וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר הטבח: ניו זילנד תאסור מכירת כלי נשק חצי-אוטומטיים

21.3.2019 / 6:29

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הכריזה על הצעד ואמרה כי "כל נשק שנעשה בו שימוש במתקפת הטרור ביום שישי האחרון ייאסר". בתוך כך, נמשכות ההכנות לתפילת יום השישי שתיערך במלאת שבוע לטבח בשני המסגדים בעיר קרייסטצ'רץ'

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הכריזה היום (חמישי) כי ניו זילנד תאסור מיידית מכירות של רובים חצי-אוטומטיים, נשקים אוטומטיים "בסגנון צבאי" ומחסניות בעלות קיבולת גבוהה. זאת, בעקבות הטבח בשני המסגדים ביום שישי שעבר בעיר כרייסטצ'רץ' בו נהרגו כ-50 בני אדם.

ארדרן הוסיפה כי החקיקה בתחום תוצג במהלך החודש הבא. עוד היא אמרה כי האיש החשוד במעשה רכש את כלי הנשק שלו באופן חוקי, באמצעות רשיון נשק סטנדרטי, והשתמש במחסניות שיכולות להכיל 30 כדורים. "כל נשק שנעשה בו שימוש במתקפת הטרור ביום שישי האחרון ייאסר", אמרה.

הטבח בניו זילנד - סיקור נרחב בוואלה! NEWS
ארדואן: על ניו זילנד להשיב את עונש המוות בעקבות הטבח
ראש ממשלת ניו זילנד: לא אומר עוד את שמו של המחבל
סנאטור אוסטרלי האשים את ההגירה בפיגוע בניו זילנד - וספג ביצה בראשו

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן במהלך פגישה עם נציגי הקהילה המוסלמית במרכז הקנטרברי לפליטים בקרייסטצ'רץ' 16 במרץ 2019. רויטרס
ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, בפגישה עם נציגי הקהילה המוסלמית בקרייסטצ'רץ', יום שבת/רויטרס

לדברי ארדרן, הממשלה פועלת כדי להציג תכנית שתעודד אנשים שיש כבר ברשותם נשקים מסוגים אלה למסור אותם בחזרה לחברות הנשק. "הציפיה שלי היא שכלי הנשק האלו יושבו לספקים ולא ייכנסו לשוק הניו זילנדי מחדש לעולם", אמרה.

אחת מחברות הקמעונאות הגדולות בתחום במדינה, הרשת "ציד ודיג ניו זילנד", הבהירה כי היא "תומכת בכל צעד ממשלתי להחרמת כלי נשק כאלה". "אף שמכרנו כלי נשק כאלה בעבר למספר קטן של לקוחות, אירועי השבוע שעבר כפו בחינה מחדש שהובילה אותנו להאמין שלכלי מלחמה כאלה אין מקום בעסק שלנו, או בארץ שלנו", אמר מנכ"ל החברה דארן ג'ייקובס בהצהרה. ללא קשר לאיסור הממשלתי, החברה לא תחזיק עוד כלי נשק מסוג זה ותפסיק למכור כלי נשק בכלל ברשת, הוסיף ג'ייקובס.

עוד באותו נושא

"ראיתי רק גופות": העדויות מהפיגוע במסגדים בניו זילנד

לכתבה המלאה

"כאן לא כמו אמריקה"

פולי קולינס, בת 64 מקרייסטצ'רץ', התרגשה לשמוע על ההודעה של ארדרן בזמן שביקרה באתר זיכרון לקורבנות הטבח. "זה לא כמו אמריקה, היכן שקורים כל הדברים האלה והם אומרים 'כן, נתמודד עם חוקי הנשק' - וכלום לא נעשה", אמרה.

נשים מניחות פרחים בסמוך למסגד א-נור, קרייסטצ'רץ', ניו זילנד, 17 במרץ 2019. רויטרס
נשים מניחות פרחים בסמוך למסגד א-נור, קרייסטצ'רץ', יום ראשון/רויטרס

לפחות שש לוויות של הרוגי האסון נערכו אתמול, בהן של הנער סייאד אחמד מילנה בן ה-14, ושל טאריק ראשיד עומאר, בן 24, מאמן אהוב של קבוצות כדורגל לנוער. בינתיים, נערכות ההכנות לתפילת יום השישי שתיערך מחר במלאת שבוע לאסון. האימאם גמאל פודה אמר כי הוא מצפה לכ-3,000-4,000 בני אדם, בהם רבים שהגיעו מחוץ למדינה. האירוע צפוי להתקיין בפארק סמוך למסגד אל נור, וצפוי להיות משותף לקהילות המתפללות בשני המסגדים בהם אירע הטבח - אל נור ולינווד.

פודה אמר כי הצוות של מסגד אל נור עובד במרץ כדי לתקן את הנזק שנגרם למסגד. "הם ישרפו את השטיח כי הוא מלא בדם", אמר. לדבריו, המסגד צפוי להיפתח מחדש בשבוע הבא וכי פועלים מיומנים הציעו את שירותיהם בחינם כדי לסייע. "התמיכה שקיבלנו מניו זילנד והקהילה הייתה מדהימה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully