וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסלמים בניו זילנד מנסים להתאושש: "עדיין אוהבים את המדינה הזו"

יממה לאחר רצח 49 מתפללים במסגדים בעיר קרייסטצ'רץ', בקהילה המוסלמית מדגישים כי הטבח לא יערער אותם. ברחבי ניו זילנד נרתמו האזרחים לסייע למוסלמים בגיוס כספים ותרומות מזון. "אני מתנצל שלא הייתם בטוחים כאן. הלב נשבר לנוכח האובדן", כתב אזרח

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

"אנחנו עדיין אוהבים את המדינה הזו", אמר היום (שבת) איברהים עבדול חאלים, האימאם שהנהיג את תפילות יום השישי אתמול במסגד לינווד, בו נרצחו מרבית הקורבנות בטבח בעיר קרייסטצ'רץ'. חאלים הדגיש כי האירוע לא יערער את הקהילה המוסלמית בניו זילנד, שאיבדה אתמול 49 מחבריה.

הלם וצער היכו אתמול באזרחי האי השקט, המתגאה בקליטת מהגרים שנמלטו מאלימות ורדיפה במדינות מוצאם. לאורך היום הניחו עוברים ושבים פרחים מחוץ למסגדים, וכן מכתבים בהם הביעו עצב על מקום מגוריהם שהפך ל"עיר של צער", כפי שתיאר אחד התושבים. "אני מתנצל שלא הייתם בטוחים כאן. הלב נשבר לנוכח האובדן", נכתב באחד המכתבים.

סולידריות הופגנה כלפי הקהילה המוסלמית בניו זילנד, המונה אחוז אחד מהאוכלוסייה. ברחבי המדינה אזרחים גייסו כספים בהיקף של מיליוני דולרים, תרמו מזון חלאל, ואף הציעו ללוות מוסלמים מקומיים שפחדו לפקוד את הרחובות.

לקריאה נוספת בנושא
המחבל מניו זילנד הופיע בבית המשפט: "תכנן עוד מתקפות"
שוטרים בלי אקדחים: הפיגוע במסגדים ניפץ את תחושת הביטחון בניו זילנד
ניו זילנד: 49 הרוגים בפיגוע בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ'

אישה מציגה את תמונת אחד הקורבנות בטבח בניו זילנד, 16 במרץ 2019. רויטרס
אישה מציגה את תמונת אחד מקורבנות הטבח, היום/רויטרס

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הגיעה לקרייסטצ'רץ' ונפגשה עם שורדי הטבח ועם משפחות הקורבנות. ארדרן אמרה כי הנרצחים הגיעו ממדינות מרחבי העולם, בהן טורקיה, בנגלדש, אינדונזיה ומלזיה. לפחות אזרח סעודי אחד ושניים ירדנים היו בין ההרוגים, בעוד חמישה אזרחים פקיסטנים עדיין נעדרים.

שרה אחמד, אזרחית ניו זילנד ממוצא סומלי, סיפרה כי מחוותה של ראשת הממשלה נגעה לליבה. "זה אומר הרבה. זה סימן להגיד - אני איתכם", אמרה.

עוד באותו נושא

מסרים נגד "הפולשים" והספרה 14: הרמזים שהותיר הרוצח מניו זילנד

לכתבה המלאה
ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן בביקור משפחות הקורבנות בטבח בקרייסטצ'רץ', 16 במרץ 2019. רויטרס
הבעת תמיכה. ארדרן בביקור משפחות הקורבנות, היום/רויטרס

במשטרה המקומית מנסים כעת לענות על השאלה כיצד פספסו שירותי המודיעין את תכניתו של היורה בעל הדעות הקיצוניות, ברנטון טרנט. ארדרן ציינה כי לרוצח היה אישור נשיאת נשק מאז נובמבר 2017, אז החל לרכוש באופן חוקי כלי נשק. לדבריה, כמה מהנשקים שודרגו במטרה להפוך אותם לקטלניים יותר. "אני יכולה לומר דבר אחד עכשיו - חוקי הנשק שלנו ישתנו", הצהירה ראשת הממשלה.

במקביל, בבתי החולים בעיר עובדים הרופאים מסביב לשעון לטפל ב-39 פצועים ששרדו את הטבח. בין הפצועים מאושפזים במצב אנוש פעוט בן שנתיים וילדה בת ארבע.

תושבים מחוץ למסגד בו בוצע הטבח בניו זילנד, 16 במרץ 2019. רויטרס
תושבים מחוץ למסגד "אל נור" בקרייסטצ'רץ', היום/רויטרס
אנדרטת זיכרון מחוץ למסגד בו בוצע הטבח בניו זילנד, 16 במרץ 2019. רויטרס
פינת זיכרון בקרייסטצ'רץ', היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully