וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה מרי בישראל: האונייה הגדולה ביותר שנבנתה נכנסה לנמל חיפה

19.1.2019 / 12:08

"המלכה מרי השנייה" מגיעה במסגרת קרוז מסביב לעולם, שהחל בניו יורק בתחילת החודש. זהו ביקורה השני בישראל. 2,620 נוסעים, ו- 1,253 אנשי צוות מפליגים באונייה, בה הפאר וההשקעה בכל נוסע הוא כיאה לבני משפחת מלוכה

צילום מרחפן של האונייה המלכה מרי השנייה בנמל חיפה/צילום: ארז סימון, גיאודרונס

לנמל חיפה נכנסה הבוקר (שבת) אוניית הקרוזים הענקית "קווין מרי 2", האונייה הגדולה ביותר שנבנתה, לחניית ביניים במסעה סביב העולם. היא מגיעה לאחר שהתמודדה השבוע עם גלים שהגיעו לגובה של תשעה מטרים.

"המלכה מרי השנייה", היא אוניית הדגל של חברת הקרוזים המיתולוגית "קונראד ליין" (CUNARD LINE), שנוסדה בשנת 1939, ולה היסטוריה ארוכה שכללה עשרות אוניות. כיום יש לחברה שלוש אוניות - קווין ויקטוריה, קווין אליזבת' 2, והגדולה מכולן היא הקווין מרי 2. קונראד היא החברה היחידה המפעילה קו נוסעים סדיר בין אירופה לצפון אמריקה.

לקריאה נוספת:
"אם הכול ילך כשורה, אגיע ברביעי": מכתב מהטיטאניק יועמד למכירה
רפורמת ההפרטה יוצאת לדרך: "נמל חיפה נולד מחדש"
מאות חיילים בספינת הענק: נושאת מסוקים צרפתית עגנה בנמל חיפה

האונייה המלכה מרי השנייה עוגנת בנמל חיפה 19 בינואר 2019. צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס, תמונות גולשים
האונייה הגדולה ביותר שנבנתה. המלכה מרי עוגנת בנמל חיפה, היום/תמונות גולשים, צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס

מרי יצאה ב-3 בינואר מניו יורק שבארצות הברית למסעה סביב העולם. היא עצרה בסאות'המפטון שבאנגליה, שם הצטרפו להפלגה לא מעט בריטים שאוהבים במיוחד את אניותיה המיוחדות של קונראד. לאחר מכן, עצרה בנמל פיראוס ביוון ובחיפה היא עוגנת כעת ליומיים.

מחר היא תמשיך לתעלת סואץ ודרכה לים סוף, אל המזרח. ביקורה הראשון בישראל היה ב-2016. אז, כך גם היום, בשל השוקע החריג שלה, של עשרה מטרים, היא עוגנת גם הפעם במסוף המטען של הנמל במקום במסוף הנוסעים, הקטן יותר.

אורכה 345 מטרים, רוחבה 45 מטרים, ו-41 מטר בקו המים. כשנבנתה ב-2003 הייתה אוניית הנוסעים הארוכה, הרחבה והגבוהה ביותר שנבנתה מעולם, ועם תפוסה של 151,400 טון - גם הגדולה ביותר. עלות הבנייה שלה הסתכמה בכ-800 מיליון דולר.

עוד באותו נושא

הרימה עוגן: הושקה האנייה הגדולה בעולם "Symphony of the Seas"

לכתבה המלאה
קווין מרי ,2 נמל חיפה, אוניית קרוזים, 20 ינואר, 2019. MTO, ויזה אירופה
אורכה 345 מטרים, רוחבה 45 מטרים, קווין מרי 2/ויזה אירופה, MTO
האונייה המלכה מרי השנייה עוגנת בנמל חיפה 19 בינואר 2019. צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס, תמונות גולשים
יצאה ב-3 בינואר מניו יורק למסעה סביב העולם. האונייה, היום/תמונות גולשים, צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס

היא עדיין הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם, אך איבדה את כתר התפוסה כשהושקה "הסימפוני אוף דה סיז" של רויאל קריביאן, הארוכה ב-16 מטרים יותר ומכילה כפליים נוסעים. 2,620 נוסעים, ו- 1,253 אנשי הצוות של הקווין מרי, מפליגים באונייה, בה הפאר וההשקעה בכל נוסע הוא כיאה לבני משפחת מלוכה. המחיר בהתאם.

אם תרצו להצטרף להקפת העולם הבאה שלה מניו יורק לניו יורק, שתצא בתחילת ינואר 2020, תוכלו להשיג כרטיס לאדם במחיר של 26,634 דולר. אם תרצו את אחת הסוויטות, המחיר נכון להיום הוא 73,144 דולר. משך ההפלגה המלא - 113 יום. אפשר כמובן להפליג רק לקטע אחד או כמה.

הקווין מרי פותחת לנמל חיפה שנת קרוזים חדשה ומבטיחה. בנמל מדווחים על עלייה של 93% בשיעור התיירים שאמורים להגיע בשנת 2019 ביחס לשנת 2018, וכמעט הכפלה גם של כמות הישראלים שיצאו השנה להפלגות בים התיכון מנמל חיפה. זאת בזכות ה"קראון איריס", האונייה החדשה של חברת "מנו ספנות" שתתחיל את הפלגותיה באביב.

האונייה המלכה מרי השנייה עוגנת בנמל חיפה 19 בינואר 2019. צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס, תמונות גולשים
2,620 נוסעים, ו- 1,253 אנשי צוות מפליגים בה. קווין מרי בחיפה, היום/תמונות גולשים, צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס

בנוסף לאנייה של "מנו ספנות", בנמל חיפה מציינים בסיפוק שלא פחות מ-24 מותגים שונים של חברות ספנות שיפקדו את הנמל בשנת 2019 זאת לעומת 15 מותגים בשנת 2018. הבולטים שיצטרפו או יחזרו השנה לנמל חיפה הם רויאל קריביאן, MSC, נורוויג'יאן קרוז ליינס, קוסטה, קונרד, P&O ופולמנטור.

היות ותחום הקרוזים בעולם מתוכנן שנתיים קדימה, בנמל חיפה מדווחים כבר כעת על הזמנות גבוהות במיוחד גם לשנת 2020, בה יירשם גידול נוסף של למעלה מ-50% ביחס לשנה הקרובה. בסך הכל צפויים לעבור השנה בטרמינל הנוסעים בנמל חיפה 233,000 ישראלים ותיירים בהפלגות בינלאומיות מחיפה ואליה ובנמל נערכים לשנת שיא בהפלגות ישראלים.

לצורך כך מתבצע בימים אלה שיפוץ נרחב של טרמינל הנוסעים, הכפלה של אולם הצ'ק אין ורכש של מערכות ביומטריות לטובת ביקורת הדרכונים. גם שיפוץ חזית הטרמינל הסתיים בשנה האחרונה בטקס חגיגי במעמד שר התיירות יריב לוין.

האונייה המלכה מרי השנייה עוגנת בנמל חיפה 19 בינואר 2019. צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס, תמונות גולשים
בנמל חיפה מדווחים על הזמנות גבוהות גם לשנת 2020. האונייה מרי/תמונות גולשים, צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס

בנמל נרגשים כבר גם לקראת בואה הצפוי ב-14 במרץ, של "קוסטה ונציה", האונייה החדשה של קוסטה (מקבוצת קרניבל קרוז ליינס) כשעל סיפונה למעלה מ-5,000 נוסעים ו-2,000 אנשי צוות, בהפלגת הבכורה שלה, הפלגה מאירופה ליפן. גם היא תפקוד את נמל חיפה ליומיים.

בעבר נהגו האוניות להגיע ליום אחד, בו לרוב טיילו בירושלים ובבית לחם. בשנתיים הקרובות, הקרוזים יעגנו ליומיים-שלושה, והתיירים המפליגים יהיו פתוחים יותר לאפשרויות בילוי, קניות וסעידה בחיפה, בעכו, לסיור בנצרת, בכנרת ויעדים נוספים. עשרות אוטובוסים ימתינו גם היום ומחר על הרציף, לקחת את נוסעי קווין מרי לטיולים ברחבי הארץ.

לצורך העגינה הממושכת יותר, הנמל מחפש עבור הנוסעים אטרקציות נוספות. בנמל חיפה אומרים כי חברות הקרוזים בעולם מביעות התלהבות מפרויקט מיצג האורות שתוכנן בחיפה על ידי העירייה ומשרד התיירות. למרות הרוחות הקרות המנשבות ממשרד ראש העיר, בנמל מקווים שהפרויקט לא יבוטל.

האונייה המלכה מרי השנייה עוגנת בנמל חיפה 19 בינואר 2019. צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס, תמונות גולשים
24 מותגים שונים של חברות ספנות שיפקדו את הנמל בשנת 2019. הספינה/תמונות גולשים, צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס
האונייה המלכה מרי השנייה עוגנת בנמל חיפה 19 בינואר 2019. צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס, תמונות גולשים
הספינה עוגנת בנמל בחיפה, היום/תמונות גולשים, צילום רחפן: ארז סימון, גאודרונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully