וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חיילים בספינת הענק: נושאת מסוקים צרפתית עגנה בנמל חיפה

9.7.2018 / 22:57

"דיקסמיד" הצרפתית עגנה בנמל והחיילים שעל סיפונה זכו למעט נופש על החוף. מחר תיערך על סיפונה הקרנה של משחק הכדורגל של חצי גמר המונדיאל צרפת-בלגיה. עד יום הבסטיליה צפויים נוסעיה כבר לשוב ללב ים. צפו בתיעוד הרחפן

צילום: ארז סימון גיאודרונס, עריכה: שניר דבוש

נושאת המסוקים הצרפתית "דיקסמיד" נכנסה אתמול (ראשון) לנמל חיפה, שם היא צפויה לעגון עד ליום רביעי הקרוב. מדובר בנושאת מסוקים אמפיבית המשרתת את הצי של צרפת למשימות תגובה מהירה וחילוץ, כמו במשימותיה כחלק מכוח נאט"ו וכוחות האו"ם והאיחוד האירופי.

עם עגינתה בנמל חיפה היא החלה לעבור עבודות לתחזוקתה ולהצטיידותה באספקה טרייה, והחיילים שעל גביה זכו למעט נופש על החוף. מחר תיערך על סיפונה הקרנה של משחק הכדורגל של חצי גמר המונדיאל צרפת-בלגיה. ביום רביעי היא צפויה לעזוב את הנמל אל הים הפתוח לקראת יום שבת, אז יחגגו נוסעיה את יום העצמאות של צרפת, יום הבסטיליה.

הספינה נבנתה בצרפת בעלות של כחצי מיליארד יורו כאחת משלוש ספינות שנרכשו על ידי הצי הצרפתי. "דיקסמיד" נושאת כ-450 חיילים ומלחים ובשעת חירום יכולה לשאת כמות כפולה מזאת, כמו גם 16 עד 30 מסוקים שיכולים להמריא משישה מנחתים, 70 כלי רכב ו-13 טנקים. כמו כן, היא יכולה לשמש כבית חולים צף עם 69 מיטות.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 12 רעידות אדמה בחמישה ימים: ישראל נערכת לתרחיש קיצון
"זה לא פשע": סרטוני המחאה של נשות איראן נגד מעצר כוכבת הרשת
אדלשטיין: אם נתניהו יואשם בשוחד - הציבור יבקש שיסיק מסקנות

נושאת המסוקים האמפיבית הצרפתית "דיקסמיד" עוגנת בנמל חיפה. נמל חיפה, מערכת וואלה! NEWS
משמשת למשימות תגובה מהירה וחילוץ. דיקסמיד בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, נמל חיפה

אתמול הודיע חיל הים על השלמת תרגיל ייחודי ראשון מסוג וברצפת בשיתוף כוחות הצי הצרפתי, שנערך לפני כשלושה שבועות. במסגרת התרגיל, שכמותו לא נערך מאז שנת 1963, עגנו ספינות הטילים אח"י כידון ואח"י אילת אימון בטולון, עיר נמל מרכזית בצרפת לחופי הים התיכון - ונמל הבית של ה"דיקסמיד".

במשך חמישה ימים קיימו ספינות הטילים של חיל הים הישראלי והצי הצרפתי אימון משותף שכלל מספר רב של תרחישים. לדברי בכיר בחיל הים, בתרגיל שיתפו כוחות צה"ל פעולה עם הכוחות הצרפתיים ושני הציים למדו רבות והגבירו את מוכנות לוחמי שייטת ספינות הטילים (סטי"לים) של החיל.

במהלך הביקור בצרפת נפגש מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, עם מפקד הצי הצרפתי אדמירל כריסטוף פרזוק. לדברי אלוף שרביט: "בעידן הנוכחי, שבו רבות התהפוכות ורבים השינויים, זווית הראייה של זרוע הים הישראלי חייבת להיות גלובלית". עוד הוסיף מפקד החיל כי "שיתופי פעולה עם ציים מערביים הם חיוניים והכרחיים, על מנת לחזק את ביטחון ישראל במרחב הימי. על כן, התרגיל המשותף עם הצי הצרפתי, שהוסיף לשני הצדדים ידע ויכולת חדשה ומשמעותית - מהווה אבן דרך נוספת בחיזוק הזרוע בהיבטי הפעולה הבינלאומית".

עוד באותו נושא

טיל על ספינה וחילוץ פצועים: חיל הים ערך תרגיל עם הצי הצרפתי

לכתבה המלאה
נושאת המסוקים האמפיבית הצרפתית "דיקסמיד" עוגנת בנמל חיפה. נמל חיפה, מערכת וואלה! NEWS
יכולה להפוך לבית חולים נייד. נושאת המסוקים דיקסמיד/מערכת וואלה! NEWS, נמל חיפה
נושאת המסוקים האמפיבית הצרפתית "דיקסמיד" עוגנת בנמל חיפה. נמל חיפה, מערכת וואלה! NEWS
450 חיילים ועשרות כלי רכב וטיס. דיקסמיד/מערכת וואלה! NEWS, נמל חיפה
נושאת המסוקים האמפיבית הצרפתית "דיקסמיד" עוגנת בנמל חיפה. נמל חיפה, מערכת וואלה! NEWS
מחר יוקרן על גביה משחק המונדיאל צרפת-בלגיה. דיקסמיד/מערכת וואלה! NEWS, נמל חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully