וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: 4 מ-12 הנערים הלכודים במערה חולצו; המבצע יחודש מחר

הקבוצה הראשונה יצאה בשלום מהמערה בצפון המדינה אחרי 15 ימים מתחת לקרקע, כחלק מהמבצע המורכב שבו משתתפים גם צוללנים זרים. הם הועברו לבית חולים באזור. מאמצי החילוץ התקדמו מהר מהמשוער, אך הופסקו למשך כעשר שעות כדי למלא את בלוני החמצן

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ארבעה נערים חולצו היום (ראשון) מהמערה בצפון תאילנד אחרי 15 ימים רצופים, ויתר תשעת חברי הקבוצה, עוד שמונה נערם ומאמן הכדורגל שלהם, יישארו בבטן האדמה במחוז צ'יאנג ראי עד המשך המבצע מחר - כך אמר ראש מבצע החילוץ בתום היום הראשון למבצע.

המבצע, שהתקדם מתבצע במהירות רבה יותר ממה ששוער בתחילה, הופסק למשך עשר שעות לפחות בשל הצורך למלא את בלוני החמצן של הצוללנים. עם זאת, התחזקות הגשם באזור גורמת לדאגה בקרב הרשויות לקראת חידוש מאמצי ההצלה.

הנער הראשון הגיח מהמערה קצת לפני השעה 13:40, כארבע שעות לפני החישוב המקורי. זאת ככל הנראה בזכות שאיבת המים, שהובילה לירידה במפלס מה שאפשר להם לצעוד את חלק מהדרך החשוכה ולא לעבור אותה בצלילה.

לקריאה נוספת על המבצע בתאילנד
"מוכנות שיא": החל מבצע חילוץ הנערים הלכודים במערה בתאילנד

צוותי חילוץ הנערים מהמערה בצפון תאילנד, 8 ביולי 2018. GettyImages
צוותי ההצלה מחוץ למערה, הערב/GettyImages

הנערים חולצו לפי מידת חוזקם הפיזי, אחרי שעברו אתמול בדיקות בתוך המערה. בני משפחותיהם ממתינים הם בבית חולים מקומי, שלשם הם פונו כדי לעבור בדיקות רפואיות מקיפות יותר. מהמתחם נראו יוצאים מסוקים ואמבולנסים, עם רדת החשיכה באזור.

עוד באותו נושא

"מוכנות שיא": החל מבצע חילוץ הנערים הלכודים במערה בתאילנד

לכתבה המלאה
מסוק עם כמה מהנערים המחולצים מהמערה בצפון תאילנד ממריא לבית החולים, 8 ביולי 2018. רויטרס
מסוק עם חלק מהנערים ממריא מהמתחם לבית החולים, היום/רויטרס

צוות החילוץ כולל 13 צוללנים זרים, לצד חמישה צוללנים מיחידת העלית "אריות הים" של הצי התאי. חילוץ הקבוצה, הלכודה במערות ת'אם לואנג 15 לילות רצופים, אמור להתבצע בקבוצות של ארבעה. המאמן בן ה-25, המכונה אייק, יהיה בקבוצה האחרונה.

"היום הצלנו לחלץ ולהחזיר ארבעה ילדים בבטחה", אמר ראש צוות החיפושים, נרונגסק אוסוטנקורן. עם תחילת המבצע, בשעה 6:00, אמר לכתבים: "זהו הד-דיי".

13 צוותים רפואיים המתינו מחוץ למערה, הכוללים מסוק ואמבולנס - אחד עבור כל 13 הלכודים. מקור בבית החולים שאליו מועברים הנערים והמאמן אמרה כי חמישה רופאים ממתינים לקבוצה ו-30 רופאים נוספים נמצאים במצב המתן. לדבריה, כולם דרוכים לקראת הגעתם.

כוחות משטרה מסייעים במאמצי חילוץ קבוצת הכדורגל התאילנדית הלוכדים במערה 8 ביולי 2018. רויטרס
צוותי החילוץ בכניסה למערה, הבוקר/רויטרס

הממשלה פרסמה בבוקר את תכנית החילוץ, ובמסגרתה כל ילד ילווה בשני צוללנים, שהתאמנו על המתווה בימים האחרונים. הם יצללו יחד ויתקדמו על ידי החבלים שאותם הניחו המחלצים בימים האחרונים. כשהם יגיעו לדרך צרה, הם ישחררו את בלוני החמצן מגבם ויעבירו אותם באטיות לנערים. לאחר שיגיעו לחלק במערה המכונה "חדר 3", הם יצעדו ברגל עד היציאה. כל מסע צלילה היה אמור להימשך כ-11 שעות, אך הראשון היה קצר מהצפוי.

הנערים שנלכדו במערה במחוז צ'אנג ראי בתאילנד לאחר איתורם בידי צוותי החילוץ, 3 ביולי 2018. אי-פי, AP
רוצים לשוב הביתה. הנערים במערה/AP, אי-פי

הרשויות אמרו כי יתרונות התכנית הם שהחילוץ יוכל להתבצע במהירות וללא משאבים רבים, אך הן הזהירו כי נדרשת גם מיומנת גבוהה של הצוללנים, כמו גם יכולות צלילה מסוימות של הנערים, התמקדות במטרה והימנעות מפאניקה.
נתיב היצאה מהמערה יהיה חשוך, ולעתים רוחבו יהיה קצת יותר מחצי מטר, תנאים שמקשים אפילו על צוללני המערות המובילים בעולם. ביום שישי, מת חבר לשעבר ביחידת "אריות הים" במהלך הצלילה, כשאיבד את החמצן.

המערה שבה נמצאים הנערים בתאילנד. -, מערכת וואלה! NEWS
המערה שבה נמצאים הנערים בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, -

גשמים עזים החלו לרדת באזור היום ומזג האוויר הסוער צפוי להימשך בשבועיים הקרובים, כך שהסכנות במה שמכונה "המלחמה במים ובזמן" להצלת הקבוצה גוברות. 12 הנערים ומאמנם אותרו בעומק של כארבעה ק"מ במערה המוצפת ביום שני שעבר, ומאז הם תועדו כמה פעמים כשהם מספרים שהם במצב טוב. הם אף העבירו מכתבים להוריהם, שתוכנם נחשף אתמול.

תמונות של הילדים הנעדרים במערה תלויים בכנסייה במחוז צ'יאנג ראי, תאילנד, 8 ביולי 2018. רויטרס
תמונות הילדים הנעדרים בכנסייה במחוז, היום/רויטרס

בעמוד הפייסבוק של הצי התאי פורסמה תמונה של צוללנים משלבים ידיים לפני כניסתם למערה, עם המסר: "אנחנו - התאים והצוותים הבינלאומיים משלבים כוחות כדי להחזיר את 'חזירי הבר' הצעירים הביתה". "חזירי הבר" הוא הכינוי של קבוצת הכדורגל של הנערים, שיצאו לסייר במתחם המערות הסמוך לגבול עם מיאנמר אחרי אימון שערכו ב-23 ביוני כדי לחגוג את יום הולדתו של אחד הנערים.

טראמפ משבח את פעולות החילוץ

סיפורם כבש את תאילנד ואת העולם מאז שנעלמו, ורבים התפללו למען שלומם של הנערים. "ארצות הברית עובדת בשיתוף פעולה קרוב מאוד עם ממשלת תאילנד כדי לעזור לחלץ את כל הנערים מהמערה ובבטחה", כתב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הם אנשים אמיצים ומוכשרים מאוד".

חילוצם בבטחה של הנערים עשוי לחזק את תדמיתה של החונטה הצבאית השלטת בתאילנד, לקראת הבחירות שהיא אמורה לקיים בשנה הבאה. ראש הממשלה פריות צ'אן אוצ'ה, שתפס את השלטון ב-2014, אמור להגיע לאזור בעוד כמה שעות. ביקורו בשבוע שעבר גרר ביקורת מצד חלק מאזרחי תאילנד, שרואים בכך ניצול ציני של הממשלה מול שורת הפגנות פרו-דמוקרטיות בבנגקוק בחודשים האחרונים.

(עדכון ראשון: 12:57)

שוטרים חוסמים את הכניסה למתחם המערה בצפון תאילנד, שם לכודים 12 נערים, 8 ביולי 2018. רויטרס
שוטרים חוסמים את הכניסה למתחם המערות/רויטרס
כוחות משטרה מסייעים במאמצי חילוץ קבוצת הכדורגל התאילנדית הלוכדים במערה 8 ביולי 2018. רויטרס
צוותי חילוץ בכניסה למערה, היום/רויטרס
תושבים בבית חולים במחוז צי'אנג ראי, תאילנד, שלשם יפונו הנערים הלכודים במערה, 8 ביולי 2018. רויטרס
תושבים מחוץ לבית החולים שאליו פונו הנערים/רויטרס
חובשים צבאיים מסייעים במאמצי חילוץ קבוצת הכדורגל התאילנדית הלוכדים במערה 8 ביולי 2018. רויטרס
חובשים צבאיים מסייעים במאמצי חילוץ קבוצת הכדורגל התאילנדית הלוכדים במערה 8 ביולי 2018/רויטרס
צוותי החילוץ במתחם שהוקם סביב פתח מערת תאם לואנג לקראת תחילת מבצע חילוץ הנערים ומאמנם הלכודים במקום, 8 ביולי 2018. AP
צוותי החילוץ במתחם שהוקם סביב פתח מערת תאם לואנג לקראת תחילת מבצע חילוץ הנערים ומאמנם הלכודים במקום, 8 ביולי 2018/AP
  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully