וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי רק גופות": העדויות מהפיגוע במסגדים בניו זילנד

מתפללים שהצליחו לשרוד את הטבח בקרייסטצ'רץ' סיפרו על האימה שחוו בזמן שהמחבל האוסטרלי ריסס לכל עבר. "זה נס", סיפר נהג מונית שהסתתר מתחת למדף של ספרי קוראן. "אמי אחזה בידי ואז רצנו החוצה", סיפרה נערה בת 18 שהתפללה עם הוריה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בזמן שזיהוי 50 הקורבנות בפיגוע במסגדים בניו זילנד נמשך, אלו ששרדו את המתקפה הקטלנית בתולדות המדינה נזכרים ברגעי האימה שחווה כשהמחבל האוסטרלי ריסס מתפללים ושידר זאת בפייסבוק בשידור חי.

"זה נס", סיפר היום (ראשון) נהג המונית עבדול קדיר אבבורה, שהשליך את עצמו לרצפה בזמן הירי והסתתר מתחת למדף ספרי קוראן. הוא התפלל שיזכה לראות שוב את אשתו ואת ילדיו. "כשקמתי ראיתי לימיני ולשמאלי רק גופות של אנשים מתים", סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית אבבורה בן ה-48, שהיגר למדינה מאתיופיה ב-2010. "העמדתי פנים שאני מת".

לדבריו, הירי במסגד א-נור, הראשון שאותו תקף ברנטון טרנט בן ה-28, החל כשהאימאם פתח בדרשת יום השישי. כמו רבים מהמתפללים, הוא הגיע לניו זילנד ממדינות מסוכסכות ואלימות, בתקווה למצוא חיים טובים יותר, אך אותה הגירה היא זו שהובילה את המחבל לצאת למסע הרצח רווי השנאה שלו. "ניו זילנד לא בטוחה יותר, זה היה ברוטלי", אמר אבבורה, שיצא ללא פגע מהטבח.

סיקור מיוחד | הטבח בניו זילנד - כל העדכונים
סייד חלם להיות כדורגלן, טלחה תכנן חתונה: קורבנות הטבח בניו זילנד
ניו זילנד מצדיעה לשוטרים שעצרו את המחבל: "היה מצליח לרצוח עוד"
סנאטור אוסטרלי האשים את ההגירה בפיגוע בניו זילנד - וספג ביצה בראשו

נשים מניחות פרחים בסמוך למסגד א-נור, קרייסטצ'רץ', ניו זילנד, 17 במרץ 2019. רויטרס
תושבות מניחות זרים בסמוך למסגד א-נור, היום/רויטרס

מולקי עבד ווהאב הלכה יחד עם הוריה להתפלל במסגד א-נור. "מעולם לא שמעתי קול ירי", סיפרה הנערה בת ה-18 ל-TVN. "חשבתי בהתחלה שבטח מישהו נוקש על החלון. אמי אחזה בידי ואז רצנו החוצה. היה כאוס, כולם נמלטו על חייהם".

מחמוד נסיר סיפר כי כולם ניסו להימלט לדלת האחורית אחרי ששמעו את הירי מכיוון הכניסה למסגד. "בהתחלה הסתתרנו מאחורי המכוניות ואז מתחת למכוניות. ניסינו לקפוץ מעבר לגדר", אמר לסוכנות הידיעות אי-פי. "כשהירי הפסיק, היה לי מבט מעבר לגדר, והיה שם אדם שהחליף את הרובה ולקח אחר מהמכוניות שהוא חנה בסמוך למסגד. ואז הוא לקח את הרובה והתחיל לירות שוב".

עוד באותו נושא

תיאוריות מארה"ב ושירים מסרביה: ההשראה של המחבל מניו זילנד

לכתבה המלאה
היורה בפיגוע הירי ההמוני במסגד בעיר כרייסטצ'רץ'. אתר רשמי
חזר למכונית כדי לקחת נשק נוסף. המחבל האוסטרלי בדרך למסגד, שישי/אתר רשמי

טרנט בן ה-28 הוא העצור היחיד עד כה, אחרי ששלושה חשודים נוספים שנעצרו מיד לאחר הטבח שוחררו. הרשויות סבורות כי הוא פעל לבדו. עוד 34 פצועים מאושפזים בבית החולים, בהם ילדה בת ארבע שנמצאת במצב אנוש. הרשויות צפויות להתחיל היום בשחרור הגופות הראשונות למען קבורתן.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully