וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין ידון בבקשת נמל חיפה להפסיק את עיצומי העובדים

22.3.2018 / 3:45

חברת נמל חיפה ביקשה מבית הדין להכריז על מהלכי ועדי העובדים בזיון בית המשפט, לאחר שלדבריה לא התבצעה כל עבודה תפעולית בנמל. העובדים מכחישים כי הם נוקטים עיצומים

עובדי נמל חיפה לא חזרו לעבודה, מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
נמל חיפה/אדריאן הרבשטיין

בית הדין הארצי לעבודה ידון הבוקר (חמישי) בבקשת חברת נמל חיפה להפסיק לאלתר את עיצומי העובדים ולהכריז על מהלכי ועדי העובדים בזיון בית המשפט. העובדים מכחישים כי הם נוקטים עיצומים, אבל בחברת הנמל אומרים כי למעשה לא הייתה אתמול פריקה וטעינה של אניות ולא התבצעה כל עבודה תפעולית. הרקע לעיצומים הוא הסכם עבודה חדש במסגרת הרפורמה בנמלים וצעדי התייעלות הנדרשים לקראת הפעלתם של נמלי הים הפרטיים החדשים.

המשא ומתן עליו עמלים שנים היה אמור להיחתם בתוך ימים ספורים אבל אתמול בבוקר כונסה אסיפת פתע של העובדים, ובמהלכה הודיעו חברי ועדי העובדים על התפטרותם המידית מתפקידיהם בוועד. לדברי חברת הנמל, מיד לאחר מכן חדלו מעבודתם נהגי גוררי המכולות ומפעילי המנופים, תורים ארוכים של משאיות השתרכו בנמל והן לא טופלו. במקביל, סמוך לבניין המשרדים של הנהלת הנמל הפגינו בצהריים עובדים, תוך שהקיפו את הבניין בצפירות.

עובדי נמל חיפה לא חזרו לעבודה, מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
נמל חיפה/אדריאן הרבשטיין

ההנהלה פנתה לאבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבל נענתה כי השביתה אינה על דעתה של ההסתדרות. העובדים טוענים כי ההסתדרות אינה מגבה אותם במשא ומתן. בחברת נמל חיפה הזכירו כי שביתה דומה התחוללה בדיוק לפני שנה. בנמל מעריכים את הנזק הישיר כתוצאה מהשביתה בכ-2.5 מיליון שקלים ליום.

"אנו רואים בחומרה רבה את העיצומים הפרועים שבהם החלו העובדים ללא כל צורך", מסרו מחברת נמל חיפה. "אנו מצרים מאוד על ההיגררות של עובדי חיפה אחרי העיצומים בנמל אשדוד. אם השפיות ושיתוף הפעולה ינצחו נוכל להגיע במהירות להישגים חשובים לכל הצדדים, בעיתוי קריטי שייתכן ולא יחזור". עוד נמסר כי "דירקטוריון והנהלת הנמל בחיפה ונציגי העובדים וההסתדרות קרובים לחתימה על הסכם התייעלות".

אלא שממכתב ההתפטרות ששיגרו אייל זלץ יו"ר ועד עובדי טרנספורט ואילן לסרי יו"ר ועד עובדי סוור לאבי אדרי, עולה כי נותרו נושאים רבים עליהם עדיין אין הסכמה עם ההנהלה, כמו מתווה הפרישה, מתווה 70% פרמיה ופיתוח תשתיות בנמל ביטחון תעסוקתי לעובדים. אשל ארמוני, יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה איים כי "אם שיבושי העבודה בנמל יימשכו, נשקול לפתוח מחדש את כל הנחות היסוד של ההסכם המתגבש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully