וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה - השקט המתוח נשמר

למרות הודעת חמאס על הפסקת אש, נורו במהלך הלילה עשרות רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בתגובה תקף צה"ל יעדי טרור בעזה. פיקוד העורף פרסם הנחיות התגוננות - ועיריות ברחבי הארץ פתחו מקלטים. בבאר שבע, אשדוד ויישובים נוספים בדרום לא מתקיימים לימודים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

הסלמה בדרום | כל העדכונים:

- חמאס: הושגה הפסקת אש בעקבות מאמצי מצרים
- למרות הודעת חמאס: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה במהלך הלילה
- צה"ל: יותר מ-60 רקטות נורו לישראל, כמה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל
- רקטה פגעה בבית בשדרות; אין נפגעים
- צה"ל תקף מטרות חמאס, בהן לשכתו של הנייה
- אין לימודים באשקלון, אשדוד, באר שבע, נתיבות, שדרות, אופקים וקריית גת
- נתניהו המריא מוושינגטון; יקיים התייעצות ביטחונית עם נחיתתו

צה"ל תקף הלילה (שלישי) עשרות יעדי טרור ברצועת עזה, בין המטרות שהותקפו היו מתחמים צבאיים של חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בצפון הרצועה. בנוסף, הותקפו לשכתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, מטה סודי המשמש את המודיעין הכללי והצבאי של הארגון בצברא ומשרדי ביטחון הפנים ברימאל.

דובר צה"ל אישר כי יותר מ-60 רקטות נורו מרצועת עזה, אף על פי שבחמאס הודיעו אמש כי הושגה הפסקת אש אחרי שבכלי תקשורת פלסטיניים דווח על "מאמצים קדחתניים" מצד מצרים למניעת הסלמה. כמה מהרקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", אחת הרקטות פגעה בבית בשדרות, אך לא דווח על נפגעים, והשאר נפלו בשטח פתוח. כ-210 אלף תלמידים מרשויות בדרום יישארו בבתיהם ולא יצאו ללימודים.

בעקבות ההסלמה ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו בוושינגטון והמריא חזרה לישראל. עם נחיתתו, בסביבות השעה 12:00 בצהריים, הוא צפוי לנסוע ישר להתייעצויות ביטחוניות בקריה. טרם המראתו אמר נתניהו בשיחה עם כתבים כי "חמאס צריך לדעת שלא נהסס להיכנס לעשות את כל הצעדים הדרושים". לדבריו, לתקיפות צה"ל ביממה האחרונה "אין קשר לתאריך אלא לצרכים של ביטחון ישראל".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו: חמאס צריך לדעת שלא נהסס לעשות את כל הצעדים הדרושים
תושב שדרות שביתו נפגע: "נכנסתי לחדר של הילד, וראיתי ראש נפץ"
מנהרות, מתחמים צבאיים ולשכתו של הנייה: היעדים שהתקיף צה"ל

משרדו של  ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה שהופץ על - ידי חיל האוויר 26 במרץ 2019. רויטרס
משרדו של הנייה שהופץ בידי חיל האוויר, הבוקר/רויטרס
נזקי תקפית חיל האויר בעזה 26 במרץ 2019. רויטרס
נזקי תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הבוקר/רויטרס

ברקע המתיחות עיריות רבות מהדרום ועד המרכז הודיעו על פתיחת מקלטים, תוגברה פריסת סוללות "כיפת ברזל" ברחבי הארץ ושינויים חלו בתנועת הרכבות. פיקוד העורף פרסם הנחיות לעוטף עזה, שכוללות הגבלת התקהלויות, קיום לימודים במרחבים מוגנים בלבד והפעלת מקומות העבודה בתנאי שקיים מרחב מוגן.

מוקדם יותר אתמול, לאור הערכת המצב הביטחונית, החליטו בצה"ל לחסום כבישים הסמוכים לגדר המערכת ולעצור את העבודות החקלאיות באזור. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס מסר כי הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי החליט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושריון ומפקדת אוגדה, כולל גיוס מילואים להשלמות ספציפיות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום ועל צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully