית, התקיימותם של לקיחת ומתן שוחד אצל שורה של בכירים ישראלים - והראיות קיימות ומונחות על השולחן. שנית, סדרי קבלת ההחלטות שליוו את הדבר הזה לא רק שעמדו בסימן חריגות מהנוהל התקין ושיקול הדעת הנכון, אלא פגעו בשיקול הדעת והיו ניגועים בשיקולים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully