וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מניו זילנד הופיע בבית המשפט: "תכנן עוד מתקפות"

ברנטון טרנט, תושב אוסטרליה בן 28, יישאר במעצר עד דיון בחודש הבא אחרי הטבח ב-49 מתפללים בשני מסגדים בקרייסטצ'רץ'. לפי ראשת הממשלה, הוא תכנן להמשיך במסע הרצח שלו. היא הבטיחה להקשיח את חוקי הנשק. "היה לו רשיון נשק"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ברנטון טרנט, החשוד המרכזי בביצוע הטבח שאירע בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד, שבו נהרגו 49 מתפללים, הופיע הלילה (שבת) בפני בית המשפט בעיר. טרנט עומד בפני אישומים ברצח. בית המשפט קבע כי טרנט יישאר במעצר עד לדיון הבא ב-5 באפריל. הוא הגיע אזוק ולבוש בבגדי אסיר לבנים. טרנט, בן 28, שתק במהלך הדיון. עוד שני חשודים נותרו במעצר.

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, אמרה כי טרנט תכנן להמשיך בתקיפות נוספות טרם נתפס על ידי המשטרה. "העבריין היה נייד, היו ברכבו שני רובים נוספים, והוא בהחלט התכוון להמשיך במתקפה", אמרה ארדרן. עוד הוסיפה ארדרן כי ליורה בטבח בשני המסגדים היה רישיון נשק בתוקף ובתגובה, הבטיחה לערוך רפורמה בחוקי כלי הנשק במדינה.

לפי לשכתה, טרנט שלח מיילים עם המניפסט הגזעני והאנטי-מוסלמי שלו אל ראשת הממשלה, מנהיג האופוזיציה, יו"ר הפרלמנט ולעשרות כלי תקשורת דקות לפני תחילת הטבח. עם זאת, דובר מטעמה של ארדרן אמר כי לא ניתן היה למנוע את המתקפה רק בהתחשב באותם מיילים וכי המידע הועבר מיד לשירותי הביטחון.

לקריאה נוספת בנושא:
בצל הטבח בניו זילנד: תוגברה האבטחה סביב מסגדים ברחבי העולם
שוטרים בלי אקדחים: הפיגוע במסגדים ניפץ את תחושת הביטחון בניו זילנד
ניו זילנד: 49 הרוגים בפיגוע בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ'

ברנטון טרנט, החשוד המרכזי בטבח בניו זילנד בו נהרגו 49 מתפללים מוסלמים, 16 מרץ 2019. רויטרס
טרנט בבית המשפט בעיר קרייסטצ'רץ', הלילה/רויטרס

טרנט, אזרח אוסטרליה, שקיבל אחריות על הפיגוע, טען אמש שהגיע למדינה במיוחד כדי לתכנן את הירי ההמוני ולהוציא אותו לפועל. לדבריו, הוא איננו חבר באף ארגון. בעבר, תרם כספים לארגונים לאומניים לבנים שונים ושיתף איתם פעולה, אך אף אחד מהם לא הורה על המתקפה שבה פעל לבדו.

לפני הטבח, טרנט פרסם בעמוד הפייסבוק שלו מניפסט קיצוני נגד מהגרים. במניפסט כתב החשוד כי "לאומנות גזעית מספקת עוצמה" ו"רב-גוניות היא לא חוזקה. אחדות, תכלית, אמון, מסורת ולאומנות גזעית מספקים עוצמה. כל דבר אחר הוא רק קלישאות".

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, שהביע את תנחומיו ל"אחינו" בניו זילנד, אישר כי החשוד אזרח אוסטרליה ותיאר אותו כ"טרוריסט ימני קיצוני".

ברחבי העולם גינו בחריפות את המתקפה הקטלנית ביותר בניו זילנד אי-פעם, ובעולם המוסלמי אמרו כי היא נובעת מאסלאמופוביה גואה. בין המגנים היה גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ,אך הוא המעיט בתופעת הלאומנות הלבנה שהתחזקה בעולם המערבי מאז כניסתו לבית הלבן ב-2017.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
היורה בפיגוע הירי ההמוני במסגד בעיר כרייסטצ'רץ'. אתר רשמי
היורה בפיגוע הירי ההמוני במסגד בעיר כרייסטצ'רץ', ברנטון טרנט/אתר רשמי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully