וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדולה שפקדה את ישראל מעולם: אניית נוסעים מפוארת עגנה בחיפה

14.3.2019 / 8:21

אניית הקרוז "קוסטה ונציה" הושקה רק לפני שבועיים, ובמהלך הפלגת הבכורה שלה שיצאה מקרואטיה כל הדרך למזרח הרחוק היא עצרה ליממה בנמל חיפה. כלי השיט הענק, שאורכו 324 מטרים ורוחבו 37 מטרים, יכול לשאת יותר מ-5,000 נוסעים ונבנה בעלות של 780 מיליון דולר

צילום: גיאודרונס

לנמל חיפה נכנסה הבוקר (חמישי) אניית הקרוז הענקית "קוסטה ונציה" השטה בדגל איטליה, אחת מאניות הנוסעים הגדולות בעולם ואניית הנוסעים הגדולה ביותר שפקדה את ישראל מעולם. בתפוסה מלאה היא יכולה לשאת 5,260 נוסעים הלנים ב-2,116 תאים בנוחות מרבית, ומשרתים אותם 1,278 אנשי צוות.

זוהי הפלגת הבכורה של האנייה שהושקה רק לפני שבועיים, ב-1 במרץ, במעמד המשנה לראש ממשלת איטליה ושר הפנים, מתאו סלביני ונשיא "קרניבל", ארנולד דונלד. האירוע התקיים בנמל טרייסט באיטליה, לאחר שיצאה את מספנות "פינקנטיירי" (Fincantieri), שם נבנתה בעלות של 780 מיליון דולר עבור חברת "קוסטה" שבבעלות חברת "קרניבל", שרכשה אותה בשנת 2,000.

עוד בוואלה! NEWS:
העם עם הגולן, ארה"ב עדיין לא: חגיגות הריבונות המוקדמות של ישראל
מחקר: הסיכויים שמשקי בית במעמד בינוני יפלו אל קו העוני גבוה
סערה בדרום קוריאה: שני כוכבי פופ הסתבכו בפרשות מין

אוניית הנוסעים הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את ישראל עגנה בחמישי בנמל חיפה - "קוסטה ונציה".. נמל חיפה, אתר רשמי
37 מטר רוחב. אניית הפאר "קוסטה ונציה" בנמל חיפה/אתר רשמי, נמל חיפה

אורכה של אניית הענק, מדגם "ויסטה", הוא 324 מטרים ורוחבה 37 מטרים. היא יכולה לשייט בבטחה במהירות של 23 קשרים (43 קמ"ש). יש לה 20 סיפונים מהם 14 סיפוני תאי אורחים, והיא מתהדרת בשטחי בילוי ציבוריים רב-שימושיים רבים כולל פארק מים עם מגלשות, מגרש מיני גולף, קיר טיפוס, אזור לפעילות ספורטיבית ובריכה מקורה בתקרת זכוכית נפתחת. זאת, בנוסף לכל אזורי הפעילות בתוך האנייה. אנייה תאומה לה צפויה להצטרף לצי של קוסטה ב-2020.

עוד באותו נושא

המלכה מרי בישראל: האונייה הגדולה ביותר שנבנתה נכנסה לנמל חיפה

לכתבה המלאה

מקרואטיה, דרך איטליה ועד המזרח הרחוק

בסיסה של קוסטה בעיר גנואה. היא נוסדה ב-1854 כחברת אניות משא והחלה בשירות נוסעים ב-1947. היום היא חברת אניות הקרוז השנייה בגודלה באירופה, אחרי MSC, והיא מבדלת את עצמה מחברות אחרות באופי האירוח "האירופי-בינלאומי" שלה, "שלא יישר קו עם השוק האמריקני". אמריקנים מהווים כעשירית בלבד מנוסעי אניות החברה, איטלקים כרבע, והיא מפתחת עתה את הנתח שלה בשוק הסיני. "ונציה" נבנתה עבור חברת קוסטה במיוחד עבור שוק התיירות הסיני, שוק המתפתח בקצב מהיר. השילוט ברחבי האנייה כולל כיתוב בשפה הסינית.

להפלגה זו יצאה "קוסטה ונציה" מנמל טרייסט ביום שישי שעבר, ועד כה פקדה את נמל דוברובניק בקרואטיה, בארי באיטליה והרקליון ביוון. בחיפה היא עוגנת ליממה אחת בלבד, אז תצא לכיוון תעלת סואץ ולאחר שתחצה אותה היא תשייט בים האדום ותפקוד את נמל עקבה ביום ראשון הבא. משם היא תצא לכיוון נסיכויות המפרץ ותמשיך למזרח הרחוק.

אוניית הנוסעים הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את ישראל עגנה בחמישי בנמל חיפה - "קוסטה ונציה".. נמל חיפה, אתר רשמי
5,000 דולר לתא פנימי בתפוסה זוגית. האנייה "קוסטה ונציה"/אתר רשמי, נמל חיפה

על המסע הראשון והמלא המורכב משלושה חלקים שילמו הנוסעים החל מ-5,000 דולר לאדם, לתא פנימי בתפוסה זוגית. הוא נמכר בעיקר לשוק האסיאתי והאירופי. בחיפה לא יעלו נוסעים על האנייה - ישראלים שרצו להצטרף היו צריכים לטוס לאיטליה. המסע הזה יימשך 53 יום ויסתיים בנמל יוקוהמה ביפן ב-29 באפריל. אחר כך תפליג האנייה לנמל הבית המיועד לה בעיר שנגחאי בסין. משם, החל מסוף מאי, לאורך השנה תצא להפלגותיה.

בנמל חיפה מעודדים מלוח פקידות אניות הקרוז המתוכנן לעונה הקרובה. בעבר בעיקר הגיעו ליום אחד אותו עשו בירושלים ובבית לחם. רוב הקרוזים בשנתיים הקרובות יגיעו לשהייה של בין יומיים לשלושה בישראל ונפתחות כך יותר אפשרויות טיול ותרומה לתעשיית התיירות ובכלל לכלכלת ישראל בכלל וחיפה בפרט. בעגינה של יומיים-שלושה, אחרי סיור גם לנצרת ולכנרת, התיירים המפליגים פתוחים יותר לאפשרויות בילוי, קניות וסעידה בחיפה, בעכו ויעדים נוספים. לצורך זה הנמל מחפש עבור הנוסעים עוד אטרקציות, ולמרות היחס הצונן ממשרד ראש העיר, מקווים לשיתוף פעולה במיצג האורות שתוכנן לפאר את העיר ופרויקטים נוספים בנמל ובסביבתו.

אוניית הנוסעים הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את ישראל עגנה בחמישי בנמל חיפה - "קוסטה ונציה".. נמל חיפה, אתר רשמי
"קוסטה ונציה" בנמל חיפה/אתר רשמי, נמל חיפה
אוניית הנוסעים הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את ישראל עגנה בחמישי בנמל חיפה - "קוסטה ונציה".. נמל חיפה, אתר רשמי
"קוסטה ונציה" בנמל חיפה/אתר רשמי, נמל חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully