וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור אוסטרלי האשים את ההגירה בפיגוע בניו זילנד - וספג ביצה בראשו

17.3.2019 / 14:05

הפוליטיקאי הימני קיצוני אמר כי הטבח במסגדים הוא תוצאה של כניסתם של "מוסלמים פנטיים" למדינה, ותוך כדי קיבל ביצה מראשו מנער שהיה באירוע. הוא ניסה לתקוף אותו בחזרה, והמשטרה פתחה בחקירה. בינתיים נאספו 19 אלף דולר לכיסוי העליות המשפטיות של הנער

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סנאטור אוסטרלי מהימין הקיצוני אמר כי הפיגוע במסגדים בניו זילנד הם תוצאה של תכנית ההגירה של המדינה, ובתגובה הטיח נער ביצה בראשו מול המצלמות. הסנאטור, פרייזר אנינג, נראה מנסה להכות את הנער, לפני שהוא הופל לקרקע. המשטרה במדינת ויקטוריה הודיעה אתמול (שבת) כי היא פותחת בחקירת האירוע כולו, שכולל את מעורבתו של נער בן 17.

אנינג ספג גינויים נרחבים על כך שאמר כי ניו זילנד אפשרה ל"מוסלמים פנטיים" להגר למדינה, כולל מצדו של ראש הממשלה סקוט מוריסון. (הקישור בין הפיגוע הזה לסוגיות ההגירה, במיוחד במתקפה שלו נגד האסלאם, הוא מזעזע ומכוער ואין לו מקום באוסטרליה", אמר מוריסון. מלשכתו של הסנאטור לא נמסרה תגובה.

המחבל בניו זילנד היה אזרח אוסטרליה, ברנט טרנט בן ה-28, שפרסם לפני הטבח מניפסט קיצוני שבו התבטא נגד מהגרים ומוסלמים. הוא רצח 50 מתפללים בעיר קרייסטצ'רץ' בטרם נעצר על ידי השוטרים.

הסרטון שותף בהרחבה ברשתות החברתיות, ונפתח קמפיין רשת לאיסוף תרומות לנער כדי לכסות את ההוצאות המשפטיות שלו - וכדי שהוא יוכל "לקנות עוד ביצים". עד היום, נאספו יותר מ-19 אלף דולר אוסטרלים עבר "נער הביצה", כפי שהוא כונה בהאשטג ברשתות החברתיות.

במקביל, הרשויות באוסטרליה מנעו את כניסתו למדינה של הפרשן השמרני מילו ינופולוס, אחרי שתיאר את האסלאם כדת "ברברית וזרה" אחרי הפיגועים בקרייסטצ'רץ'. "דבריו הרשתות החברתיות הם מזעזעים ומסיתים לשנאה ולפילוג", אמר שר ההגירה דייוויד קולמן.

תקף מוסלמים והושפל בפומבי
סנאטור אוסטרלי מהימין הקיצוני תקף נער שהטיח ביצה 
בראשו, אחרי שהאשים מוסלמים בטבח בניו זילנד. רויטרס
"נער הביצה" תיעד את האירוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully