וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים איראניים בנמל התעופה בחאלב

28.3.2019 / 8:58

המשטר אמר כי מערכות ההגנה האוויריות סיכלו "תוקפנית אווירית" בצפון המדינה. לפי גורמים באופוזיציה, הותקפו מחסני נשק, מרכז לוגיסטי ויעד בסמוך לשדה צבאי וארבעה אנשים נהרגו. באזור פועלים משמרות המהפכה של איראן. בעקבות התקיפה - נרשמה הפסקת חשמל בעיר

ישראל תקפה מחסני נשק איראניים בנמל התעופה בחאלב/עריכה: מערכת וואלה

דיווחים על תקיפה בסוריה - כל העדכונים:

- פיצוצים עזים הרעידו את שדה התעופה ואזור התעשייה בחאלב
- דיווח: ישראל תקפה מחסני תחמושת איראניים בצפון-מערב המדינה
- יש נפגעים בתקיפה
- המשטר טוען: מערכות ההגנה האוויריות סיכלו את התקיפה
- דיווחים: הפסקת חשמל בכל רחבי חאלב

ישראל תקפה מחסני נשק איראניים באזור נמל התעופה בחאלב שבצפון-מערב סוריה - כך דיווח אמש (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם, שדיווח כי היו גם לפחות ארבעה הרוגים. גם סוכנות הידיעות של המשטר דיווחה כי מקור הפיצוצים הוא ב"תוקפנות אווירית" וטענה שמערכות ההגנה האוויריות סיכלו את התקיפה ויירטו חלק מהמטרות.

לפי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, התקיפה החלה בשעה 23:00 בכמה מוקדים באזור התעשייה שיח נג'אר שבצפון-מזרח חאלב. בכלי תקשורת במדינה דווח על שמיעת פיצוצים עזים, שהרעידו את נמל התעופה א-נירב ואת אזור התעשייה הסמוך. עוד דווח כי החלה הפסקת חשמל בכל העיר בעקבות התקיפות. האזור הותקף כמה פעמים בשנים האחרונות בתקיפות שיוחסו לישראל.

חאלב, שטרם שוקמה משנות המלחמה הארוכות, היא אחד ממרכזי הפעילות העיקריים של משמרות המהפכה האיראניים, התומכים במיליציות מקומיות שנלחמות לצד משטרו של בשאר אסד נגד המורדים. שני גורמי אופוזיציה אמרו לרויטרס כי בין המטרות שהותקפו היה מחסן נשק גדול ומרכז לוגיסטי בתוך אזור התעשייה ששייך למיליציות השיעיות. בנוסף לכך, הותקף יעד בסמוך לשדה התעופה הצבאי א-נירב, שבפאתי חאלב, שהותקף בפעם השנייה בתוך פחות משנה.

עוד בוואלה! NEWS:
במקביל למאמצי מצרים: חמאס בהיערכות שיא לצעדת המיליון בעזה
"לא מהגרים, אלא פיראטים": ספינה שנחטפה בלב ים בדרך לאירופה
מיי הצהירה כי תתפטר אם הסכם הברקזיט יעבור: "קשובה להלך הרוח"

פיצוצים עזים באזור שדה התעופה בחאלב שבסוריה. צילום מסך
רשת החשמל בעיר קרסה. תיעוד מאזור הפיצוצים בחאלב/צילום מסך

התקיפה התרחשה במקביל לדיון מיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן, לבקשת סוריה. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר בנאומו בדיון כי "אף מדינה בעולם לא הייתה מוסרת שטח אסטרטגי לאויביה הגדולים. ללא נוכחות ישראלית בגולן, נמצא חיילים איראנים על שפת הכנרת, מציאות שישראל לא תאפשר לעולם".

השגריר הסורי לאו"ם, בשאר ג'עפרי, כינה את הצעד האמריקני "חלק מפרויקט קרימינלי של ארצות הברית". לדבריו, "הצהרתו של הנשיא טראמפ היא סטירה בפני העולם".

תקיפה באזור דמשק שבסוריה שעל פי הדיווחים ישראל ביצעה ב-21 בינואר 2019. צילום מסך
תקיפה באזור דמשק, ינואר/צילום מסך

לפני כשבוע דיווחו כלי תקשורת בסוריה על שמיעת פיצוצים באזור דמשק. באל-ג'זירה, שציטט כלי תקשורת המזוהים עם המשטר, נטען כי מדובר בתקיפה, אך גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות ספוטניק כי הפיצוצים היו חלק מתרגיל צבאי.

בחודש שעבר דיווחה הטלוויזיה הסורית על תקיפה בקוניטרה שבדרום המדינה. לפי הדיווח, נגרם רק נזק ולא היו נפגעים. בסוכנות הידיעות סאנ"א טענו כי טנקים ירו לעבר בית החולים ההרוס בקוניטרה ולעבר עמדה בעיירה ג'באתא אל-חשב, ועל פי סוכנות הידיעות "ספוטניק" נורו חמישה פגזי טנקים. עם זאת, בדובר צה"ל מסרו בתגובה לתקיפה זו: "לא מתייחסים לפרסומים זרים".

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully