וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר הסורי לאו"ם על הגולן: "פרויקט קרימינלי של ארה"ב"

28.3.2019 / 7:35

בעימות בין ישראל לסוריה בדיון מועצת הביטחון בנושא ההכרה האמריקנית בגולן, השגריר הסורי לאו''ם אמר כי ההחלטה היא חלק ''מפרויקט קרימנלי של ארצות הברית וסטירה בפני העולם''. שגריר ישראל, דני דנון, שאל בתגובה: "למי האו"ם רוצה לתת את הגולן - למליציות שיעיות?"

צילום: טל שלו, שליחת וואלה!NEWS לוושינגטון, עריכה: איתי עמרם

לבקשת סוריה, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הלילה (חמישי) לדיון מיוחד בנושא ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר בנאומו בדיון כי "אף מדינה בעולם לא הייתה מוסרת שטח אסטרטגי לאויביה הגדולים. ללא נוכחות ישראלית בגולן, נמצא חיילים איראנים על שפת הכנרת, מציאות שישראל לא תאפשר לעולם".

דנון הוסיף כי "שנים שאסד טובח בבני עמו ומאפשר לאיראן להתבסס צבאית בתוך סוריה כדי לפגוע במדינת ישראל. למי האו"ם רוצה לתת את הגולן - ללוחמים איראניים, למליציות שיעיות או לכוחות ג'יהאד?". לדברי דנון, ''יום יבוא ופשעי המלחמה של הרודן מדמשק ייעצרו. ריבונות ישראל בגולן תשאר לנצח".

נציג ארצות הברית בדיון אמר כי "מדובר בהחלטה חשובה ואסטרטגית לביטחון ישראל וארצות הברית תמשיך לפעול ליציבות האזור". השגריר הסורי לאו"ם, בשאר ג'עפרי, כינה את הצעד האמריקני "חלק מפרויקט קרימינלי של ארצות הברית", והוסיף כי "הצהרתו של הנשיא טראמפ היא סטירה בפני העולם".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק איראניים בנמל התעופה בחאלב
במקביל למאמצי מצרים: חמאס בהיערכות שיא לצעדת המיליון בעזה
גם ראש המוסד לא עודכן על הצוללות: "גרסת נתניהו לא הגיונית"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ חותם על צו המכיר בגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם נתניהו, השבוע/רויטרס

ביום שני האחרון חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על צו בנושא כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן בפגישה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. בפתח ההצהרות המשותפות טראמפ הכריז כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצדדת בזכותה להגן על עצמה.

החלטתו התקבלה בניגוד לעמדת האו"ם, שבשנת 1981, אחרי סיפוח השטח שנכבש מידי הסורים, אימץ הצעה שקובעת כי המהלך הישראלי בטל ומבוטל. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי "מדיניות האו"ם לגבי רמת הגולן מתבססת על החלטות מועצת הביטחון, והמדיניות הזו לא השתנתה".

בפנייתה ביקשה הנציגות הסורית לנשיאות המועצה, שבה מכהנת צרפת, לקבוע דיון דחוף כדי "לדון במצב בגולן הסורי הכבוש וההפרות הבוטות האחרונות של ההחלטה הרלוונטית של מועצת הביטחון של האו"ם על ידי חברה קבועה".

(עדכון ראשון: 06:40)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שגריר ישראל באו"ם דני דנון בדיון בעצרת הכללית בהצעת גינוי נגד ישראל בשל שימוש בכוח נגד פלסטינים, 13 ביוני 2018. רויטרס
"ריבונות ישראל בגולן תשאר לנצח". שגריר ישראל לאו''ם, דני דנון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully