וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד משמעותי נוסף": הנחיה חדשה - לאפ דאנס עשוי להיחשב זנות

לאחר האיסור על צריכת הזנות, קבע פרקליט המדינה כי ריקוד פרטי בעל אופי מיני שניתן במועדוני חשפנות, וכולל מגע וחיכוך בין הלקוח לחשפנית עשוי להיחשב כעבירה. כעת עשויים בעלי המועדונים למצוא עצמם נאשמים בעבירות נלוות. ארגוני נשים בירכו על ההחלטה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

פרקליט המדינה שי ניצן פרסם היום (שלישי) הנחיה חדשה לפיה "לאפ דאנס" עשוי להיחשב זנות. מדובר בריקוד פרטי בעל אופי מיני שניתן במועדוני חשפנות, וכולל מגע וחיכוך בין הלקוח לבין החשפנית. לעתים נעשה הלאפ דאנס בעירום מלא, והוא אף עשוי לכלול מעשים מיניים מובהקים, אך עד היום לא היה ברור אם מדובר בזנות. ארגוני נשים בירכו על ההנחיה החדשה.

"זנות היא תופעה המבטאת מצוקה, וביצוע עבירות הנלוות לזנות מהווה ניצול מכוער של מצוקה זו", נכתב בפתח ההנחיה החדשה. "היחס אל גופו של אדם כאל אובייקט מיני העומד למכירה וניצול יחס זה לגריפת רווחים חומריים, פוגעים קשות בכבודו של אותו אדם, ובערך של כבוד האדם בכלל". עוד נכתב כי התופעה של מכוני עיסוי או מועדוני חשפנות, המהווים מסווה לעיסוק בזנות, היא תופעה נפוצה ביותר.

לקריאה נוספת בנושא
"מוסרי והיסטורי": הכנסת אישרה את החוק להפללת צרכני זנות
"תיקון עולם": אושרה בקריאה ראשונה הצעה לקנסות על צרכני זנות
קנסות, שיקום וחינוך למניעה: ועדת השרים אישרה החוק למאבק בזנות

מועדון חשפנות בעיר פטאיה, תאילנד, 25 במרץ 2017. רויטרס
עד היום לא היה ברור אם מדובר בזנות/רויטרס

החוק בישראל לא מגדיר מהי זנות, אולם בפסיקת בית המשפט העליון הוגדרו שני תנאים מצטברים: האחד הוא תשלום, והשני הוא מגע מיני "בעל אופי אינטימי וממשי מאוד". היות ומדובר במונח עמום ולא ברור, ההנחיה מנסה לפרשו באמצעות כמה פרמטרים, ככל שהדבר נוגע ללאפ דאנס: אם ישנו מגע ישיר באברי המין, מעל או מתחת לבגדים; אם מטרת המגע היא להביא לפורקן מיני; אם המעורבים לבושים או לא; ועד כמה המגע המיני הפיזי "רציף, צמוד, נרחב, אינטימי ומה היה משכו".

אף כי איסור בזנות אינו אסור בחוק בישראל, ישנן שורת עבירות נלוות כגון סרסרות, הבאת אדם למעשה זנות, החזקת או השכרת מקום לעיסוק בזנות, פרסום שירותי זנות וסחר בבני אדם לשם זנות. בנוסף לכך, נאסרה לאחרונה גם צריכת הזנות. כעת עשויים בעלי מועדוני חשפנות, שבהם הלאפ דאנס נפוצים מאוד, למצוא עצמם נאשמים בעבירות נלוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה מול מועדון חשפנות בתל אביב, 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה בתגובה כי "זכינו היום לעוד צעד משמעותי בדרך למיגור תעשיית הזנות. אנו מברכות על החלטת פרקליט המדינה, שמגיעה בהמשך למאבק עיקש שאנו מובילות ברישוי מועדוני החשפנות. היום ברור כי ריקוד הלאפ דאנס אינו אקט תמים שנועד לבידור, אלא מגע מיני מתמשך, שנכון היה להגדירו כזנות לפני שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully