וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: אם נתניהו יואשם בשוחד - הציבור יבקש שיסיק מסקנות

9.7.2018 / 21:58

יו"ר הכנסת התייחס לחקירות נתניהו, שעמו ערך "סולחה" בשבוע שעבר. "אם יסתיימו בעסקת טיעון, לא מבין למה הוא צריך להתפטר", אמר בשיחה עם עיתונאים. על יחסיו עם רגב: "מי שרוצה ליישר את ההדורים - דלתי פתוחה"

מתוך הטוויטר של יו"ר הכנסת

(אדלשטיין על הסיכום עם נתניהו בנוגע לטקס המשואות, בחודש אפריל)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר היום (שני) בשיחה עם עיתונאים בכנסת כי אם "יוגש כתב אישום חמור בנושאים של שוחד או משהו שקשור לצוללות" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אז רוב הציבור יגיד שהוא צריך להסיק מסקנות". כשנשאל "האם רוב הציבור כולל גם אותך?" - הוא הגיב בחיוב.

עם זאת, אדלשטיין הדגיש כי אם "יהיו דברים שבשימוע או במשפט יסתיימו בעסקת טיעון, הודאה וקנס - לא מבין למה הוא צריך להתפטר". אדלשטיין ציין כי "התמונה שמצטיירת כרגע מהתקשורת היא אולי שלא כל הדברים הקשים ששמענו עליהם יגיעו לכתב אישום".

עוד בוואלה! NEWS:
"לצוד" את בלוני התבערה כשהם באוויר: המערכת שתילחם בטרור ההצתות
בעקבות הביקורת: נדחו ההמלצות להתיר ריבוי נשים בחברה הבדואית
פאד קפאו למיטה: האוכל שביקשו הנערים שחולצו מהמערה בתאילנד

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במהלך מליאת הכנסת 30 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מעריך שלא כל החשדות נגד נתניהו יגיעו לכתב אישום. אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אדלשטיין, שערך בשבוע האחרון "סולחה" עם נתניהו, התייחס בקולו לראשונה מאז העימות המתמשך סביב נאומו בטקס הדלקת המשואות ליחסים עם ראש הממשלה. "חזרנו ליחסים כמו תמיד", הוא אמר. "כל מי שחלם שאפשר לתת מכת מחץ וזהו, טעה".

בשיחה אדלשטיין טען כי "היה ברור לשני הצדדים שהיחסים יחזרו בנקודה הנכונה. שנינו סיכמנו שהפרשה מאחורינו ומבחינתי זה נגמר". הוא הוסיף כי "אילו היו משאירים את זה לשנינו - כולם היו יוצאים מזה הרבה יותר טוב. אני לא מסתיר שנירמול היחסים עם ראש הממשלה עוזר בפריימריז".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ה-4 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
ערכו סולחה. אדלשטיין עם הזוג נתניהו בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS

כשהוא נשאל האם כעס על כך שנתניהו הפר את הסיכום על אורך נאומו בטקס, אדלשטיין הגיב: "אתה לא היית כועס?". במהלך השיחה התייחס יו"ר הכנסת גם ליחסיו עם השרה מירי רגב בעקבות טקס הדלקת המשואות ולאפשרות שהוא יישר את ההדורים עמה. "אני לא רבתי עם אף אחד", אמר. "מי שרוצה ליישר איתי את ההדורים - דלתי פתוחה תמיד". אדלשטיין גם אמר כי הוא דוחה את הפרשנויות לפיהן ראש הממשלה דחק את רגב כדי לקרב אותו. "נתניהו רוצה שכל אגפיו יהיו מכוסים. הוא לא כל כך מהר דוחק את מירי רגב והיא לא כל כך מהר נמחקת מהרשימה".

במהלך התדרוך עם העיתונאים הוא גם קרא לשר האוצר משה כחלון, לשרים נפתלי בנט ואיילת שקד ולשר אביגדור ליברמן לשוב לליכוד: "לא הייתי מתנגד שכל בכירי הליכוד לשעבר יחזרו לליכוד". הוא הוסיף כי "אין לי ספק שאנשים שהוזכרו כאן אם יתמודדו ברשימה הבאה לכנסת , הם ייכנסו במקומות גבוהים". על האפשרות שיתמודד לנשיאות אמר: "מאד נהנה שמדברים בתקשורת ובציבור - זה נורא מחמיא אבל אני לא יודע".

שרת התרבות והספורט מירי רגב. ניב אהרונסון
"נתניהו לא דוחק אותה כל כך מהר מהרשימה". רגב/ניב אהרונסון

יו"ר הכנסת העריך כי חוק הגיוס לא יובא לאישור בקריאה שניה ושלישית במושב הנוכחי והוסיף כי לדעתו "חוק הלאום יעבור אבל יוגשו נגדו בג"צים". אדלשטיין גם לא חסך ביקורת מחברי הכנסת הערביים בסיעת בל"ד. "במצב שבל"ד לא קיימים בכנסת, מדינת ישראל, הציבור הערבי, דו-קיום, כולם יהיו במצב טוב יותר כי קיצוניים הזויים הם לא מה שאנחנו צריכים", אמר.

אדלשטיין גם התייחס לביקורת שהשמיע לא פעם על ח"כים שפנו לבג"ץ נגד חוקים שעברו בכנסת: "מעולם לא הסתרתי שזו בושה וחרפה שח"כים הולכים לבג"ץ, על כל נושא שהוא. אני אומר לכל מי שמרגיש מושפל - על זה אתה מקבל משכורת. תעבוד בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully