וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: 4 נערים חולצו מהמערה ביום השני למבצע; 5 נותרו לכודים

היום השני של המבצע הסתיים בהצלחה, עם חילוצים של ארבעה נערים נוספים הסובלים מצינון. הקבוצה האחרונה, הכוללת גם את המאמן, תישאר בבטן האדמה עוד יממה. זהותם של המחולצים טרם נחשפה, והם מוחזקים בבידוד מחשש לזיהומים. "הם מבקשים אורז מטוגן"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

צוותי ההצלה בתאילנד חילצו היום (שני) עוד ארבעה נערים מהמערה בצפון המדינה, שהצטרפו לארבעת חבריהם ששוחררו אתמול אחרי יותר שבועיים שבהם היו לכודים מתחת לקרקע. עוד ארבעה נערים ומאמנם בן ה-25 נותרו במתחם התת-קרקעי במחוז צ'יאנג ראי, שבו נלכדו לפני 16 ימים, והם אמורים להיות מחולצים בימים הקרובים.

צוות החילוץ גדל ביום השני בהשוואה ליום הראשון, וכלל 18 צוללנים מרחבי העולם. גורמים בשירותי ההצלה אמרו לרשת BBC כי הנערים יצאו מצוננים, אך מצבם הרפואי הכללי טוב.

אחרי הפסקת הלילה במאמצי החיפוש, ולמרות המשך הגשמים, המבצע חודש בשעה 11:00 (7:00 שעון ישראל) והסתיים כעבור עשר שעות - שעתיים פחות ממשך זמן היום הראשון של מאמצי החילוץ. הצי התאי, שאישר כי "שמונה חזירי בר" - על שם קבוצת הכדורגל שלהם - חולצו עד כה אמר כי המשך המבצע תלוי בתנאים בשטח. לדבריו, מצבם של חמשת הנותרים במערה "טוב".

המבצע מתנהל בסודיות רבה, וזהותם של הנערים שחולצו טרם נחשפה. אפילו משפחותיהם לא יודעות אם יקיריהם הוצאו מחוץ לבטן האדמה.

לקריאה נוספת:
"מוכנות שיא": החל מבצע חילוץ הנערים הלכודים במערה בתאילנד
"מאבק נגד הזמן - והמים": מבצע חילוץ הנערים נמשך תחת גשם כבד
המאמן הלכוד עם הנערים בתאילנד: "לא כולם במצב טוב, אני מתנצל"

פועלים מחוץ למערה בצפון תאילנד שבה לכודים הנערים, 9 ביולי 2018. GettyImages
פועלים מחוץ למערה, הבוקר/GettyImages

בשעות הבוקר אמר ראש משימת החילוץ, נרונגסק אוסוטנקורן, כי הנערים מוחזקים בבידוד מבית החולים מחשש לזיהומים. הוא הוסיף כי זהותם לא פורסמה עוד מתוך "כבוד למשפחות הנערים שעדיין לכודים". הוא אמר כי ארבעת הנערים הראשונים שחולצו "שמחים וחשים בטוב" וכי הם ביקשו לאכול אורז מטוגן. הוא הוסיף כי הרופאים בוחנים את האפשרות שהמשפחות שלהם יוכלו לבקר אותם מרחוק, דרך זכוכית.

עוד באותו נושא

תאילנד: 4 מ-12 הנערים הלכודים במערה חולצו; המבצע יחודש מחר

לכתבה המלאה
הנערים שנלכדו במערה במחוז צ'אנג ראי בתאילנד לאחר איתורם בידי צוותי החילוץ, 3 ביולי 2018. אי-פי, AP
מרתקים מדינה שלמה. הנערים הלכודים במערה/AP, אי-פי

הפעולות לחילוץ הנערים - בני 11 עד 16 - ומאמנם בן ה-25 חודשו הבוקר, לאחר שאתמול הן הופסקו לצורך חידוש אספקת החמצן של הצוות ועריכת הכנות נוספות בתוך המערה. ארבעת המחולצים הראשונים פונו במסוק לבית חולים שנמצא בלב המחוז, במרחק של 70 ק"מ מהמערה השוכנת באזור הגבול עם מיאנמר.

שר הפנים אנופונג פאוצ'ינדה אישר גם הוא כי מצבם הבריאותי של הנערים המשוחררים מיום ראשון טוב. הוא לא מסר פרטים נוספים.

אתמול נטען כי סדר החילוץ נקבע על בסיס מצבם הפיזי של הלכודים, אולם ראש המבצע אמר היום כי מי שהיה מוכן לווה מחוץ למערה, ללא קשר למצבו.

המערה שבה נמצאים הנערים בתאילנד. -, מערכת וואלה! NEWS
המערה שבה נמצאים הנערים בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, -

גורם המעורב במשימת החילוץ, שראה את שני הנערים הראשונים יוצאים מהמערה, אמר כי הם נראו עייפים, אך בריאים. הוא הוסיף כי אחד מהם אף נראה "רענן". לדבריו, "דמיינו רצי מרתון. זה היה כמו שהם הגיעו לקו הסיום מותשים".

בבית החולים בצ'יאנג ראי, הוצבו ברזנטים ירוקים כדי למנוע כל אפשרות של הצצה לתוך המקום. אמבולנסים חנו בסמוך כדי לקלוט את יתר הנערים. גורם בבית החולים אמר כי הנערים הראשונים מטופלים במחלקה שהוקצתה במיוחד למשימת החילוץ.

צוותים רפואיים המעורבים במשימת החילוץ אמרו כי הם יתמקדו בנשימתם של הנערים, בסימנים להיפותרמיה ובזיהום ריאות אפשרי המכונה "מחלת המערות". הזיהום, שעלול להיגרם מצואת עטלפים וציפורים, עלול להיות קטלני ללא טיפול הולם והוא עלול להתפשט למקומות נוספים בגוף.

חבריהם של הנערים הלכודים במערה בצפון תאילנד מתפללים למענם, 9 ביולי 2018. רויטרס
חבריהם ללימודים של הנערים הלכודים מתפללים למענם, היום/רויטרס

הממשלה בתאילנד פרסמה אתמול את תכנית החילוץ, ובמסגרתה כל ילד ילווה בשני צוללנים, שהתאמנו על המתווה בימים האחרונים. הם יצללו יחד ויתקדמו על ידי החבלים שאותם הניחו המחלצים בימים האחרונים. כשהם יגיעו לדרך צרה, הם ישחררו את בלוני החמצן מגבם ויעבירו אותם באטיות לנערים. לאחר שיגיעו לחלק במערה המכונה "חדר 3", הם יצעדו ברגל עד היציאה. כל מסע צלילה היה אמור להימשך כ-11 שעות, אך הוא התקצר בשל ירידת מפלס המים.

(עדכון ראשון: 7:53)

קרובי משפחה של אחד הנערים הלכודים במערה בצפון תאילנד, 9 ביולי 2018. רויטרס
בני משפחה של אחד הנערים הנעדרים, היום/רויטרס
מסוק צבאי אשר נושא עימו חלק מקבוצות הכדורגל שהיו תקועים במערה מתקרב לשדה התעופה הצבאי בצ'יאנג ראי, תאילנד 9 ביולי 2018. רויטרס
מסוק מפנה את אחד הנערים שחולצו מהמערה, היום/רויטרס
שוטרים מקיפים את אזור המערה, תאילנד, יולי 2018. רויטרס, רויטרס
שוטרים סמוך לאתר החילוץ, הבוקר/רויטרס, רויטרס
צוותי החילוץ במתחם שהוקם סביב פתח מערת תאם לואנג לקראת תחילת מבצע חילוץ הנערים ומאמנם הלכודים במקום, 8 ביולי 2018. AP
היערכות סמוך למערה, אתמול/AP
  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully