וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הפעילות האיראנית על הכוונת: "לפחות 7 הרוגים בתקיפה בסוריה"

28.3.2019 / 9:19

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפות שיוחסו לישראל בחאלב נהרגו לפחות שבעה לוחמים משורות הכוחות האיראניים. באזור יש נוכחות גדולה של משמרות המהפכה, התומכים במיליציות מקומיות. השר כץ: "לפי מה שהאיראנים יודעים - זו ישראל שתקפה הלילה"

ישראל תקפה מחסני נשק איראניים בנמל התעופה בחאלב/עריכה: מערכת וואלה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח הלילה (חמישי) כי לפחות שבעה לוחמים נהרגו בתקיפת מחסני נשק איראניים באזור נמל התעופה בחאלב שבצפון-מערב סוריה. על פי הדיווחים, ישראל עומדת מאחורי התקיפה. גם סוכנות הידיעות של המשטר דיווחה כי מקור הפיצוצים הוא ב"תוקפנות אווירית" וטענה שמערכות ההגנה האוויריות סיכלו את התקיפה ויירטו חלק מהמטרות.

בתוך כך, ממלא מקום שר החוץ ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ התייחס הבוקר בריאיון לרשת ב' לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. "לפי מה שהאיראנים יודעים - זו ישראל שתקפה הלילה", אמר כץ לעמית סגל וירון דקל.

לקריאה נוספת בנושא
השגריר הסורי לאו"ם על הגולן: "פרויקט קרימינלי של ארה"ב"
פיצוצים נשמעו באזור דמשק; גורם סורי: "חלק מתרגיל צבאי"
חשיפת הסודות של חיזבאללה: ישראל מכשירה את השטח לתקיפה בגולן

פיצוצים עזים באזור שדה התעופה בחאלב שבסוריה. צילום מסך
תיעוד התקיפה בסוריה, אמש/צילום מסך

לפי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, התקיפה החלה אמש בשעה 23:00 בכמה מוקדים באזור התעשייה שיח נג'אר שבצפון-מזרח חאלב. בכלי תקשורת במדינה דווח על שמיעת פיצוצים עזים, שהרעידו את נמל התעופה א-נירב ואת אזור התעשייה הסמוך. עוד דווח כי החלה הפסקת חשמל בכל העיר בעקבות התקיפות. האזור הותקף כמה פעמים בשנים האחרונות בתקיפות שיוחסו לישראל.

חאלב, שטרם שוקמה משנות המלחמה הארוכות, היא אחד ממרכזי הפעילות העיקריים של משמרות המהפכה האיראניים, התומכים במיליציות מקומיות שנלחמות לצד משטרו של בשאר אסד נגד המורדים. שני גורמי אופוזיציה אמרו לרויטרס כי בין המטרות שהותקפו היה מחסן נשק גדול ומרכז לוגיסטי בתוך אזור התעשייה ששייך למיליציות השיעיות. בנוסף לכך, הותקף יעד בסמוך לשדה התעופה הצבאי א-נירב, שבפאתי חאלב, זאת בפעם השנייה בתוך פחות משנה.

עוד באותו נושא

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים איראניים בנמל התעופה בחאלב

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 17.2.2019. אמיל סלמן, הארץ
כץ/הארץ, אמיל סלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully