וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד מצדיעה לשוטרים שעצרו את המחבל: "היה מצליח לרצוח עוד"

שני שוטרים מקהילה חקלאית קטנה עצרו את ברנטון טרנט, שרצח 50 מתפללים בקרייסטצ'רץ'. ראשת הממשלה אמרה כי לולא הם, הוא היה ממשיך בטבח שלו. "הם שמו את ניו זילנד בראש סדר העדיפויות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שני שוטרים מקהילה חקלאית קטנה הצליחו לעצור את המחבל מניו זילנד, 36 דקות אחרי תחילת הטבח בשני המסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' שבו נהרגו 50 מתפללים. ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן שיבחה אותם ואמרה כי המחבל האוסטרלי, ברנטון טרנט, היה ככל הנראה מצליח לרצוח עוד אנשים לולא הם.

"הם שמו את ניו זילנד בראש סדר העדיפויות", אמרה אתמול ראשת הממשלה. "הנאשם היה במעצר 36 דקות אחרי השיחה הראשונה". לדבריה, "הוא היה נייד, היו ברכבו שני רובים נוספים, והוא בהחלט התכוון להמשיך במתקפה".

רגעי המעצר תועדו ממכונית חולפת, ובסרטון נראה כלי הרכב של המחבל תקוע על המדרכה כשניידת משטרה צמודה אליו. שני השוטרים, אחד מהם היה חמוש רק עם אקדח, נראו מכוונים לעבר כיסא הנוסע שליד הנהג את כלי הנשק שלהם. בהמשך, השוטרים נראו גוררים את טרנט מהמכונית, כשהנהגים מהעבר השני של הכביש האטו אל מול המתרחש.

לקריאה נוספת:
עם מסלקת אשראי: המהגר האפגני שהבריח את המחבל בניו זילנד
תיאוריות מארה"ב ושירים מסרביה: ההשראה של המחבל
המחבל מניו זילנד "נקם" רצח ילדה שבדית בפיגוע, אך אמה מזועזעת: "תעמולה"
הטבח המסגדים בניו זילנד - סיקור נרחב בוואלה! NEWS

רגעי המעצר של המחבל, ניו זילנד, 15 במרץ 2019. אתר רשמי
השוטרים עוצרים את טרנט, שישי/אתר רשמי

גם מפקד המשטרה מייק בוש הרעיף עליהם שבחים. "גם אני רוצה לשבח את האומץ של אנשי המשטרה שהגיבו לתקרית הזו, כפי שחלקכם ראיתם", אמר. "אני גאה מאוד על מה שהם עשו".

טרנט, בן 28, הואשם אתמול ברצח והובא לבית המשפט, תוך שהוא סימן תנועה המזוהה עם תומכי עליונות הגזע הלבן. יתר החשודים במעורבות המתקפה הקטלנית ביותר בתולדות ניו זילנד שוחררו מהמעצר. טרנט יישאר במעצר עד לדיון הבא ב-5 באפריל, ואישומים נוספים צפויים להיות מוגשים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully