וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרות, מתחמים צבאיים ולשכתו של הנייה: היעדים שהתקיף צה"ל

25.3.2019 / 21:46

חיל האוויר תקף מספר מוקדים לאורך רצועת עזה, ביניהם את משרד ראש הלשכה המדינית של חמאס, כמו גם את מטה הסודי של הארגון. מדובר צה"ל נמסר כי "המבנה שהותקף שימש את חמאס לצרכים צבאיים, כמשרד לביטחון הפנים ולפגישות צבאיות רבות, והותקף בעבר במבצע עמוד ענן"

עריכה: טל רזניק

במסגרת תקיפת צה"ל הערב (שני) מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה, מטוסי חיל האוויר תקפו את לשכתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שהנה מבנה בן חמש קומות הממוקם בשכונת רימאל בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי המבנה שהותקף שימש את חמאס לצרכים צבאיים, כמשרד לביטחון הפנים ולפגישות צבאיות רבות, והותקף בעבר במבצע "עמוד ענן".

במקביל, תקף חיל האוויר מבנה בן שלוש קומות הממוקם בצברא שברצועה. מדובר במטה סודי של חמאס שמשמש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. מחלקת המודיעין הצבאי של חמאס אחראית על איסוף ומחקר מודיעין כנגד מדינת ישראל.

בסך הכל תקף צה"ל בשאטי, בבית חנון, בסג'עייה, ובמקומות נוספים ברחבי הרצועה, כולם מוקדים של ארגון חמאס. במהלך התקיפ, הופצצו מתחמים צבאיים, פירי מנהרות המשמשות להעברת אמצעי לחימה, עמדות צבאיות ועמדות שיגור רקטות.

עוד בוואלה! NEWS
במשמרת של נתניהו: הדרך למלחמה בלתי מתוכננת בעזה קצרה מתמיד
צה"ל: הרקטה לשרון שוגרה מעמדת חמאס ברפיח; כוחות מילואים הוקפצו לדרום
רקטה מעזה פגעה בבית בשרון; שבעה נפצעו קל עד בינוני

הפצצת משרדו של איסמעיל הנייה בעזה. דובר צה"ל, דובר צה"ל
משרדו של איסמעיל הנייה, שהותקף/דובר צה"ל, דובר צה"ל

מוקדם יותר, לאור הערכת המצב הביטחונית, החליטו בצה"ל לחסום כבישים הסמוכים לגדר המערכת ולעצור את העבודות החקלאיות באזור. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס עדכן כי הרמטכ"ל החליט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושריון ומפקדת אוגדה, כולל גיוס מילואים להשלמות ספציפיות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר על סגירת המעברים ארז וכרם שלום ועל צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה בעקבות ההסלמה.

צה"ל מבצע את התקיפות בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל הבוקר, עם נפילה ישירה בבית במושב משמרת שבשרון. מדובר צה"ל נמסר כי ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה, אך חמאס מכחיש כי ירה את הרקטה, שהביאה לפציעתם של שבעה ישראלים. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים ופלסטיניים, הארגון הבהיר בפני מצרים שהרקטה שוגרה בטעות מחשש לתגובה הצפויה של כוחות צה"ל. הארגון איים כי הוא "נמצא בכוננות מלאה למערכה להגנה על עמנו". בנוסף, בערוץ אל-חדת של רשת אל-ערביה דווח הבוקר כי מצרים פועלת כדי למנוע הסלמה בין ישראל לחמאס.

עוד באותו נושא

צה"ל הרס את לשכת הנייה בעזה; מטח רקטות ליישובי עוטף עזה

לכתבה המלאה
תקיפת מבנה המודיעין של החמאס. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מבנה המודיעין של החמאס, שהותקף/דובר צה"ל, דובר צה"ל

מוקדם יותר הזהיר מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, את ישראל מפני "תוקפנות כלשהי נגד רצועת עזה" בצל האפשרות לתגובה ישראלית. הוא הוסיף כי "על ההנהגה של ישראל לדעת כי נגיב בעוצמה במקרה של תוקפנות".

גורם בחמאס אמר כי לאף גורם בארגונים ברצועת עשה אין אינטרס לפתוח באש לעבר ישראל. הגורם אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי יש אפשרות שמזג האוויר הסוער הביא לשיגור הרקטה. הגורם הוסיף כי המסר הועבר גם למשלחת המצרית. עם זאת, הפלגים בעזה איימו בהודעה משותפת כי כל ישראל תהיה מטרה עבור "אש ההתנגדות" אם היא תתקוף ברצועה.

(עדכון ראשון: 21:28)

תקיפת חיל האוויר בעזה 25 במרץ 2019. רויטרס
הפצצות חיל האוויר בעזה, הערב/רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעזה 25 במרץ 2019. רויטרס
התקפות צה"ל ברצועת עזה, הערב/רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעזה 25 במרץ 2019. רויטרס
עשן ברצועת עזה, תקיפות צה"ל, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully