וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאד קפאו למיטה: האוכל שביקשו הנערים שחולצו מהמערה בתאילנד

הקבוצה הראשונה שחולצה מאושפזת בבידוד, לצורך בדיקות שיקבעו אם הם נדבקו ב"מחלת המערות" - שעלולה להיות קטלנית ללא טיפול ראוי. למרות זאת, התיאבון שלהם לא נפגעו והם ביקשו את המנה המקומית המסורתית. "הם שמחים וחשים בטוב"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

האוכל שביקשו ארבעת הנערים המחולצים מהמערה בצפון תאילנד היה פאד קפאו, מנה מסורתית המכילה אורז מטוגן, בשר ועלי בזיליקום - כך אמר היום (שני) ראש צוות החילוץ, נרונגסק אוסוטנקורן. "הם אמרו כי הם רוצים פאד קפאו", אמר בתדרוך לכתבים, בזמן שהצוללנים השלימו את חילוצם של ארבעה נערים נוספים ושמונה בסך הכול ביומיים.

המבצע מתנהל בסודיות רבה, וזהותם של הנערים שחולצו טרם נחשפה. אפילו משפחותיהם לא יודעות אם יקיריהם הוצאו מחוץ לבטן האדמה מתוך "כבוד למשפחות הנערים שעדיין לכודים".

מסוק צבאי אשר נושא עימו חלק מקבוצות הכדורגל שהיו תקועים במערה מתקרב לשדה התעופה הצבאי בצ'יאנג ראי, תאילנד 9 ביולי 2018. רויטרס
מסוק שנושא את אחד הנערים המחולצים, היום/רויטרס

לדברי ראש משימת החילוץ, הילדים מוחזקים בבידוד מבית החולים מחשש לזיהומים. הוא אמר כי ארבעת הנערים המשוחררים מאתמול "שמחים וחשים בטוב" והוסיף כי הרופאים בוחנים את האפשרות שהמשפחות שלהם יוכלו לבקר אותם מרחוק, דרך זכוכית.

גורם המעורב במשימת החילוץ, שראה את שני הנערים הראשונים יוצאים אתמול מהמערה, אמר כי הם נראו עייפים, אך בריאים. הוא הוסיף כי אחד מהם אף נראה "רענן". לדבריו, "דמיינו רצי מרתון. זה היה כמו שהם הגיעו לקו הסיום מותשים".

עוד באותו נושא

תאילנד: 4 נערים חולצו מהמערה ביום השני למבצע; 5 נותרו לכודים

לכתבה המלאה
עיתונאי מדווח מחוץ למערה בה לכודים הנערים מקבוצת כדורגל התאילנדית במחוז צ'יאנג ראי  9 ביולי 2018. רויטרס
שמונה נערים חולצו ביומיים הראשונים של המבצע. אזור המערה, היום/רויטרס

בבית החולים בצ'יאנג ראי, הוצבו ברזנטים ירוקים כדי למנוע כל אפשרות של הצצה לתוך המקום. אמבולנסים חנו בסמוך כדי לקלוט את יתר הנערים. גורם בבית החולים אמר כי הנערים הראשונים מטופלים במחלקה שהוקצתה במיוחד למשימת החילוץ.

צוותים רפואיים המעורבים במשימת החילוץ אמרו כי הם יתמקדו בנשימתם של הנערים, בסימנים להיפותרמיה ובזיהום ריאות אפשרי המכונה "מחלת המערות". הזיהום, שעלול להיגרם מצואת עטלפים וציפורים, עלול להיות קטלני ללא טיפול הולם והוא עלול להתפשט למקומות נוספים בגוף.

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully