וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת ההפרטה יוצאת לדרך: "נמל חיפה נולד מחדש"

19.12.2018 / 14:18

לאחר שהודיעו על מכירת הנמל למשקיע אסטרטגי, משרדי האוצר והתחבורה הגיעו להסכמות עם חברת נמל חיפה וההסתדרות לשקט תעשייתי, כדי להמשיך ולהכין את נמל המפרץ לקראת השקתו ב-2021. ראשת העיר חיפה לא השתתפה בטקס שנערך בנמל

צילום: באדיבות נמל חיפה ו'כאן דרום', עריכה: שניר דבוש

שר התחבורה ישראל כץ השתתף אתמול (שלישי) בטקס חתימת הסכם עקרונות המאפשר את המשך קידום הרפורמה ההיסטורית בנמלים במפרץ חיפה ואת המשך יישומה של תכנית "חזית הים העירונית" שמקדמת עיריית חיפה. "נמל חיפה נולד היום מחדש", הכריז השר.

במסגרת ההסכם יופרט ויימכר נמל חיפה בשלמותו למשקיע אסטרטגי כדי להכין את הנמל לתחרות הצפויה לו עם הנמל החדש ההולך ונבנה מזרחית לו והצפוי להיפתח ב-2021. מכרז למכירת כל מניות נמל חיפה צפוי בתוך כחצי שנה. המדינה מצידה הסכימה כי במקביל להיערכות לכניסתו של משקיע אסטרטגי לנמל, ישודרגו באופן מסיבי תשתיות הנמל לרבות השקעה עתידית בהעמקת הנמל והכנתו לקליטת אוניות ענק.

לקריאה נוספת:
ראשי ועדי הנמלים נקנסו בעשרות אלפים: "נזק של 350 מיליון בשבוע"
בית הדין ידון בבקשת נמל חיפה להפסיק את עיצומי העובדים

חתימה על הסכם הרפורמה בנמל חיפה. דוברות ההסתדרות,
"יוצאים לדרך חדשה". טקס החתימה על ההסכם, אתמול/דוברות ההסתדרות

עוד הוסכם כי משרד התחבורה יפתח דרכי גישה לנמל באופן שיאפשר תחרות שוויונית מול הנמל החדש. נושא נוסף שהוסדר בהסכם הוא העברת מחלקת הים לחברת בת ניטרלית בבעלות נמלי ישראל תוך חצי שנה מחתימתו, שתיתן שירותים לשני הנמלים, החדש והקיים, באופן שוויוני. לעובדים הובטח כי ההעברה תכלול את כל עובדי המחלקה ופעילותה.

כמו כן, כחלק מהיערכות הנמל לתחרות סוכמו צעדי התייעלות בסקטורים השונים בנמל הכוללים תכנית פרישה שתיכנס לתוקף בכפוף למינימום עובדים שיפרשו ואי קליטת עובדים בגינם, ביטול משרות לא יצרניות, שינוי מנגנון התגמול כך שיתמרץ עבודה יעילה יותר ושינוי נורמות עבודה נוספות, וזאת לצד מתן הגנה לעובדי "דור ב'" מפיטורי צמצום והגנה חלקית על שכר העובדים בשנים הראשונות לתחרות.

בטווח הקצר, תימשך פעילות רציפה לפחות בנמל אחד - נמל חיפה - עד להקמת הנמלים החדשים. בטווח הבינוני, תושבי מדינת ישראל צפויים להיות ממסחר תחרותי (ארבעה נמלים לפחות), רציפים חדשים ומודרניים, קיצור זמני ההמתנה והפחתת עלות המוצרים והסחורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נמל חיפה. דוברות המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
סוכמו צעדי התייעלות. נמל חיפה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשרד להגנת הסביבה

בהיבט של תכנון ופיתוח, הובטח כי "חזית הים העירונית" של חיפה תמומש וחברת נמלי ישראל (חנ"י) תתכנן את פיתוח נמל קישון מערב כאשר חברת נמל חיפה תהיה אחראית על הביצוע. נמל קישון מזרח יוחזר לידי נמל חיפה וישמש לפעילות מטען. כמו כן, יואץ התכנון של הרציף המזרחי ושל כרמל ב' כרציפי נמל עמוק - לאוניות מכולה ענקיות.

שר האוצר, משה כחלון אמר בטקס כי "מהרפורמה הזו כולם יצאו מנצחים: מדינת ישראל, העיר חיפה ועובדי נמל חיפה. הצעדים ברפורמה ישדרגו את איכות הנמל ויפתחו אותו לתחרות, מה שיביא לעבודה יעילה יותר בעלויות נמוכות יותר שיגולגלו לטובת המשק ואזרחי ישראל". שר התחבורה, ישראל כץ, אף ביקש להדגיש כי 99% מהמוצרים במדינת ישראל מיובאים דרך הנמלים וציין כי "התחרות הזאת והפעילות הזאת יחד עם הביטחון של העובדים ייצרו כאן פעולה של הורדה מתמשכת של יוקר המחייה".

השר כץ בירך על הסיכום שגובש ואמר כי מדובר בצעד משמעותי לקידום הרפורמה בנמלים. "תימשך בניית נמל המפרץ החדש, שיוביל בתוך שנים ספורות להגדלת התחרות, הוזלת יוקר המחיה והפיכתה של ישראל למרכז סחר ותובלה ימית, לטובת המשק הישראלי, עובדי הנמלים וכלל אזרחי ישראל", הוסיף השר כץ.

ראשת העיר נעדרה מהטקס

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "ההסכם בנמל חיפה הוא לא פחות ממהלך היסטורי שיועיל לכלכלה הישראלית בכלל ולעיר חיפה בפרט", והזכיר כי "זוהי רק מחצית הדרך - בפנינו עומדת עוד עבודה רבה לקראת הסכם מקביל גם בנמל אשדוד". יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי הבטיח לעובדים כי "ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד עובדי הנמלים כפי שעשתה במהלך השנים".

בטקס השתתפו גם יו"ר דירקטוריון נמל חיפה אשל ארמוני, מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן, חברי הדירקטוריון, חברי ההנהלה, ראשי הוועדים והעובדים; מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר; ראש רשות החברות הממשלתיות יעקב קוינט, הממונה על אגף תקציבים שאול מרידור, סגן הממונה על השכר באוצר אפי מלכין, נציגי חברת נמלי ישראל ובכירים נוספים.

מטה בחירות עינת קליש רותם. שלומי גבאי
נעדרה מהטקס. קליש-רותם/שלומי גבאי

באופן תמוה, ועל רקע המתיחות בין מפלגת הליכוד לראשת עיריית חיפה עינת קליש-רותם, לא השתתפה באירוע. אחד מיועציה מסר כי זאת בשל התחייבות קודמת. ההיעדרות בלטה במיוחד על רקע עיסוקה המרכזי והיומיומי של קליש-רותם מאז נבחרה בבלימת פיתוח נמל המפרץ ושטחי הלוגיסטיקה שיועדו לו, על חשבון פיתוח של שדה תעופה בינלאומי לעיר. בנמל חיפה אמרו כי את ההזמנות לטקס ביצעו משרדי הממשלה. גורם אחר רמז כי כלל לא הוזמנה. לפני חודש, ביומה הראשון לתפקיד, נעדרה קליש-רותם מאירוע שנערך בנמל במעמד שר התיירות יריב לוין מהליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully