וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ניו זילנד: לא אומר עוד את שמו של המחבל

בנאום נרגש בפרלמנט, אמרה ארדרן כי היא לא תעניק לרוצח האוסטרלי את התהילה שהוא ביקש כשריסס 50 מתפללים. היא דחקה ברשתות החברתיות לעשות יותר. "לא ייתכן שלא תהיה להם אחריות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הבטיחה הלילה (שלישי) לא להגיד לעולם את שמו של המחבל שהרג 50 מתפללים במסגדים. בנאום נרגש בפני הפרלמנט, אמרה ראשת הממשלה כי היא לא תעניק לו את אחד הדברים שחיפש - תהילה. היא הפצירה במחוקקים לדבר על הקורבנות, ולא על היורה. "הוא טרוריסט, הוא פושע, הוא קיצוני, אבל הוא יהיה חסר שם כשאדבר עליו".

המחבל, ברנטון טרנט בן ה-28, ריסס ביום שישי עשרות מתפללים בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' בטרם נתפס על ידי המשטרה. דקות לפני הוא פרסם מניפסט קיצוני וגזעני נגד מהגרים, שאותו אף שלח לארדרן ולבכירים אחרים במדינה. הרשויות אמרו כי הוא פעל לבדו, אך ייתכן שהיו לו תומכים. בין קורבנותיו היו פליטים, מהגרים ואזרחי מדינות מוסלמיות.

טבח במסגדים - סיקור מיוחד
ארדואן השווה בין יאיר נתניהו למחבל מניו זילנד: חלק מרשת אסלאמופובית

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן במהלך פגישה עם נציגי הקהילה המוסלמית במרכז הקנטרברי לפליטים בקרייסטצ'רץ' 16 במרץ 2019. רויטרס
קוראת לתושבים לחבק את הקהילה. ארדרן/רויטרס

ארדרן, שהשתמשה בברכת "סלאם עלייכום" במהלך נאומה, קראה לרשתות החברתיות לעשות יותר כדי להיאבק בטרור, אחרי שהמחבל תיעד בשידור חי בפייסבוק את הטבח שלו. "לא ייתכן שלא תהיה להן אחריות אלא רק רווחים", אמרה ראשת הממשלה בת ה-37. בפייסבוק אמרו כי פחות מ-200 איש צפו בסרטון בזמן השידור החי וכ-4,000 איש בסך הכול בטרם הוא הוסר. החברה אמרה כי היא הסירה יותר מ-1.5 מיליון עותקים של הסרטון ביממה הראשונה אחרי המתקפה, כ-1.2 מיליון מהם נחסמו עוד לפני שהועלו.

ראשת הממשלה קראה לאזרחי ניו זילנד להכיר בכאבה של הקהילה המוסלמית הקטנה ביום שישי הקרוב. עד כה לא שוחררו גופות לקבורתן בשל הקושי בהליך הזיהוי, מה שמעכב את הליך הטיהור האסלאמי ואת המסורת של קבורה מידית לאחר המוות.

אתמול הכריזה ארדרן על רפורמה בחוקי אחזקת כלי הנשק, ואמרה כי פרטי התכנית יפורסמו בתוך כמה ימים. המשטרה אמרה כי טרנט השתמש בכלי נשק בסגנון צבאי וניצל את הפרצות בחוק שאפשרו לו להפוך אותם לקטלניים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully