וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שאלתי 'חי או מת, לא למרוח אותי'": אלמנת הנרצח על הבשורה המרה

תמר אטינגר רעייתו של הרב אחיעד שנרצח בפיגוע הירי בצומת אריאל שחזרה מביתם בעלי את השיחה עם בתה שבה הבינה שמשהו קרה לבעלה. "התקשרתי אליו כמה פעמים והוא לא ענה לי". בהמשך, אחיה הודיע לה שבעלה נפצע קשה. על שיחתם האחרונה: "הוא רצה פורים מיוחד עם הרבה אורחים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז ושניר דבוש

"התקשרתי אליו, זה היה זמין כמה פעמים והוא לא עונה לי. הבנתי שמשהו קרה". יום לאחר שהובא למנוחות, סיפרה היום (שלישי) בעצב תמר, אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר, תושב עלי, אב ל-12 ילדים, שנרצח בפיגוע בצומת אריאל - כיצד קיבלה את הבשורה המרה על פציעתו מירי ועל השיחה האחרונה שניהלה עם בעלה בטלפון.

"אני לא קיבלתי את ההודעה. אפרת הבת שלי נסעה לשירות לאומי בטבריה, תוך כדי נסיעה היא פתחה את החדשות וראתה את הרכב של אבא בטלפון שלה. היא התקשרה אליי ושאלה: 'דיברת עם אבא?'. בדקתי הודעה אחורה ואמרתי לה 'כן, דיברתי איתו לפני שתי דקות, הוא בסדר'", שחזרה האלמנה מחצר ביתה בעלי, את השיחה עם ביתה אפרת בת ה-20 ביום הפיגוע שבה הבינה כי קרה משהו לרב אחיעד, בעלה.

עוד בוואלה! NEWS:
החייל שנפצע קשה התעורר - והחל לדבר: "עוד לא שוחחנו איתו על הפיגוע"
מחכים לטעות הראשונה: המצוד המתוח אחרי המחבל מהפיגוע בשומרון
נקבע מותו של הרב שנפצע בפיגוע באריאל; הותיר אחריו 12 ילדים

אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר ההרוג מהפיגוע באריאל. אתר רשמי
"הוא שרד עשרים וארבע שעות". תמר, אלמנתו של הרב אטינגר, היום/אתר רשמי

"'בטוחה שדיברת איתו? עכשיו דיברת איתו?''", הקשתה עליה הבת אפרת בשיחתן, "אמרתי לה 'חכי, אני אתקשר אליו שוב ואני אחזור אליך'", המשיכה תמר לתאר בעצב. "התקשרתי אליו, זה היה זמין, כמה פעמים. והוא לא עונה לי. הבנתי שמשהו קרה. ואז אחי, שהוא צלם של "תצפית" התקשר אלי ושאל אותי: 'מה המספר של הרכב שלכם?', אמרתי לו את המספר והוא אמר: 'כן, זה שלכם'".

"שאלתי אותו: חי או מת? הוא אמר לי: 'לא יודע, אני הולך לברר'. אמרתי לו: 'תגיד לי בדיוק מה קרה, לא למרוח אותי'", היא משחזרת. אחיה של תמר בדק והשיב לה שהוא פצוע קשה. תמר התעקשה לדעת אם הוא פצוע קשה או מעבר לכך. האח השיב ש"לקחו אותו לבית חולים וצריך לבדוק מה איתו". בינתיים, שירותי הרווחה הגיעו לביתם של תמר ואחיעד אטינגר ותמר הלכה להביא את ילדיהם.

עוד באותו נושא

"איך תמר תגדל 12 ילדים לבד?": הרב שנרצח בפיגוע הובא למנוחות

לכתבה המלאה

נרצח ימים לפני לידת הנכד הראשון

לזוג 12 ילדים. הבכורה, מוריה בת ה-21, נשואה תושבת הרובע המתחדש בירושלים, הצפויה ללדת בימים הקרובים ילד ראשון, אפרת בת ה-20 כאמור, מתנדבת בשירות לאומי בטבריה, אלישיב בן ה-19, לוחם בפלס"ר נח"ל, הראל בן ה-18, אליסף בן ה-16, יהודה בן ה-13, התאומות תחיה וצופיה בנות ה-11, בניה בן ה-9, התאומים אליאב והדס בני ה-7 ובת הזקונים רוני, בת שנה וחצי.

תמר סיפרה כיצד ניגשה לילדים והסבירה להם כי אביהם נפצע קשה ושהיא נוסעת כדי לבדוק מה מצבו. הילדים נשארו עם אחותה של תמר בביתם בעלי. אז המשיכה תמר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה שם אושפז בעלה כשהוא במצב אנוש. "הגעתי לבית החולים וראיתי שהבנאדם נראה ממש כמו מת. וגם אמרו לנו אחר כך שבאמת הם לא יודעים למה לא קבעו מוות בשטח כי הוא באמת היה במצב מאוד מאוד קשה, אבל הוא שרד עשרים וארבע שעות, הוא שרד". היא מתארת.

הרב אחיעד אטינגר. נדב גולדשטיין, TPS
"הוא אמר לי: 'אני רוצה שבפורים נעשה משהו מיוחד'". הרב אטינגר/TPS, נדב גולדשטיין
לוחם צה"ל אלכס דבורסקי, בן ה-19 מנצרת עילית נפצע קשה והוא מאושפז עדיין בבילינסון

אטינגר שימש ראש ישיבת הסדר עוז ואמונה שבדרום תל אביב, ועד לפני כשלוש שנים התגורר עם משפחתו בעיר, אז עברו להתנחלות עלי. רעייתו תמר היא המזכירה של הישיבה. בשיחתם האחרונה ביום הפיגוע, מספרת תמר "הוא פשוט היה נותן לי הוראות ביצוע, אבל לפני כן במוצאי שבת הוא אמר לי 'אני רוצה שזה יהיה פורים עם הרבה הרבה אורחים, שיהיה משהו מיוחד'. אז הזמנו הרבה אורחים ויש משהו מיוחד".

במהלך הפיגוע, המחבל החשוד עומאר אבו לילא, תושב הכפר זאויה, יצא מחנות בצומת אריאל כשהוא חמוש בסכין מטבח. הוא הסתער לעבר החיילים במקום, דקר למוות את החייל גל קיידאן בן ה-19 והצליח לחטוף ממנו את הנשק והמחסנית. המחבל דרך את הנשק והחל לירות לעבר אזרחים.

לאחר מכן, המחבל ירה לעבר שלושה כלי רכב. נהג הרכב הראשון, הרב אטינגר, נפגע מהירי באורח אנוש. במהלך הפיגוע נורתה אש ירי לעבר מכונית נוספת, ללא נפגעים. על פי עדויות מהשטח, המחבל עלה על רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית ונמלט מהמקום. לאחר מכן, המחבל הגיע אל צומת גיתי אבישר הסמוך. הוא עצר את הרכב וירה לעבר אזרחים וחיילים שהיו בטרמפיאדה.

לוחם צה"ל אלכס דבורסקי, בן ה-19 מנצרת עילית נפצע קשה והוא מאושפז עדיין בבילינסון והיום נודע כי חל שיפור במצבו.

הרב אטינגר הובא אתמול למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה בהשתתפות מאות בני אדם. מוקדם יותר היום אמרה אלמנתו תמר כי חשוב לה להמשיך את פועלו. "אנחנו רוצים להודות לעם ישראל המדהים שנתן לנו הרבה כוח. בעלי אחיעד היה איש של כלל ישראל", אמרה תמר. "הייתה לו רגישות לכל אחד שפגש. ובעיקר לתלמידיו שבאהבתו הרבה קרא להם 'לומדים' ולא 'תלמידים'. כל כך היה חשוב לו לתת לכל אחד את התנאים המתאימים לו לגדול בתורה".

לדבריה, "חשוב לנו מאוד להמשיך את מפעל חייו. ישיבת 'עוז ואמונה' שבעבודת נמלים ובתעצומות נפש גדולות הקים במקום כל כך מאתגר".

משפחת הרב אחיעד אטינגר ז"ל בחתונת הבת הבכורה. באדיבות המשפחה
"התקשרתי כמה פעמים והוא לא עונה לי. הבנתי שמשהו קרה". משפחת אטינגר/באדיבות המשפחה

בצה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבל אבו לילא, בדגש על גזרת צפון השומרון. הלילה סגרו כוחות צה"ל את היציאה הצפונית לכפרו. כמו כן, נסרקו מערות באזור, מפעלים ובתי עסק שבהם שיש בהם סליקים ומרתפים. במקביל, צה"ל ביצע מעצרים בסילוואד, תקוע, חברון, עראבה, דיר אבו משעל, רנתיס ואזורים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית משפחתו של אחיעד אטינגר ביישוב עלי, מרץ 2019. TPS
"חשוב לנו מאוד להמשיך את מפעל חייו". נתניהו בביקור בבית משפחת אטינגר בעלי, היום/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully